Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144 2.0 103 kW]Gaśnie przy ruszaniu, szarpanie do 2000 obr/min


Gość lacher
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakiś czas temu moja Pimera zaczęła gasnąć zarówno przy ruszaniu, jak i zmianie biegu skrzyni, np z P na D (skrzynia CVT), praktycznie za każdym razem. Szewskiej pasji dostaje w czasie jazdy po miescie . Niestety nie tylko to jest problemem, strasznie szarpie podczas dodawania gazu do 2000 obr/min. Powyżej jest spoko, jednak od 0 do 2000 nie da sie jechać. Zauważyłem, że potęguje się to jak już silnik się rozgrzeje. Rzadne błędy się nie pokazują i to mnie najbardziej intryguje. Wymienilem juz świece i kable. Wyczyściłem kopułkę i przepływomierz. Olej w szkrzyni był pare mesięcy temu wymieniany. Właściwie brak mi pomysłów co może być nie tak, skoro błędów brak. Mój silnik to 2.0 103 kW, CVT + BRC sequent 24 1999r.

Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.

Edytowane przez lacher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak delikatnie na obroty się wkręca też tak się dzieje, czy tylko jak klepniesz mocniej pedał gazu? U kolegi jak się kończył przepływomierz były identyczne objawy jak masz możliwość to podmień przepływkę i sprawdź. Czyszczenie nie zawsze pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpie jak lekko przyspieszam, jak klepnę mocniej to nie ma problemu. Przepływomierz był wymieniany jakieś 2 lata temu, nie powinien chyba paść tak szybko.

 

Robiłem już testy na samej benzynie i praktycznie żadnej zmiany nie było ( dalej lipa ). Spróbuje jeszcze raz pojeździć. Filtry w instalacji LPG też całkiem niedawno wymieniałem, także to też odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie - lewe powietrze. Trzeba sprawdzić szczelność całego dolotu - w moim przypadku była dziura w wężyku idącym zdaje się do wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem powód. Wężyk od odmy, który wcześniej łatałem miał jeszcze 2 dziury, tylko, ze pod osłonka i nie było ich widać. Narazie zdziałałem prowizoiczne rozwiązanie, puki nie będę miał nowego i wygląda obiedująco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję że to odma pomiędzy kolektorem dolotowym a pokrywą zaworów, mniej więcej na środku? U mnie też pękła pod osłoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Panowie. Ja z podobnym problemem się borykam. P11 99' PB+LPG 1,6. Też mam kłopot bo dusi się przy ruszaniu i potem szarpie przy delikatniej jeździe. Poza tym przy skrętach gubi obroty i przy zmianie biegu nie wkręca się tak jak powinien. Muszę przetrwać szarpania do ok. 2000rpm i potem już idzie gładko. Nawet gorzej idzie na PB niż na gazie jak już się rozgrzeje. Myślicie, że ten wężyk od wspomagania może mieć wpływ na gubienie obrotów przy skrętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mieć, bo tam się powinno robić podciśnienie, a jeśli jest dziura to ani nie ma dobrego wspomagania ani dolot nie jest szczelny. Ale poszukaj też w innych miejscach, ja u siebie znalazłem kilka dziur na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...