Gość Lukas1555 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Witam wszystkich, Chciałbym się dowiedzieć jak wymienić koło zapasowe, a dokładnie jak je odkrecic od dołu. Gdzies zapodziałem instrukcje obsługi, a lepiej wiedzieć takie rzeczy. Kolejne pytanie dotyczy napędu. Czy można przełączać napęd z tryb 2WD na 4WD podczas jazdy? Czy lepiej stanąć i wrzucić na luz? Z góry dziękuje za odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 ad.1 - podnosisz klapę tylnią i z lewej strony u dołu na obwodzie jest owalny otwór; w ten otwór poziomo wprowadzasz połączone oba drążki do kręcenia podnośnika i lekko pokręcając w prawo i lewo szukasz pozycji aż końcówka zahaczy o wpust. Zakładasz na koniec klucz - korbkę i w lewo kręcąc luzujesz i dalej spuszczasz koło aż na ziemię, kręcisz jeszcze żeby zluzować łańcuch na którym koło wisi i wyczepiasz je z zawiesia. ad.2przełączanie z 2WD na 4H i spowrotem można wykonać podczas jazdy, przy zachowaniu warunków: - jedziesz na wprost po terenie równym; -koła nie mogą się ślizgać; - nie wolno przekroczyć 100km/h - jazda po suchej nawierzchni z włączonym 4H powoduje hałas, szybkie zużycie opon i paliwa. Nie wolno przełączać podczas cofania, zawracania, skręcania i zjeżdżania z góry! Przełącznie na 4LO i spowrotem: wyłącznie na postoju, silnik włączony, koła prosto, lewarek w pozycji N - eutral i pedał wciśnięty!!!! Max. prędkość 50 km/h. Tak w skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Nie zupełnie tak załączanie i wyłączanie przy prędkości do 100km/h po załączeniu prędkość dowolna podczas cofania jak najbardziej tak można włączać ogólnie warunkiem jest wszystkie koła mają kręcić się jednakową prędkością czy to pod górę czy z góry do przodu czy do tyłu oczywiście jadąc prosto nie wolno włączać na twardym asfalt beton itp. Oczywiście powoduje to chałas ale niszczonych elementów napędu . Oczywiście można włączyć napęd na twardym nawet 4lo ale tylko do jazdy na wprost ( np. aby byciągnąć kogoś z rowu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 tez gdzies kiedys czytalem, ze nie powinno sie przełączać 4H w czasie jazdy na wstecznym, ale pewnosci nie mam.... a predkosci na 4H zalecana była <100km/h ze wzgledu na mozliwosc (przy dluzszej jezdzie), przegrzania oleju w układzie napedowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukas1555 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Dziekuje za odpowiedz. Masakra z tym kołem zapasowym. Nie wiem, czy komus udałoby się wymienić je w terenie. Lepiej chyba byłoby umieścić je tradycyjnie - na tylnej klapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Otym nie pomyśleli tosamo mam w navarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.