Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czy to nawala turbo czy inna usterka? primera 1.9


Robson1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam primerke 1.9 z 2003 silnik 120 km i mam problem (nic nowego) , autko od nowości moje 114 tys km ostatnio głośniej chodziła turbina (gwizdała)

- zauważyłem też ostatnio ze przy płynnym przyspieszaniu czasem przy 2 tys czasem przy 3 tys obrotów autem szarpnęło ze 2 -3 razy i dalej mknęło po szosie

Natomiast dzisiaj po przejechaniu 100 km autostradą (trochę przycisnąłem) dojechałem na parking ostudziłem trochę , i poszedłem załatwiać swoje sprawy a gdy wróciłem próbowałem zapalić , przekręciłem kluczyk i zapaliło ale nie utrzymało obrotów i padło , za drugim razem dłużej musiałem kręcić jakieś 3-4 sekundy i wszystko normalnie zaczęło działać .

Wsiadłem na kuca i pojechałem . od początku mi coś nie pasowało bo wtedy dopiero zaczęło "gwizdać" wjechałem na autostradę ponownie i samochód nie za bardzo mi sie zbiera , powiedzmy ze na 1,2 ,3 biegu jeszcze ujdzie , ale 4 jak mam 2 tys obrotów daje but w podłogę to nie czuję kopa , na 2500 i więcej obrotów strasznie długo się wkręca a gwizd jest jeszcze większy .

Próbowałem przygazować na parkingu ale byłem sam i nie miał kto mi pomóc , więc jak dodałem gazu na luzie to nic prawie nie słyszałem .

-auto nie kopci

 

 

 

Czy ktoś wie co to może być ? czytałem inne posty na tym forum , i ktoś pisał że to może być przedmuch na jakiś rurach od turbiny itd ;] ale ja jestem słaby w mechanice i nawet nie wiem gdzie tych rur szukać , więc czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi jak idiocie albo najlepiej zrobić zdjęcie :)

 

jeżeli to byłaby turbina to też mam dylemat czy warto inwestować w nówkę czy zregenerować taniej i pojeździć autem na takowej ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzic rury od turbo powyjmowac powyginac zobaczyc czy nie pokaza sie dziury , jesli nie szukac dalej , co do turbo zakup nowej heheh z 2,5k - regeneruj koszt ok 600-1000 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzic rury od turbo powyjmowac powyginac zobaczyc czy nie pokaza sie dziury , jesli nie szukac dalej , co do turbo zakup nowej heheh z 2,5k - regeneruj koszt ok 600-1000 zl

 

Sprawdziłem rury i na moje oko wszystko ok . jednak ściągnąłem osłonę i zauważyłem na niej olej , dość byłą ubrudzona . co jeszcze doszło jak auto jest na zimnym silniku występuje tylko gwizdanie turbo , jak się rozgrzeje to w dodatku zgrzyta . na mocy jeszcze bardziej straciło . Jutro oddaje do warsztatu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mozliwe ze turbo nawet bardzo ale nie daj sie zrobic w jajo :) bo mechanikom najlatwwiej tak powiedziec ostro wykasowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na taki przebieg to turbina bylaby zagadką ale, ze przevchodziłem już regenerację turbiny i blokadę jej mozliwości na autostradzie i wszystkie opisywane objawy - to niestety z opisu wynika, że turbina a zgrzyt prawdopodobnie wynika z pracy łopatek zmiennej geometri po rozgrzaniu zaczynaja trzec o coś ???

Jak zdejmą ci turbinę bo i tak musisz to zrobić by wykluczyć jej błedy to za poradami Voyagera poruszaj wirnikiem osiowo i na boki to zobaczysz czy są luzy. Ponadto moje łopatki na wdechu były pokiereszowane brudnym wiatrem a łopatki zmiennej geometri sa niewidoczne. Może zgrzyta zawór podciśnieniowy zmiennej geometri???Ale to chodzi w oleju to nie powinno zgrzytać. Jedno jest pewne skoro zgrzyta to jest kłopot może łożysko sie posypało??? i jak dodasz gazu to się odzywa???

A czy jak kończysz jazdę zatrzymujesz się i poczekasz z włacząnym silnikiem ok1-2min, żeby wystudzić turbinę???

 

podrapane łopatki turbiny ssania

 

przygrzana ośka turbiny - lekko

podobno potrafi być brunatna jak wydech

 

łopatki zmiennej geometrii - to wytarte srebrne to zakres ich działania

post-53801-0-39785800-1354537430_thumb.jpg

post-53801-0-37788500-1354537549_thumb.jpg

post-53801-0-19668700-1354537638_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pomyslec ze od takiego gówna tyle zalezy... i ze takie gówno jest tak drogie .... ostatnio widzialem program o turbinach i pokazywane byly modele turbin do aut sportowych gdzie ich koszt byl w granicach ok 1000 zł to nie wiem czemu taki crap ma kosztowac 3k ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że sportowe są wieksze na ogół i pewnie trzeba by było zmienić program silnika pod warunkiem że wszystko mechanicznie pasuje, no i przedewszystkim smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na taki przebieg to turbina bylaby zagadką ale, ze przevchodziłem już regenerację turbiny i blokadę jej mozliwości na autostradzie i wszystkie opisywane objawy - to niestety z opisu wynika, że turbina a zgrzyt prawdopodobnie wynika z pracy łopatek zmiennej geometri po rozgrzaniu zaczynaja trzec o coś ???

Jak zdejmą ci turbinę bo i tak musisz to zrobić by wykluczyć jej błedy to za poradami Voyagera poruszaj wirnikiem osiowo i na boki to zobaczysz czy są luzy. Ponadto moje łopatki na wdechu były pokiereszowane brudnym wiatrem a łopatki zmiennej geometri sa niewidoczne. Może zgrzyta zawór podciśnieniowy zmiennej geometri???Ale to chodzi w oleju to nie powinno zgrzytać. Jedno jest pewne skoro zgrzyta to jest kłopot może łożysko sie posypało??? i jak dodasz gazu to się odzywa???

A czy jak kończysz jazdę zatrzymujesz się i poczekasz z włacząnym silnikiem ok1-2min, żeby wystudzić turbinę???

 

podrapane łopatki turbiny ssania

 

przygrzana ośka turbiny - lekko

podobno potrafi być brunatna jak wydech

 

łopatki zmiennej geometrii - to wytarte srebrne to zakres ich działania

 

Sprawa wygląda tak , byłem w warsztacie . Wyciągnęli turbinę i faktycznie tu jest problem , ma luzy a w dodatku gdy wracałem musiało mi wywalić olej (Stąd olej na osłonie silnika) bo miała za słabe smarowanie i zatarło ją stąd ten zgrzyt .

zazwyczaj jak przegnam tak moje auto to chłodzę ją parę minut , Jednak teraz śpieszyłem się więc ograniczyłem ten czas do minimum , Jak w dłuższą trasę wyjeżdżam to sprawdzam poziom oleju a teraz tego nie zrobiłem , znowu mój błąd . Za głupotę się płaci . Na chwilę obecną , turbina pojechała do innego warsztatu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przypalisz turbine i wyłączysz silnik przed czasem czuś harakterystyczny zapach palonego oleju - przetestowałem to w górach w zimie stałem 2 minuty a jak wyłączyłem silnik to po chwili dało się czuć smażenine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszty

turbo 800 zł :(

wymiana 270 zł

czyszczenie układu smarowania 112 zł

czesci (olej 9 l, filtr powietrza i oleju, uszczelka miski olejowej , jakies nakrętki śróbki pasty itd) , 379

razem 1561 zł , oj zabolało :( ale teraz jeździ jak marzenie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to plucze sie specjalnym srodkiem a nie olejem :) zreszta mniejsza z tym wazne ze auto ci smiga oby jak najdluzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...