Robson1988 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Witam mam primerke 1.9 z 2003 silnik 120 km i mam problem (nic nowego) , autko od nowości moje 114 tys km ostatnio głośniej chodziła turbina (gwizdała) - zauważyłem też ostatnio ze przy płynnym przyspieszaniu czasem przy 2 tys czasem przy 3 tys obrotów autem szarpnęło ze 2 -3 razy i dalej mknęło po szosie Natomiast dzisiaj po przejechaniu 100 km autostradą (trochę przycisnąłem) dojechałem na parking ostudziłem trochę , i poszedłem załatwiać swoje sprawy a gdy wróciłem próbowałem zapalić , przekręciłem kluczyk i zapaliło ale nie utrzymało obrotów i padło , za drugim razem dłużej musiałem kręcić jakieś 3-4 sekundy i wszystko normalnie zaczęło działać . Wsiadłem na kuca i pojechałem . od początku mi coś nie pasowało bo wtedy dopiero zaczęło "gwizdać" wjechałem na autostradę ponownie i samochód nie za bardzo mi sie zbiera , powiedzmy ze na 1,2 ,3 biegu jeszcze ujdzie , ale 4 jak mam 2 tys obrotów daje but w podłogę to nie czuję kopa , na 2500 i więcej obrotów strasznie długo się wkręca a gwizd jest jeszcze większy . Próbowałem przygazować na parkingu ale byłem sam i nie miał kto mi pomóc , więc jak dodałem gazu na luzie to nic prawie nie słyszałem . -auto nie kopci Czy ktoś wie co to może być ? czytałem inne posty na tym forum , i ktoś pisał że to może być przedmuch na jakiś rurach od turbiny itd ;] ale ja jestem słaby w mechanice i nawet nie wiem gdzie tych rur szukać , więc czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi jak idiocie albo najlepiej zrobić zdjęcie jeżeli to byłaby turbina to też mam dylemat czy warto inwestować w nówkę czy zregenerować taniej i pojeździć autem na takowej ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 musisz sprawdzic rury od turbo powyjmowac powyginac zobaczyc czy nie pokaza sie dziury , jesli nie szukac dalej , co do turbo zakup nowej heheh z 2,5k - regeneruj koszt ok 600-1000 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1988 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 musisz sprawdzic rury od turbo powyjmowac powyginac zobaczyc czy nie pokaza sie dziury , jesli nie szukac dalej , co do turbo zakup nowej heheh z 2,5k - regeneruj koszt ok 600-1000 zl Sprawdziłem rury i na moje oko wszystko ok . jednak ściągnąłem osłonę i zauważyłem na niej olej , dość byłą ubrudzona . co jeszcze doszło jak auto jest na zimnym silniku występuje tylko gwizdanie turbo , jak się rozgrzeje to w dodatku zgrzyta . na mocy jeszcze bardziej straciło . Jutro oddaje do warsztatu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 no to mozliwe ze turbo nawet bardzo ale nie daj sie zrobic w jajo bo mechanikom najlatwwiej tak powiedziec ostro wykasowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Jak na taki przebieg to turbina bylaby zagadką ale, ze przevchodziłem już regenerację turbiny i blokadę jej mozliwości na autostradzie i wszystkie opisywane objawy - to niestety z opisu wynika, że turbina a zgrzyt prawdopodobnie wynika z pracy łopatek zmiennej geometri po rozgrzaniu zaczynaja trzec o coś ??? Jak zdejmą ci turbinę bo i tak musisz to zrobić by wykluczyć jej błedy to za poradami Voyagera poruszaj wirnikiem osiowo i na boki to zobaczysz czy są luzy. Ponadto moje łopatki na wdechu były pokiereszowane brudnym wiatrem a łopatki zmiennej geometri sa niewidoczne. Może zgrzyta zawór podciśnieniowy zmiennej geometri???Ale to chodzi w oleju to nie powinno zgrzytać. Jedno jest pewne skoro zgrzyta to jest kłopot może łożysko sie posypało??? i jak dodasz gazu to się odzywa??? A czy jak kończysz jazdę zatrzymujesz się i poczekasz z włacząnym silnikiem ok1-2min, żeby wystudzić turbinę??? podrapane łopatki turbiny ssania przygrzana ośka turbiny - lekko podobno potrafi być brunatna jak wydech łopatki zmiennej geometrii - to wytarte srebrne to zakres ich działania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 i pomyslec ze od takiego gówna tyle zalezy... i ze takie gówno jest tak drogie .... ostatnio widzialem program o turbinach i pokazywane byly modele turbin do aut sportowych gdzie ich koszt byl w granicach ok 1000 zł to nie wiem czemu taki crap ma kosztowac 3k .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 ba na sportowych turbinach producent nie nabija nazwy dayco/gates czy coś tam a na naszych tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 czyli co mozna sportowa wsadzic jako zamiennik , moze bylaby taka lepsza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Tylko że sportowe są wieksze na ogół i pewnie trzeba by było zmienić program silnika pod warunkiem że wszystko mechanicznie pasuje, no i przedewszystkim smarowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1988 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Jak na taki przebieg to turbina bylaby zagadką ale, ze przevchodziłem już regenerację turbiny i blokadę jej mozliwości na autostradzie i wszystkie opisywane objawy - to niestety z opisu wynika, że turbina a zgrzyt prawdopodobnie wynika z pracy łopatek zmiennej geometri po rozgrzaniu zaczynaja trzec o coś ??? Jak zdejmą ci turbinę bo i tak musisz to zrobić by wykluczyć jej błedy to za poradami Voyagera poruszaj wirnikiem osiowo i na boki to zobaczysz czy są luzy. Ponadto moje łopatki na wdechu były pokiereszowane brudnym wiatrem a łopatki zmiennej geometri sa niewidoczne. Może zgrzyta zawór podciśnieniowy zmiennej geometri???Ale to chodzi w oleju to nie powinno zgrzytać. Jedno jest pewne skoro zgrzyta to jest kłopot może łożysko sie posypało??? i jak dodasz gazu to się odzywa??? A czy jak kończysz jazdę zatrzymujesz się i poczekasz z włacząnym silnikiem ok1-2min, żeby wystudzić turbinę??? podrapane łopatki turbiny ssania przygrzana ośka turbiny - lekko podobno potrafi być brunatna jak wydech łopatki zmiennej geometrii - to wytarte srebrne to zakres ich działania Sprawa wygląda tak , byłem w warsztacie . Wyciągnęli turbinę i faktycznie tu jest problem , ma luzy a w dodatku gdy wracałem musiało mi wywalić olej (Stąd olej na osłonie silnika) bo miała za słabe smarowanie i zatarło ją stąd ten zgrzyt . zazwyczaj jak przegnam tak moje auto to chłodzę ją parę minut , Jednak teraz śpieszyłem się więc ograniczyłem ten czas do minimum , Jak w dłuższą trasę wyjeżdżam to sprawdzam poziom oleju a teraz tego nie zrobiłem , znowu mój błąd . Za głupotę się płaci . Na chwilę obecną , turbina pojechała do innego warsztatu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 daj znac o kosztach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 jak przypalisz turbine i wyłączysz silnik przed czasem czuś harakterystyczny zapach palonego oleju - przetestowałem to w górach w zimie stałem 2 minuty a jak wyłączyłem silnik to po chwili dało się czuć smażenine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1988 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 koszty turbo 800 zł wymiana 270 zł czyszczenie układu smarowania 112 zł czesci (olej 9 l, filtr powietrza i oleju, uszczelka miski olejowej , jakies nakrętki śróbki pasty itd) , 379 razem 1561 zł , oj zabolało ale teraz jeździ jak marzenie ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 9l oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) 9L oleum?? że zacytuje przedmówcę a w co i gdzie??? Edytowane 7 Grudnia 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1988 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 kazałem im przepłukać silnik żeby jakiś syfów nie było i żeby nie poleciały w turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 ale to plucze sie specjalnym srodkiem a nie olejem zreszta mniejsza z tym wazne ze auto ci smiga oby jak najdluzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.