stolansz Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Witam. Od 3 m-cy posiadam Note I-Way, 1,4ccm - 65kw, 2010r., 70tyś przebiegu, reduktor TOMASETTO, układ STAG 300 premium, listwa Valtek 34, gaz założony przy 1500km, lubryfikacja JLM, ostatni przegląd LPG 5tyś km temu, nie wiem kiedy była wymiana świec itp., Na samym początku sprawdziłem spalanie – 8,2 w cyklu mieszanym, teraz dużo korków i chyba 8,5. Zaglądałem do tematu kolegi Tofu - PROBLEMY GAZOWE - PRZECZYTAJ ZANIM NAPISZESZ - i raczej nie znalazłem opisu mojego problemu (jak coś...to natychmiast zastosuję się do uwag moderatorów). Od około miesiąca po bezproblemowym odpaleniu silnika na wolnych obrotach (zimny i nagrzany) podskakuje nierówno a z rury wydechowej słychać (brakuje fachowego określenia) pOpiaRdywAniE. Wstępnie przez telefon w warsztacie powiedzieli, że za bogata mieszanka. Następnie („kolega” który raczej nie miałby interesu mnie orżnąć z kasy - montuje LPG) podpiął się. Kalibrował jakieś 3 razy, powiedział, że nie widzi na wykresie kreski zużycia Pb, która powinna pojawiać się równocześnie z kreską zużycia gazu (takie coś pamiętam). Potem wyłączył chyba 3 wtryskiwacz LPG i silnik zaczął pracować równiej i po wyłączeniu następnego 4 wtryskiwacza okazało się, że silnik pracował właściwie. Przypomnę, że nieprawidłowość pracy nie polega na falowaniu tylko prykaniu (fachowe nazewnictwo). Powiedział, że należy zdemontować listwę zobaczyć stan wtryskiwaczy i przeczyścić lub wymienić (pojedyncze lub całą listwę). Zaproponował za nowego Valteka 280zł+robota. Pytania: 1 - czy praca silnika wskazuje właśnie na zużycie wtryskiwaczy. 2 – czy lepiej najpierw zobaczyć stan świec. 3 – jak się okaże to, czy wymienić poj. wtryskiwacze czy całą listwę (wtedy na jaką). 4 – i na koniec czy bawić się samemu w wymianę i dać do skalibrowania czy…jestem zabawny. Kumpel powiedział, że z taką usterką silnika nie zniszczę, nie powinno być przepałów, a wymienię jak już będzie uciążliwe. A teraz zalałem do pełna i zbadam jak pali. Z góry dziękuję za zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Kolega, który jak napisałeś, nie chce cię orżnąć, zaproponował Ci najgorszą listwę i to w dość wygórowanej cenie, ad1. jak wyłączał wtryski i praca się poprawiała to tak ad2. można sprawdzić ad3. wymienić na BARAKUDĘ ad4. jak masz pojęcie to zrób samemu, jak nie masz zdolności manualnych to odpuść sobie bo więcej nerwów Twój kumpel ma ciekawe podejście do sprawy, mówiąc, ze taka usterka nie zaszkodzi :D 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stolansz Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 cześć Nissanmaniak. kumpel, powiedział że w Stag-u to jedynie komputer jest w miare OK, a listwa Valtek to dolna półka z dolnej półki i w ogóle reszta to zbieranina. Zaproponował mi inne listwy oczywiście droższe - zaraz sprawdzę tą Barakudę. A jeżeli chodzi o wpływ ewentualnie uszkodzonych wtryskiwaczy na silnik to dokładniej co mi grozi? W związku z tym że nazywasz się tak jak się nazywasz to powiedz jeszcze PROSZĘ jakie świece zapodać i czy za jedną ROBOTĄ coś jeszcze musiałbym (z osprzetu oraz z prac konserwacyjnych itp bo z tego co poczytałem to tam są te niskonapięciowe cewki ?? - to chyba nic przy nich nie podziałam)? Trochę lubie pogrzebać i jeżeli chodziłoby o wymiane polegającą na wstawieniu listwy w te same przewody (zaciski na wężykach itp) to ogarniam. Z tych parametrów silnika które podałem proponowana przez Ciebie listwa byłaby konkretna pod mój silnik ale rozumię że czekałaby mnie wizyta w serwisie do ustawienia. dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 jak nie dawkują prawidłowo to może być ubogo i głowica do roboty, świece takie jak na PB, daj jakieś zdjecie jak to wygląda to wtedy mozna podpowiedzieć więcej, BARAKUDA, jest pojedyncza i w listwie, zmiana to nie tylko przełożenie, trzeba jeszcze dobrać dysze i wystroić, jak chcesz się zagłebić to pomożemy a jak nie to jedź gdzieś niech ktoś to ogarnia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Dino i ja od paru lat zagłębiamy sie w temat instalacji 4 gen czyli sekwencji każdy na własny rachunek i dobrze ci radzi listwy za 280 zł gdzie listwa valtek kosztuje 130 zł + jakieś tam ustawienia to bzdura ,,,i wtryski walą dawką jaką chcą każdy inną - głowica do ubicia .. ja tak zrozumiałem że popuszczają te wtryski zresztą to już nie czasy na listwy tylko na pojedyncze wtryski takie jak Baracura made in Poland czy hana -korea ,,, jak ktoś nam nie ufa to powiem tak ja i Dino śmigamy na Baracudach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stolansz Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Najpierw dzienks za zainteresowanie. nie wiem czy wtryski mi popuszczają bo nie rozebrałem wtrysków i nie wiem w jakim są stanie ale jak wspomniałem odłączenie 3 i 4go uspokajało prace silnika. Dalej: czyli wykonanie Valteka jest na tyle niedokładne że zawsze będzie jakaś znacząca niedokładność w dawkowaniu. Powiedzcie jeszcze: 1 - co to znaczy "dobrać dysze i wystroić" - z tego co poczytałem to chodzi o dobranie wtrysków o odpowiedniej do silnika mocy i uzyskanie odpowiedniej średnicy dyszy (rozwiercić ? wiertłem? rozwiertakiem? - jakiego rzędu są średnice dysz). 2 – ciekawi mnie czy na początku dobieramy średnicę otworu dysz, składamy do kupy, ustawiamy elektronikę i sprawdzamy jak pracuje silnik - czy może chodzi o wstępne sprawdzenie jak dysze pracują, następnie (jak coś jest nie tak) ich rozwiercenie i ponowne sprawdzenie pracy silnika (tyle prób, aż wyłapie się odpowiednią średnicę, która pozwoli na uzyskanie optymalnych parametrów?) Pytam bo nie posiadam kompa z oprogramowaniem i najprawdopodobniej potrzebnych przyrządów do uzyskania średnic. Oczywiście z góry dzięki za wyjaśnienie. Aha jeszcze pytanie do stwierdzenia "to już nie czasy na listwy tylko na pojedyncze wtryski" dlaczego wtryski montowane osobno są "lepsze" od zespolonych na listwie. Edytowane 4 Grudnia 2012 przez stolansz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 jak napisałeś, nie masz lapka, bo program jest za free na stronie producenta, czyli musisz pojechać do kogoś, kto to zrobi za Ciebie, nie ma innej możliwości, pojedyncze dlatego, ze są bliżej wtrysków PB na krótkich wężykach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stolansz Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 cześć. to jeszcze napisz PROSZĘ (bo to mnie najbardziej ciekawi coś o tym rozwiercaniu - dobieraniu dysz (na czym to fizycznie polega) i na jakie parametry zwraca się uwagę przy dobieraniu listwy. albo napisz że to już sprawy abjete klauzulą TAJNE. A zrobienie przewodu to też nie jest chyba kosmiczna sprawa - też idzie wygooglować co do czego. jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 jak chcesz zrobić to sam to powiedz, i będziemy działać ja nie jestem pies ogrodnika i pomagam, choć z tego tez żyję czyli nie jest to żadna tajemnica, tylko stwierdziłem że szkoda troszkę pisać co i jak, jeżeli i tak musisz gdzieś jechać aby się podpiąć pod kompa, ale jak jesteś chłonny wiedzy to nie ma sprawy, małe wyjaśnionko odnośnie dysz, 1. rozwierca się wiertłami, zazwyczaj jest jakaś wkręcana dysza we wtryskiwacz i własnie to się rozwierca, 2. dążymy do tego aby podstawowym ciśnieniem na reduktorze było 1bar, 3. dysze rozwiercamy co 0.1 4. po każdej zmianie dysz robimy kalibracje systemu i wtedy wychodzi jak mamy wszystko dobrane, proponuję wejść na stronę np. AC i zassać program do konfiguracji, tam w zakładce DOKUMENTACJA jest pdf z instrukcję poczytać i wiele się wyjaśni a jak czegoś nei zrozumiesz to wtedy pytaj, bo teraz trzeba by było przepisywać całą instrukcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stolansz Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 no i git. dzięki jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 sama kalibracja daje nam obraz wydatku wtrysku np dla staga to jest uzyskanie mnożnika w granicach 1.1 do 1,6 i lepsze jest 1,1xxx niż 1,5xxxx bo zbliżamy sie do granicy przelewania ale jest bezpiecznie i należyta dawka ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.