Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano II - pompa czy turbo ?


Gość Yarek84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Terrano II z 95 r. z silnikiem 2.7 TD 100 KM. Od jakiegos tygodnia zaczałem odczuwac lekki spadek mocy, dzis jakby sie to pogłebiło. Podczas jazdy auto ciagnie tylko dobrze fo 2300 obr/min, potem juz nie idzie dalej, a na luzie po dodaniu gazu obroty ida tylko do 3,5 tys i zaczyna "pierdziec" i z tyłu zadyma na niebiesko - biało, ale bardziej na niebiesko. Sprawdziełem stan oleju i szok, stan minimum, a Terrano oleju nigdy mi nie brało.

Na moje to padła turbina, a mechanior mowi ze pompa wtryskowa moze miec tez wine i jest odpowiedzialna za te niskie obroty i przychanie, a ubytek oleju przez turbine.

 

Jest mozliwe, ze naraz padła turbo i pompa ? Prosze o pomoc, bo juz mam powoli dosyc pakowania kasy i zastanawiam sie czy w ogole to naprawiac .

Edytowane przez Yarek84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, na tą niebieską zasłone dymną to ostatnio jest moda chyba :). Sprawdź w pompie wtryskowej sitko, ostatni filterek paliwa. Jest w króćcu doprowadzającym paliwo do pompy (śruba z łbem 17mm), widoczna od góry, dostępna po odkręceniu pompy wspomagania. Filterek jest dociśnięty sprężynką, wyjmujesz sprężynkę i grzebiesz dalej (ale delikatnie) i da się wyjąć go spokojnie. Mi to z dnia na dzień się stało w sobotę. Naprawa 30minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ostatnio niezbyt modna rada... ale...

 

trzeba jechać do pompiarza... nasze dywagacje tutaj mało pomogą...

 

stawiam piątaka na pompę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opinie, ciekawe informacje. Ja akurat byłem przekonany ze to turbina, bo olej znikł z bagnetu :/ Jutro postaram sie podziałac .

 

zaślep odrazu egr, też może wpływać na taką pracę jak opisujesz. Jak zaślepisz poczujesz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzez kolege znalazłem dobrego mechanika, pojechałem i zaraz sprawdził turbine i napewno nie jest to wina turbiny , z nia jest wszystko ok.

Jako, ze nie mial czasu kazał mi profilaktycznie wymienic filtr paliwa i wlac srodek do czyszczenia wtryskow i pojezdzic troche. Potem bedzie działał dalej, obstawia pompe, albo wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzez kolege znalazłem dobrego mechanika, pojechałem i zaraz sprawdził turbine i napewno nie jest to wina turbiny , z nia jest wszystko ok.

Jako, ze nie mial czasu kazał mi profilaktycznie wymienic filtr paliwa i wlac srodek do czyszczenia wtryskow i pojezdzic troche. Potem bedzie działał dalej, obstawia pompe, albo wtryski.

 

musisz pomierzyć ciśnienie turbiny i jakie pompa dostaje podciśnienie. Dobry pompiarz dojdzie szybko o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zapowietrzeniu układu są podobne objawy (kłęby dymu, szarpanie)...

 

żadne filterki, płyny i inne cuda nie pomogą, trzeba zrobić pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...