slik Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Witam, mam pytanie o to jakie świece idą do qq 1,5 dci 106 km generalnie wszystkie katalogi podają świece o napięciu 11 V ale na tej którą miałem zamontowaną po nr mechanik doszedł że to cos innego i powinno być 4,4 V może ktos coś więcej powiedzieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Jest to możliwe,choć ja w 2 lata starszym silniku 106KM mam 11V,ale póżniej stosowali już 4,4V jak tu: http://www.dieselglo...ult-p-2025.html Musisz sprawdzić po VIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 wielkie dzięki. Zadzwonie dzisiaj do ASO. Właśnie taki nr mam na obecnych świecach, ale wszędzie pisze że to to megane 3 i daci, nic o nissanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Na to nie patrz,silnik ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 w ASO mają tylko nr świec bez parametrów. Ale zakładam że jednak mam te 4,4 V - ciężko je dostać i mniej więcej 2 razy droższe. Znalazłem BOSHA za 70 zł sztuka, a te 11 V są koło 30 zł sztuka Mam tylko nadzieje, że to tylko świece, chociaż dziwne, że padły wszystkie 4. Czy to możliwe? Żeby nie było tak, że wymienię i za tydzień coś mi je znowu popali np przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 w ASO mają tylko nr świec bez parametrów. Ale zakładam że jednak mam te 4,4 V - ciężko je dostać i mniej więcej 2 razy droższe. Znalazłem BOSHA za 70 zł sztuka, a te 11 V są koło 30 zł sztuka Mam tylko nadzieje, że to tylko świece, chociaż dziwne, że padły wszystkie 4. Czy to możliwe? Żeby nie było tak, że wymienię i za tydzień coś mi je znowu popali np przekaźnik ?????Wszystkie pszepalone jednocześnie?to przyjacielu sprawdź koniecznie u elektryka czy czasem nie masz walniętego przekaźnika.Prawie napewno.Niech sprawdzi też czujnik temperatury czasu grzania swiec,ale moim zdaniem,nawet jak by fiksował ,to sprawny przekaźnik by wyłączył grzanie.A świece sprawdź po vin auta lub po symbolu/numerze ,a "nie zakładaj". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 wszystkie przepalone, ale czy padły na raz tego nie wiem. Jak było ciepło nie było problemu z paleniem więc ciężko powiedzieć kiedy padały, może kupiłem samochód z padniętymi, może coś spieprzyli - spalili jak grzebali wcześniej przy silniku. Sprawdzałem po numerach na świecach które miałem. Świece już założone, mechanik stwierdził że przekaźnik i reszta ok. Ale się okaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Powinien ci sprawdzic po jakim czasie przestają grzać,bo jak ci "knot" się wypali i wpadnie do cylindra,to ładnego "bałaganu"narobi.A to przecież ten silnik wymieniany z renault,to on miał swoje świece?czy po zmianie padły twoje?Bo jeśli były to moze padnięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 świece były ze starego silnika, czyli przebieg jakieś 94 tys km. Mówił, że sprawdzał i reszta ok, ale ja jakoś nie do końca ufam mechanikom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 świece były ze starego silnika, czyli przebieg jakieś 94 tys km. Mówił, że sprawdzał i reszta ok, ale ja jakoś nie do końca ufam mechanikom A zastanowiłeś się nad tym ,że może te świece poprostu nie pasowały(napięcie,czujnik) do silnika który wstawiłeś?A tak na marginesie,bo kiedyś nie odpowiedziałeś,a domniemam że auto kupione było z drugiej ręki i to nie polskiej.Skąd u Ciebie przekonanie o przebiegu 94kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 przekładałem tylko słupek, osprzęt mój więc świece powinny pasować. Co do przebiegu, pewności nigdy nie ma (samochód z Francji) ale 94 tys km z 2009 wydaje się dość racjonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Co do przebiegu, pewności nigdy nie ma (samochód z Francji) ale 94 tys km z 2009 wydaje się dość racjonalne Z doświadczenia Ci powiem,to byś się zdziwił.malutki przykładzik.TAM diesla wyłączają jak sprzedają,inaczej ma pracowaćhttp://szukaj.pl.mob...pl&pageNumber=1 http://szukaj.pl.mob...pl&pageNumber=1 http://szukaj.pl.mob...pl&pageNumber=1 http://szukaj.pl.mob...pl&pageNumber=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 to już nie ważne, czego oczy nie widzą tego duszy nie żal Teraz mam nowy silnik z rozbitego z przebiegiem 12-14 tys km po wymianie świec zapalił jak marzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 to już nie ważne, czego oczy nie widzą tego duszy nie żal Teraz mam nowy silnik z rozbitego z przebiegiem 12-14 tys km po wymianie świec zapalił jak marzenie Fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) jednak nie fajnie. Raz zapalił dobrze a dzisiaj d*pa nie mam pojęcia, zaraz dzwonie do mechanika. ale na pocieszenie dodam że u nas dzisiaj nieźle sypie, wszystkie drogi białe, wielkie korki a qq jedzie jak przyklejone (nowe opony uniroyal) frajda z jazdy jest, ale tylko jak zapali manix, jesteś pewny że w qq 1,5 dci były świece 4,4 V i 11 V ? Edytowane 7 Grudnia 2012 przez slik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Tu nie ma co gdybać,tylko trzeba sprawdzić po VIN w serwisie.Tym bardziej że może problem jest gdzie indziej.Przekaźnik czujnik masz z QQ a silnik z renault?Jeśli nie wiesz jaki vin miał samochód z którego jest silnik ,to po nr silnika powinni dojść w renault.Ale moim zdaniem świece powinieneś mieć takie ,jakie były wpadniętym silniku z QQ,bo wszystko masz z QQ,czyli przekażnik i czujnik też,prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 w serwisie nissana nie mają parametrów świec tylko jakiś ich wewnętrzny numer:1106500QAS - ale po nim nie mogę do niczego dojść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 w serwisie nissana nie mają parametrów świec tylko jakiś ich wewnętrzny numer:1106500QAS - ale po nim nie mogę do niczego dojść zamówiłbym DG-005 od Denso i będzie grać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 I te Denso DG-005 są właśnie 11 V i wszystkie katalogi te zalecają. Tylko pytanie i zagadka skąd w moim silniku były świece 4,4 V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Bo poprzedni właściciel kupił nie te co potrzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slik Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 czekam na świece 11 V, wieczorem samochód ma być gotowy. Swoją drogą trafiłem na uczciwego mechanika (pominę, że jestem w plecy 4 świece po 70 zł), ale dzisiaj cos mierzył sprawdzał itp i spalił przekaźnik. Większość mechaników powiedziała by, że był walnięty i palił świece i do wymiany jeszcze przekaźnik, a ten miły powiedział co i jak i przekaźnik bierze na siebie. świece 4,4 V które miałem są z megane 3, ale nie mam pojęcia skąd one się tam wzięły, może ktoś kiedyś złe założył.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 18 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2021 Witam, Czy może ktoś wie jakie świece żarowe są w Nissa Qashqai 2.0dci MR9 / 150kM / rocznik 2011 ? Czy są to 7V czy może 11V ? Pomierzyłem woltomierzem i oscyloskopem na kabelku wychodzącym z przekaźnika/modułu świec żarowych w stronę świecy i mam po włączeniu zapłonu na woltomierzu +11V przez ok.2sek, potem spada do 3V przez kilka sekund (na oscyloskopie widać, że jest jest to defacto prostokątny sygnał +12 V o niepełnym wypełnieniu, stąd wychodzi uśrednione napięcie jakby stałe 11V, potem 3V). Zatem na podstawie moich pomiarów, początkowo sądziłem, że powinny to być świece o napięciu 11V, jak np. "Denso DG-005". Jednak świeca "Denso DG-005" ma podane w parametrach - dlugość całkowita 92mm i wygląda inaczej niż moja (część wystająca na zewnątrz jest znacznie krótsza) : - świeca "Denso DG-005" : podczas gdy moje obecne świece wyglądają tak: zatem na podstawie wyglądu tej części, która jest widoczna na zewnątrz, domniemuję, że są świece o łącznej długosci ok. 160mm, a takie występują jedynie w wersji 7V, np. takie jak np. "Bosch 0250603001", która wg opisu ma długość całkowitą 163mm i wizualnie wygląda podobnie do mojej: --- Te moje świece są takie od nowego, nigdy nie były dotąd wymieniane. A może producent celowo wstawiał świece 7V, pomimo, że sterownik podaje 11V, ale ponieważ dzieje się to tylko przez ok.2sekundy, więc defacto nie szkodzi świecy, a być może daje wyższą temperaturę (??) --- Zatem czy ktoś wie jakie powinny być ? 7V czy może jednak 11V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 26 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Gdyby ktoś kiedyś szukał odpowiedzi, oto ona: W moim 2.0 dci 150KM/2011 świece żarowe to 7V "Bosch 0250603001". Defacto, stare fabryczne to były również "Bosch 0250603001". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.