Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Ślizga się sprzęgło


Gość Aslan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaczeło mi się dość mocno ślizgać sprzęgło czy jest jakiś sposób żeby jeszcze trochę pociągneło?

Dostęp jest łatwy więc może istniej jakiś preparat w sprayu żeby psiknąć na tarczę sprzegła żeby zwiększyć tarcie żeby się mniej ślizgało przez jakiś czas?

Wymianę planuje po nowym roku. 1.6 benzyna

Edytowane przez Aslan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już -czego nie polecam -to popsikać preparatem absorbującym smary-np do czyszczenia okładzin hamulcowych. Ale to rozwiązanie extremalne-niestety tarcza do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposobem jest tylko wymiana.

Możesz jeszcze podciągnąć linkę od sprzęgła.

Niczym nie psikaj bo nic to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trszokę z innej parafii ale temat ten sam. Mi też ślizga sprzęgło, ale tylko przy ruszaniu na pierwszym biegu. Jak przystawię koło do krawężnika, lub górka w okolicy 30% to nie ruszę. Na piątym biegu nie ma problemów nic nie ślizga. A teoretycznie na piątce powinno najbardziej, bo jest największe obciążenie na silnik.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś słyszałem o coli, ale ja bym tego nie próbował

Ja słyszałem o proszku z gaśnicy.

I tak i tak czeka mnie wymiana a tak tylko pytam bo wszystko do wymiany więc można robić eksperymenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adambyw - zapewne pada powoli sprzęgło, Pojedź na jakąś estakadę i zobacz jak ciągnie na 3 przy rozpędzaniu się.

Przynajmniej miałem podobny problem do twojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnie na wyższych biegach bez problemów w całym zakresie obrotów (2-5tyś obr), nawet pod górki gdzie na 4 biegu nie da się wyjechać. Mieszkam w małopolsce, to czasem zachaczam o rejony bielska czy mszany dolnej. Jest trochę serpentyn, podjazdów, i na nich nie ma problemu.

Sam problem ślizgania występuje właściwie podczas puszczania pedału jak samochód stoi i przy szybkiej zmianie biegu 1 na 2. Samo sprzęgło bierze dość wysoko, powinno niżej. Muszę jeszcze spróbować wymienić płyn do sprzęgła, ale jak samochód wróci z remontu głowicy. Narazie nie przewiduję większych inwestycji, więc póki się da jeździć, samego sprzęgła nie będę ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

Odkopię troszkę temat.

 

Na sam początek:
Mój model: Nissan Primera WP11.144 (kombi, lift) 1.8l 114KM, benzyna z gazem, rocznik 2001 - przebieg 217.000

 

Jadąc ostatnio samochodem wszystko było normalnie aż do momentu gdy zatrzymałem się przed przejazdem kolejowym i przełączyłem sobie z gazu na benzynę (bo gaz się pomału kończył, a czasem zdrowo też puścić samochód na benzynie)

Po chwili zacząłem wyprzedzać seicento.. udało się ale silnik wbił się na wysokie obroty, ale przyspieszenie było delikatnie mówiąc takie sobie.

Potem jadąc już 100km/h na 5-tym biegu (nieważne czy gaz czy benzyna) - po wciśnięciu pedału do podłogi. Obroty idą w górę, a samochód prawie nie przyspiesza. Tak samo na biegu trzecim i czwartym.
Dnia kolejnego to samo.. ewidentnie się "ślizga".

- Wciskając pedał gazu delikatnie z czuciem jedzie się normalnie. Dopiero jak chcę przyspieszyć gwałtowniej to obroty skaczą

- Nie ma problemu z wrzucaniem biegów. Jedynka, wsteczny i pozostałe wchodzą bez problemu

- Po dłuższej jeździe nie było czuć żadnego zapachu.

 

Zakładam, że jest to tzw ślizganie się sprzęgła.
Chcę odstawić auto do "zaufanego" warsztatu, ale krzyknęli mi za komplet 500-700 + wymiana to razem koło 1000zł...
Troszkę dużo.. po ustaleniu, że przywiozę własny zestaw bo w internecie taniej umówiliśmy się wstępnie na cenę 400zł za robociznę (trochę drogo, ale obdzwoniłem większość warsztatów w Koszalinie i ceny poniżej 400zł nie usłyszałem nigdzie - no więc już trudno).

 

Teraz pytanie:

1. czy taki zestaw się nada? LUK 622160000 (średnica 220mm a powinno być 215mm, ale podobno pasuje?)

http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-luk-nissan-primera-p10-2-0-90-97-wp11-i6253657365.html

 

2. Nie wiem dlaczego taki sam tutaj jest droższy o niecałe 100zł - rónwnież LUK 622160000

http://allegro.pl/sprzeglo-luk-nissan-primera-p10-wp11-1-8-2-0-i6778643366.html

 

3. Czy to jest oryginalne VALEO ?

http://allegro.pl/sprzeglo-valeo-nissan-primera-p10-p11-wp11-wp12-i6655107485.html

 

4. SRLine - podejrzanie niska cena, ale opinie mieszane.. ktoś coś?

http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-nissan-primera-p10-p11-1-8-2-0-16v-i6579755681.html

 

5. Podobno VALEO PHC to podróbka i niewarto zawracać sobie głowy?

http://allegro.pl/sprzeglo-valeo-nissan-primera-p11-p12-1-6-1-8-2-0-i6738171588.html

 

Czy któreś z tych ktoś może polecić? Które byście wzięli do swoich nissanów ? :)

Nie chciałbym dawać więcej niż 400zł za zestaw - jeżdżę głównie po mieście na krótkich odcinkach i rocznie < 7.000.

Na trasie nie więcej niż 130km/h zwykle koło 110.

Edytowane przez AdeKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...