Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie właściwy czujnik p wału ??? inne piny itp


ROGOS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy jest możliwe ze ktos rozwiercał otwór i zmienił kostke???????????? na tym czujniku nie ma nic napisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj kurde....

pytanie będzie za chwile muszę nakreślić tło sytuacji najpierw ... mam silnik td25 - zexel czujnik przy wiatraku, a teraz już czeka td27a i ...też zexel czujnika w tym samym miejscu nie widzę, mocowanie jakby jest ale otwór w bloku nawet nie zrobiony, czyli był na skrzyni czyż tak ?

czujnik obrotów potrzebny jest do wskaźnika obrotów, egr i świec tylko (egr pominąć i tak należy) ... załóżmy że wykonam piękny otwór na skrzyni i zamontuje czujnik właściwy tyle że pewnie się różnią ilością impulsów na obrót i pytanie właśnie... ktoś coś wie coś o różnicy w sygnałach liczbie impulsów itp ?

 

dobra chyba namierzyłem dziada, jedyne co wygląda na czujnik obrotów to siedzi od dołu w osłonie kół zębatych - pod kołem napędowym pompy wtryskowej, no nic pytanie jakby zostaje pewnie będzie inna liczba imp/obr jak inna ?

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oporność to nie w tej bajce bo te czujniki generują impulsy, to to na 99% nie będzie miało znaczenia, tez jest 2 przewodowy jak mój

łatwiej mi będzie przerobić sygnał niż resztę instalacji pewnie, kwestia ilości impulsów na obrót,

no już go znalazłem pod kołem zębatym pompy więc dziur nie będę robił, tylko się okaże ile impulsów daje w porównaniu do poprzedniego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mówię o różnicy w ilości impulsów, jestem ciekawy o ile się rożni, mogę sobie na podstawie tego co odbieram wygenerować proporcjonalnie więcej lub mniej to nie problem.

 

Nie ma takiego pojęcia jak jakość impulsu.

W tego typu czujnikach informację niosą zbocza sygnału nawet nie szybkość ich narastania ale po prostu pojawienie się, amplituda o ile przekroczy minimum nawet nie jest uwzględniana, to nie prądnica tachometryczna dc żeby rezystancja własna lub obciążenia zakłócała pomiar,

np do prądniczki tachometrycznej prędkości pojazdu dorobiłem samemu wirnik z magnesami trwałymi i działa już 3 rok a na pewno nie ma takiego napięcia jak poprzednio jedynie ilość impulsów się zgadza, sprawdzałem z kilkoma przypadkowymi paradnicami też działo, ba nawet wskaźnik prędkości dział jak podłączyłem najzwyklejszy silniczek jako prądnice pokazując jak szybko nim kręcę :)

 

Zobaczę co będzie szybciej / taniej / łatwiej, czy wymienić zegar obrotomierza i sterownik, czujnik zamontować gdzie indziej, czy przerobić sygnał. Prawdopodobnie nikt nie zna odpowiedzi o ilości impulsów na obrót, dlatego będę musiał pomierzyć co mam teraz i to co potem wyjdzie. Nie jestem wstanie znaleźć suplementu do silników TD w których były by szczegóły.

 

Rezystancja jest ważna w czujnikach w których to właśnie jej zmiana niesie informację (temperatura, poziom paliwa, niektóre czujniki ciśnienia)

 

ten który jest przy wentylatorze wygląda jakby wyłapywał otwory w kole zębatym z 6 jest ich chyba, natomiast ten na foto pewnie łapie zęby koła więc będzie duuuzo więcej impulsów

 

tak wygląda czujnik który aktualnie podejrzewam o to ze jest do pomiaru obrotów

post-27068-0-97413200-1356179893_thumb.jpg

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o ta "jakość impulsów " to miałem na mysli ze urządzenie odbiorcze np komputer przy odczycie z czujnika przy wyższej lub nzszej oporności tegoż czujnika może zle interpretować jego wskazania chyba ze ty mówisz o jakis cud samorubkach , każdy komputer obliczeniowy musi miec dopasowane dosc ścisle tego typu parametry chyba ze jest to prosty układ ktury niepotrzeboje az tak dokładnych wskazań to byc moze to wystarczy

piszesz ogólnikowo,ja napisałem dokładnie czemu rezystancja tu nie ma znaczenia, tym bardziej ze wejścia są najczyściej o dość wysokiej impedancji

jeżeli jest to czujnik indukcyjny to jego rezystancja się nie zmienia tylko generuje ona napięcie, jeżeli jest to czujnik halla to ma wyjście dyskretne zwarte / rozwarte (bardzo duża rezystancja / zerowa rezystancja) ewentualnie typu 12V/0V

 

o jakich ty dokładnościach wskazania mówisz ? bo jest impuls albo nie, lub zwarcie albo nie w przypadku halla albo wyjścia pnp/npn, pomiar będzie niedokładny jeśli zostanie źle zliczony impuls.

 

wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę

 

mój silnik to nie to TDI więc czujniki będą inne, ja o ten się pytam co na foto bo innego nie znalazłem.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze ty cały czas usiłujesz przedstawiać racje tylko czujnika fakt faktem nie zmienia mu sie rezystancja

właśnie ja mowie o tym że jeżeli sterownik nie odczytuje rezystancji tylko napięcie to z jego punktu widzenia nie ma to znaczenia jeżeli rezystancja będzie trochę inna.

ale jesli kombinujesz i w trakcie kombinowania wsadzisz czujnik o innych parametrach mysle ze będzie to błednie chodzic , jezeli komputer jako urządzenie docelowe po odczycie z czujnika zle będzie interpretowało te impulsy bo czujnik pracoje np w niższej rezystancji nie w takiej jak powinno byc to po co kombinować ?

ja zmieniam silnik podłączając do istniejącej instalacji właśnie po to kombinować, ja nie mówię o kupieniu w sklepie innego elementu bo tak sobie wymyśliłem

 

dlaczego ma inaczej interpretować impulsy napięcia przy niższej rezystancji, impedancja wejściowa jest wysoka, więc zmiany rezystancji czujnika nie wpływają znacząco

 

spróbuj zmienić rezystancje w TDi np czujnika wzniosu igły na wtrysku wstawiajac opornik silnik zaraz zareaguje oczywiście mówimy o czujniku indukcyjnym w kturym to da sie zrobic

 

ten czujnik powinien mieć 105Ω rezystancji uzwojenia dołóż mu z 10Ω i myślisz że od razu źle będzie działał ? czujniki między sobą nie różnią się tak, przecież nie włożę czujnika który ma parametry o rzędy wielkości inne ? czyli zamiast indukcyjnego piezo. prawdę mówiąc to w przypadku tego czujnika to nie jestem pewien czy on indukuje napięcie czy przesuwający się rdzeń zmienia impedancje - jeżeli jest pomiar impedancji a nie napięcia to oczywiście będzie mocno wpływało, albo jeszcze mocniej.

 

jednym słowem ty piszesz tylko o czujniku w którym sie nie zmienia rezystancja a ja pisze o urządzeniu odbiorczym w tym przypadku o komputerze ktury jest tak skonstruowany ze odbiera te sygnały impulsy , ale odbierze je prawidłowo tylko i wyłocznie jesli ta rezystancja bedzie odpowiednia

właśnie twierdze że w większości przypadków zmiany rezystancji (ciągle mowie o sensownym zakresie) nie będą wpływały na pomiar, jeżeli to nie jest czujnik rezystancyjny

 

schematy są nie potrzebne wystarcza prawo Ohma

 

normalnie będzie chwila to wstawię rezystor do czujnika obrotów który mam i zobaczymy, tylko niestety w tej chwili oscyloskopu się pozbyłem żeby dokładnie sprawdzić, więc bez szczegółów będzie.

 

nie che mi się już, jak będzie cieplej wsadzę silnik i zobaczymy :) po za tym koniec semestru i za dużo mam kolosów z elektroniki do sprawdzania :) tam to dopiero wypisują

 

aaaaaa proszę niech mi ktoś powie że ma taki czujnik u siebie i że to czujnik od obrotów :) (terrano 2 94')

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...