Gość ziga Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Witam. Kupiłem niedawno almere n15 2.0 diesel. Mam taki problem od tygodnia, dzieje sie to zawsze na zimnym silniku po dłuższym postoju. Autko odpala ale po odpaleniu siwy dym,dusi sie i rzuca silnikiem jakby na dwa gary odpalił,spada z obrotów. Musze minimum 5 minut trzymać noge na gazie bo inaczej gaśnie, potem jak już wskoczy na obroty to wszystko jest ok. Prosze o jakieś porady, w czym szukać, co zrobić. Edytowane 4 Grudnia 2012 przez ziga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Pierwsze co, to świece żarowe do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziga Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Ale jakby to były świece to by miał problem zapalić a pali na dotyk. Tak mi sie wydaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 ja nie chcę Cię straszyć, ale przychodza mi do głowy tylko czarne scenariusze 1. twój silnik ma przejechane już z milion kilometrów i ma pełno przedmuchów, co skutkuje niskim ciśnieniem sprężania (i przez to to kopcenie, gaśnięcie etc) A dlaczego dobrze odpala? bo świece żarowe go ratują. A jak już zgasną, to robi się nieciekawie. Jak silnik będzie rozgrzany, to ostroznie wyjmij bagnet od oleju. Jeśłi będzie mocno chlapało olejem i dmuchał będzie dym, to silnik kaszana. Jeśłi natomiast olej popryszcze tylko trochę, (albo wcale) i nie będzie dymu, tylko ewentualnie lekki wiaterek, to z silnikiem jeszcze nie jest tak źłe i można zacząć czukac przyczyn gdzie indziej. 2. kompletnie zużyte wtryski. Ale wtedy auto by kopciło a czarno przy przegazówkach, pod górke, przy przyspieszaniu etc. 3. zużyta poma wtryskowa (nie podaje odpowiedniego ciśnienia)- do sprawdzenia tylko u pompiarza., ewentualnie jakieś mechanizmy wewnątrz przyspieszajace kat wtrysku jak silnik jest zimny. 4. źłe ustawiony rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziga Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Dzięki kolego. Trzeba się z tym liczyć. Tak to jest jak się kupuje stare auto. Albo-albo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Pomimo wszystko, tak jak wspomniał Quadrat, nie zaszkodzi zacząć srawdzania wszystkiego od świec. To nie jest zadna filozofia. Musisz odkręcić od nich kable, tak, żeby każda świeca była osobno (nie moga być ze sobą połączone), wziać jakis dodatkowy kabel, jedną jego końcówkę przyłożyć do + na akumulatorze, a druga do badanej świecy. Jeśli zaiskrzy, to masz prawie pewność, że świeca jest dobra. Przykładasz tak do każdej z osobna i wszystko wiesz. Nie jest to idealna metoda, ale wystarczająca. Nie musisz sie bawić z wykręcaniem świec i przede wszystkim ni ema ryzyka ukręcenie swiecy, która sie zastała i nie była pare lat ruszana ps te 5 minut to na serio? nie przesadzasz aby? Edytowane 4 Grudnia 2012 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Nie strasz nie strasz Zacznij od wizyty u "zegarmistrza" i ustaw statyczny kąt wtrysku a najpierw to sprawdź te świece i czujnuk temperatury silnika oraz przekaźnik od świec świece to wykręć i pod aku podłącz a nie na iskrzenie JUż lepiej miernikiem pomierzyć. Możesz mieć knoty zamiast świec i jak ci się taka upali to wpadnie do komory i biada twej kieszeni oraz zaworom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziga Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Te pięć minut to minimum. Trzeba to jutro posprawdzać tak jak mówicie. Edytowane 4 Grudnia 2012 przez ziga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Jak ci dymi silnie na szaro i śmierdzi silnie ropą przy odpalaniu to kąt do korekty, albo i cały rozrząd pod warunkiem że ze świecami wszystko dobrze Wykuj na blaszkę http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86869-10-przykazan-diesla/ PS Zmieniłem tytuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziga Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Dymi na biało ale tylko na początku jak szarpie silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 No to kąt albo i cały rozrząd do poprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Dymi na biało ale tylko na początku jak szarpie silnikiem czyli nie przepala paliwa Twój plan na jutro: 1 sprawdzasz swiece i wrazie by co przepalone wymieniasz 2 jak to nie pomoze, to szukasz pompiarza w swoje okolicy niech ci ustawi kąt wtrysku (ja to robiłem kiedys u siebie z dobrym skutkiem samemu, na ucho, ale jak nie masz wprawy w grzebaniu przy silniku to lepiej sie za to nie brać). 3 jak to nie pomoże, to pompe i wtryski trzeba wziac a stół (po wcześniejszym sprawdzeniu ogólnego stanu silnika) Edytowane 4 Grudnia 2012 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziga Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Tak zrobie. Rano go jeszcze pomęcze bo do roboty jakoś trzeba zajechać[nie mam już urlopu]. Dzięki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 świece i przekaźnik Co po dobrych świecach jak prąd na nie może nie idzie Zawsze jest wyjście Zgaś traktora jednym susem i do roboty pomykaj Ikarusem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziga Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 A przekaznik jak sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 A przekaznik jak sprawdzić? masz multimetr? po prostu niech ktos inny przekręci kluczyk w pozycję zapłon, a ty stój przed maską z multumetrem i zobacz, czy na świecach pojawi się napięcie. ot tyle. A nawet jak nie masz multumetra, to można sobie próbnik-żaróweczkę prosto skonstruować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Oj boże ile razu będę się jeszcze produkować Zaraz dam ci linka akurat do Primery ale idea jest ta sama Przekaźnik http://forum.nissank...swiec-zarowych/ I temat o świecach są te same i u ciebie co w CD20T ty masz silnik CD20 (bez turbo)http://forum.nissank...0t/page__st__20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.