Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] diesel-problem przy odpalaniu


Gość ziga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem niedawno almere n15 2.0 diesel. Mam taki problem od tygodnia, dzieje sie to zawsze na zimnym silniku po dłuższym postoju. Autko odpala ale po odpaleniu siwy dym,dusi sie i rzuca silnikiem jakby na dwa gary odpalił,spada z obrotów. Musze minimum 5 minut trzymać noge na gazie bo inaczej gaśnie, potem jak już wskoczy na obroty to wszystko jest ok. Prosze o jakieś porady, w czym szukać, co zrobić.

Edytowane przez ziga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie chcę Cię straszyć, ale przychodza mi do głowy tylko czarne scenariusze

 

1. twój silnik ma przejechane już z milion kilometrów i ma pełno przedmuchów, co skutkuje niskim ciśnieniem sprężania (i przez to to kopcenie, gaśnięcie etc)

A dlaczego dobrze odpala? bo świece żarowe go ratują. A jak już zgasną, to robi się nieciekawie.

 

Jak silnik będzie rozgrzany, to ostroznie wyjmij bagnet od oleju. Jeśłi będzie mocno chlapało olejem i dmuchał będzie dym, to silnik kaszana. Jeśłi natomiast olej popryszcze tylko trochę, (albo wcale) i nie będzie dymu, tylko ewentualnie lekki wiaterek, to z silnikiem jeszcze nie jest tak źłe i można zacząć czukac przyczyn gdzie indziej.

 

2. kompletnie zużyte wtryski. Ale wtedy auto by kopciło a czarno przy przegazówkach, pod górke, przy przyspieszaniu etc.

 

3. zużyta poma wtryskowa (nie podaje odpowiedniego ciśnienia)- do sprawdzenia tylko u pompiarza., ewentualnie jakieś mechanizmy wewnątrz przyspieszajace kat wtrysku jak silnik jest zimny.

 

4. źłe ustawiony rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo wszystko, tak jak wspomniał Quadrat, nie zaszkodzi zacząć srawdzania wszystkiego od świec. To nie jest zadna filozofia.

Musisz odkręcić od nich kable, tak, żeby każda świeca była osobno (nie moga być ze sobą połączone), wziać jakis dodatkowy kabel, jedną jego końcówkę przyłożyć do + na akumulatorze, a druga do badanej świecy. Jeśli zaiskrzy, to masz prawie pewność, że świeca jest dobra. Przykładasz tak do każdej z osobna i wszystko wiesz.

Nie jest to idealna metoda, ale wystarczająca. Nie musisz sie bawić z wykręcaniem świec i przede wszystkim ni ema ryzyka ukręcenie swiecy, która sie zastała i nie była pare lat ruszana

 

ps

te 5 minut to na serio? nie przesadzasz aby?

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz nie strasz :D

Zacznij od wizyty u "zegarmistrza" i ustaw statyczny kąt wtrysku a najpierw to sprawdź te świece i czujnuk temperatury silnika oraz przekaźnik od świec

świece to wykręć i pod aku podłącz a nie na iskrzenie JUż lepiej miernikiem pomierzyć. Możesz mieć knoty zamiast świec i jak ci się taka upali to wpadnie do komory i biada twej kieszeni oraz zaworom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci dymi silnie na szaro i śmierdzi silnie ropą przy odpalaniu to kąt do korekty, albo i cały rozrząd pod warunkiem że ze świecami wszystko dobrze

 

Wykuj na blaszkę :devil:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86869-10-przykazan-diesla/

 

PS Zmieniłem tytuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymi na biało ale tylko na początku jak szarpie silnikiem

 

czyli nie przepala paliwa

 

Twój plan na jutro:

1 sprawdzasz swiece i wrazie by co przepalone wymieniasz

2 jak to nie pomoze, to szukasz pompiarza w swoje okolicy niech ci ustawi kąt wtrysku (ja to robiłem kiedys u siebie z dobrym skutkiem samemu, na ucho, ale jak nie masz wprawy w grzebaniu przy silniku to lepiej sie za to nie brać).

3 jak to nie pomoże, to pompe i wtryski trzeba wziac a stół (po wcześniejszym sprawdzeniu ogólnego stanu silnika)

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece i przekaźnik Co po dobrych świecach jak prąd na nie może nie idzie

 

Zawsze jest wyjście

 

Zgaś traktora jednym susem

i do roboty pomykaj Ikarusem :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przekaznik jak sprawdzić?

 

masz multimetr?

po prostu niech ktos inny przekręci kluczyk w pozycję zapłon, a ty stój przed maską z multumetrem i zobacz, czy na świecach pojawi się napięcie. ot tyle.

 

A nawet jak nie masz multumetra, to można sobie próbnik-żaróweczkę prosto skonstruować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj boże ile razu będę się jeszcze produkować :devil:

Zaraz dam ci linka akurat do Primery ale idea jest ta sama

Przekaźnik http://forum.nissank...swiec-zarowych/

I temat o świecach są te same i u ciebie co w CD20T ty masz silnik CD20 (bez turbo)http://forum.nissank...0t/page__st__20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...