Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jednoczesna jazda na Pb i LPG?


nrb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciąg dalszy przygód opisywanych w innym temacie, ale robi się coraz ciekawiej to wrzucę temat tu.

 

Mam instalację II gen. z BLOSem, reduktor Tomasetto AT07 (140KM), sterownik gazu Stag 2-L przełącznik Stag 2W. Na pewno mam do wymiany membranę reduktora - nowa powinna przyjść jutro, ale problem jest bardziej złożony. Otóż dziś jadąc na gazie na zagrzanym już silniku, samochód szarpnął kilka razy po czym zgasł. Szybko doszedłem że skończyła się benzyna. Odpaliłem go z gazu, po przełączeniu na benzynę znów zgasł (po zatankowaniu benzyny problem znikł). Jazda na gazie odbywała się dalej bez problemu. Ponadto dolega mu cykliczny spadek wolnych obrotów: stoi sobie ładnie na poziomie 900obr, a w regularnych odstępach czasu (ok. 40 sekund) przygasa poniżej 500, po czym znów powoli rośnie. Najciekawsze jest to że po wyjęciu bezpiecznika pompy paliwa tego problemu nie ma. Wydaje mi się że powyższe objawy, plus większe niż zazwyczaj zużycie benzyny, wskazują na to, że jednocześnie z gazem dostaje trochę benzyny. Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć jak to na 100% sprawdzić. No i jakieś pomysły na pewne odcięcie benzyny podczas jazdy na gazie.

 

EDIT: już wiem że na 100% dostaje benzynę podczas jazdy na gazie. Odłączyłem przewód doprowadzający gaz do dolotu... i nic się nie stało ;-) jechał nadal, nawet lepiej niż wcześniej. Pytanie więc teraz jak naprawić odcięcie benzyny. Gdzie jest element który tym steruje.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj emulatora podłączonego do wtrysków alb (i) odcięcia paliwa na przewodzie paliwowym, albo (i) przekaźnika odcięcia PP

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę wyczaić który to jest stag bo AC wycieło wszystko nawet starych Synhro nie widze moze zle patrze ,,,,

 

tak czy inaczej opcji jest kilka albo emulacja jest 4 wtrysków W co wątpie .

lub odcina zasilanie wtryskiwaczy po prostu i to odbywa sie w sterowniku najprawdopodobniej ,,, który może sie przespawał ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jest i jest na schemacie jakiś dodatkowy emulator ? który zdechł czy to najprawdopodobniej coś ala przekaźnik i tyle ,,

 

a jaki jest sens montowania krokowca i blosa ? bo to przecież bez sensu ,,,,

 

chyba ze nie ma krokowca ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki jest sens montowania krokowca i blosa ? bo to przecież bez sensu ,,,,

 

heheh jasne, że bez sensu, ale kolega podał taki emulator :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator jest Stag 2-L ale krokowca nie ma ;-) jest tylko śruba regulacyjna na dolocie gazu. Teoretycznie przy blosie też nie powinno jej być, ale potrafił spalić 14l na trasie jadąc 110. Ze śrubą schodzę poniżej 10 bez różnicy w mocy.

 

Idąc za radą DINO poszedłem po przewodach z kontrolera sondy i dotarłem do przekaźnika, z którego dalej idą przewody na wtryskiwacze. Przy przełączaniu na gaz nie słychać pyknięcia w przekaźniku, więc na pewno nie odłącza wtrysków i to by była przyczyna. Ale rozebrałem też przełącznik w kabinie i widzę że ma zimne luty przy wtyczce, więc najprawdopodobniej nie wychodzi stad w ogóle prawidłowy sygnał na przekaźnik odłączający benzynę. Polutuję wieczorem i dam znać.

 

A przy okazji - czy możecie powiedzieć jak powinny być ustawione przełączniki w kontrolerze sondy lambda? U mnie jest teraz ON-ON-ON-OFF czyli symulacja sondy 1V.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to u mnie bardzo podobnie pali - napisałem "poniżej 10" bo tak średnio wychodzi, ale jadąc już bardzo emerycko da radę i 9 :-)

 

A tym ustawieniem przełączników, wiem że taka jest sonda, ale pytałem właśnie czy ma być "symulacja z sondy", "masa" czy "fala". Jeśli "symulacja" to już nic nie będę ruszał, ciekawi mnie tylko czy to w ogóle jest jakaś różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany: winny był przekaźnik, ale nie ten pod maską, który bezpośrednio powinien odłączyć wtryski, tylko ten przy przełączniku gaz/benzyna.

Ponadto reduktor samodzielnie zregenerowany i chodzi jak ta lala :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...