Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gazował ktoś VTEC'a w Hondzie?


Qadrat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Z racji posiadania 2 aut (N15 z dieslem na tłuczenie po mieście, bo malutko pali i pali wszystko, co mu się wleje) i Accorda VI 1.8vtec na dalsze trasy czy komfortową jazdę w kilka osób (Hondą przynajmniej nie boję się wyprzedzać czy dynamicznie jeździć po autostradzie), doszedłem do wniosku, że nie ma sensu utrzymywać 2 aut. Mam w planach sprzedać N15 i założyć jakąś naprawdę dobrą instalację do Hondy. Nie ukrywam, pieniędzy szczędzić na to nie chcę. Honda w super stanie, silnik, mimo blisko 200tys. przebiegu, miał mierzone ciśnienie i wyszło po prawie 13 na każdym cylindrze.

 

Czy jest możliwe założenie takiej instalacji, że nie odczuję różnicy w jeździe na benzynie oraz LPG? Czy vtec będzie poprawnie pracował na LPG? I przede wszystkim - jaki byłby orientacyjny koszt DOBREJ instalacji gazowej do takiego Accorda? Spalanie benzyny przy dość dynamicznej jeździe to 10l, na LPG dużo więcej spali?

 

Nie ukrywam (i proszę bez złośliwych komentarzy), zwolennikiem LPG nie jestem, ale po prostu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu trzymać 2 aut (dodatkowo w N15 już mi się miejsce na przeglądy kończy, OC 6 stówek rocznie też trzeba płacić, a mimo wszystko w Hondzie o wiele lepszy komfort). No i przede wszystkim - w momencie przekroczenia 4tys. obrotów załącza się vtec i aż się ryj uśmiecha ;) Ale gdybym miał codziennie używać Hondy tak, jak N15 (miesięcznie po 3000km) to trochę po kieszeni to odczuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino Wie jak działa lpg na V tec ...ma chyba najmocniejszego

ile to ma mocy z 1.8 wiem że 1.6 miało 125 km ..

 

a i nie ma tu nic śmiesznego że chcesz zagazować ,,

 

w takim silniku nie ma jakiejś masakry jeśli chodzi o ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VTEC a VVT-i to troszkę inna zasada działania, ale zapewne przy gazowaniu nie ma to zbyt dużej różnicy?

 

Ile taki Avensior spala LPG (oraz ile wcześniej benzyny palił)? I jaki był koszt założenia instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to robiłem dwie dryndy, czyli wiadomo jak to taxi :D podjazd czekanie podjazd i tak cały dzień :D :D spalanie teraz w zimie skoczyło na 11L/100km oczywiście ciepły start itd. by pan dryndziarz był zadowolony :D , że mu PB nie ubywa :D kosztowało ich to .......Tajemnica handlowa i ochrona danych osobowych :) .......... (TECH, BARAKUDA, SHARK1500)

 

VTEC a VVT-i to troszkę inna zasada działania, ale zapewne przy gazowaniu nie ma to zbyt dużej różnicy?

 

 

masz racje, ja mam w swoim VTEC-a i do tego i z rozłączanymi cylindrami, jak nie potrzeba całej mocy i śmiga piknie na (tech, barakuda, gold)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czyli przeciwwskazań nie ma co do gazowania silnika VTEC...

 

Ale cały system będzie działał bez problemu? Na LPG po przekroczeniu 4tys. obrotów VTEC się załączy tak samo na LPG jak i na benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od tego są korekty po obrotach i strojenie z sondą AFR w odbycie :D :D :D nie ma innej możliwości wystrojenia, pojeździj popytaj i przedstaw oferty to zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie robię przymiarki czysto teoretyczne, jutro zrobię wyprawę do Łodzi, firma Stefanowski NaGaz, bo jakoś boję się powierzyć auto innym monterom, niż tym od Stefanowskiego :P

 

Pojeździłem po gazownikach i oto, co mam przedstawione z różnych warsztatów:

 

1. Landi Renzo-Lovato - więcej szczegółów nie znam, tylko tyle mi powiedzieli, dodatkowo proponują mi za 250zł lubryfikację.

2. Stag 300 ISA2 - też więcej nie wiem.

3. BRC Sequent 24.11, gazownik wychwalał tę instalację pod niebiosa.

4. Stag 4 plus, KME, wtryski Hana

5. Landi Renzo Omegas z reduktorem LI 02 lub z reduktorem IG1 (droższy o 300zł od tej pierwszej) - ogólnie cena ostra, bo prawie 1000zł wyższa, niż za inne instalacje.

6. STAG 300-4 PLUS/ISA2

7. Lovato Smart (cena też dość surowa)

 

Ogólnie gazownicy, których odwiedziłem, to jakaś taka zamknięta grupa, nie chcieli mi za bardzo udzielać informacji, jak wchodziłem w szczegóły danej instalacji - a interesowały mnie podzespoły i ich producenci :P Tylko jeden (ten z podpunktu 4) nie miał nic do ukrycia :) Ogólnie ceny wahają się od 2300zł do 3800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. jak najbardziej, lubra bez sansu, ważne dobre wystrojenie, dlatego lubię staga, techa bo duzo można :D

ad2. szczegóły

ad3. ehh oni tak maja :D

ad4. gitt

ad5. za IG1 warto dopłacić

ad6. szczegóły

ad7 nie polecam

 

heheh zamknięta grupa :D :D :D może bardziej chodzi o to, że jak sie wykażesz jakąkolwiek wiedzą to będziesz wymagał :D :D :D mają podać u kompletowanie i tyle inaczej dostaniesz KIT z pudełka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

heheh zamknięta grupa :D :D :D może bardziej chodzi o to, że jak sie wykażesz jakąkolwiek wiedzą to będziesz wymagał :D :D :D mają podać u kompletowanie i tyle inaczej dostaniesz KIT z pudełka

 

i czerwony waldemar dalej żywy ,,,

 

w opcjach landi czy BRC to będziesz miał problemy z ew serwisem jak będziesz chciał po gwarancji np robić gdzieś indziej

z drugiej strony landi daje fajne graty ale drogie i cena= jakość ig1 to 2 membranowy reduktor warty swojej ceny same gumki pare stówek kosztują do niego ,,,

 

szkoda że kolega nie podał dokładnych cen

 

osobiście bym wybrał Staga bo jest popularny

 

a tak na poważnie to musi być Hana /Baracuda i dobry reduktor aa Dino Nico nie polecasz już .. za drogie czy co ,, bo ja nie w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem jeszcze mailową odpowiedź od warsztatu, który zakłada LPG niedaleko mojej mieściny :)

 

"Dobra instalacja LPG to Stag 300 isa 2, wtrysk Hana, reduktor KME lub Zavoli, specjalne ułożenie wkrętek wtrysku lub specjalne redukcje i dobrze założone i zestrojone, wtedy będzie jeździć idealnie."

 

Nie wiem, o co tu chodzi z tymi specjalnymi ułożeniami czy redukcjami, naciąganie czy nienaciąganie - ale cena 2900zł, dla mnie jeszcze do przyjęcia :)

 

Ogólnie cenowo mam w planach zmieścić się w granicach 3000zł. Na pewno nie dam za instalację tyle, co mi w łódzkiej firmie "NaGaz" zaśpiewali, czyli 4150zł :P Wtedy już wolę jeździć na benzynie, bo spalanie 8,5l latem oraz 9,5l przy obecnych warunkach to dla mnie jeszcze jest do zaakceptowania :)

 

I jeszcze mam pytanie o wtryski Keihin, bo się z takimi spotkałem. Firma jest mi doskonale znana z rewelacyjnych gaźników motocyklowych. Czy wtryski LPG im się udały tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISA raczej nabałagani w VTEC-u :D no ale to do sprawdzenia, w sumie nei trzeba jej załączać :D ważne aby wystroić z sondą AFR

z tymi wkrętkami chodzi o to, że większość wkręca jak podejdzie wiertarka a tu trzeba troszkę precyzyjniej, czyli zwalić kolektor i pomyśleć :D zavolaka raczej bym odpuścił może lepiej ACR01, mały zgrabny, teraz puściłem Bumkę na czerwonym, zobaczymy jak sie sprawdzi,

 

Keihen, to wysoka póła i warto dopłącić, ale z drugiej strony BARAKUDA też da radę i jest dużo tańsza,

 

w 3000zł to bez problemu założysz dobrą instalację, choć jak widzisz po cenie w pewnym warsztacie jest to tez pojęcie względne :D i zależy od gazmena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeję trochę kotleta bo teraz już postanowione, że do Accorda wlatuje LPG, trochę z tym zwlekałem, ale ostatnio dużo jeżdżę, więc czemu by nie zaoszczędzić :)

Oto odpowiedź zakładu montującego LPG (ceny wyższe, ale ponoć najlepsi w okolicy, stroją na własnej hamowni). Dodam, że zapytałem o instalację Stag 4, reduktor AC R01 i wtryski Hana2000 zielone - na takiej instalacji jeździ znajomy takim Accordem, jak mój i jest bardzo zadowolony więc też taką chcę. Zapytałem również o jakieś alternatywne instalacje

 

 

 

Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą.


Koszt instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji do Hondy Accord 1.8vtec, 2000 r. z elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Qbox (nowsza wersja Stag 4) z reduktorem AC R01 i wtryskiwaczami Hana H2000/EG2000/H2001 wynosi 3000 zł

Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę koła zapasowego),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.


Alternatywnie proponujemy 2 opcje instalacji gazowej:

1. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy LPGTECH system TECH - 224 z reduktorem Zavoli Zeta N/S i wtryskiwaczami LPGTECH Dragon.
Koszt całkowity to 2700 zł.

Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę koła zapasowego),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.

2. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji włoskiej firmy Landi Renzo system Omegas z reduktorem Landi Renzo IG1 i wtryskiwaczami Landi Renzo/MED.
Koszt całkowity to 3500 zł.

Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę koła zapasowego),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.


Po montażu otrzymuje Pan:
- fakturę,
- atest zbiornika,
- kartę gwarancyjną,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji
przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem.

 

3000zł za dobrą instalację to wg mnie jeszcze przystępna cena. Czy może warto zainteresować się tym tańszym LPGTECH'em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym warsztacie koszt kombinacji podanej przeze mnie to 2600zł ale akurat do nich auta nie dam bo widziałem co zrobili z Civiczką 1.4 znajomego. 

Jeszcze taniej byś zrobił instalację na ww. gratach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...