Gość michalgdb Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, Pytanie takie troche nie na ten dział ale wy sie znacie wiec może ktoś coś dobrego podpowie. Z bratem mamy pomysł na projekt samochody. Chodzi o mazde RX8 lecz nastąpi zmiana silnika z wankla na zwykły Narazie mamy propozycje silnika k20-k24 (honda) 240 km itp. Może znacie lepsze silniki w miare dobrej cenie co by podpasowało do tego modelu ? np: cos z nissana ? Edytowane 5 Grudnia 2012 przez michalgdb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Oczywiście że SR20DET. Seryjny bez problemu zniesie 300KM a nawet więcej i w odróżnieniu od silnika hondy i tej mazdy ma moment obrotowy Chyba że chcesz wolnossący, ale to nie będzie jechało wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) na moje oko to awaryjne bywaja ja bym szukał przedewszystkim cos o zblizonej masie do seryjnego silnika mazdy aby idealnego balansu nie zachwiac Edytowane 5 Grudnia 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubas Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 na oko to chłop w szpitalu .... ja tam miałem sr20det w s14A i żadnych awarii jak się dba to się ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Nie wiem po czym kolega wywnioskował że są awaryjne. Jak się dba to się ma, jak ktoś upala bezmyślnie to klęknie, nie ma siły. Jakoś nie zauważyłem na nissantechu żeby ktoś miał awarie silnika, jedyne jakie się trafiały to w silnikach upalanych w drifcie, gdzie lekko nie mają. Silnik jest rozwojowy, części na rynku pełno, można przebierać wybierać i jest wiele osób które ogarną ewentualne strojenie. A co do masy silnika, to tylko wankiel waży tak mało, każdy normalny silnik będzie cięższy i tego się nie przeskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hcct Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Oczywiście że SR20DET. Seryjny bez problemu zniesie 300KM a nawet więcej i w odróżnieniu od silnika hondy i tej mazdy ma moment obrotowy Chyba że chcesz wolnossący, ale to nie będzie jechało wtedy. z k24 też można wycisnąć sporo na seryjnych bebechach uturbiająć, z tego co pamiętam był projekt hondy 420KM:) ciekawe tylko co będzie łatwiejsze w swapie i jak wyjdzie to cenowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) z k24 też można wycisnąć sporo na seryjnych bebechach uturbiająć, z tego co pamiętam był projekt hondy 420KM:) ciekawe tylko co będzie łatwiejsze w swapie i jak wyjdzie to cenowo. Taaa, na bank uturbianie wolnossącego silnika będzie tańsze i prostsze od włożenia gotowego rozwiązania. Edytowane 6 Grudnia 2012 przez IceManPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalgdb Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) swap silnika to już nie problem, przerobić łapy, dać pierścien na skrznie od mazdy (żeby została 6 biegowa) gorzej własnie z dobraniem odpowiednich parametrów żeby ten samochód jechał. No i zostaje podłączenie wszystkiego pod kompa itp. (kontrola trakcji itp. lecz jak będą problemy można zawsze zrezygnować z tego) Słyszałem własnie że silniki nissana te starsze to wydajny sprzęt. No ale tak samo wychodzi silnik od hondy s2000 bo w seri ma 240 km, więc tłumik, dolot, i myśle 260 km wyjdzie z wolnossącego ale bedzie słaby NM. Za to silnik nissana bedzie miał go sporo. Cena silnika s2000 to 7-8 tyś a od nissana jak wypada ? np: SR20 dodam tylko że karoseria mazdy bardzo sie nam podoba no i te samochody nie mają dużych przebiegów (ze względu na silnik który po 100-120 tyś km podda się) i rocznikowo są młode (2003-2005) + dochodzi do tego ładny i praktyczny środek (2+2) Edytowane 6 Grudnia 2012 przez michalgdb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 sr20det kompletny około 5k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Wiem, że przynudzam ale najbardziej opłacalne i sensowne jak dla mnie ( kocham wolnossaki ) jest V8 np. LS. ( Cenowo różnie bo można mieć LS1 jak i LS2 czy LS3 jest ich wiele ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalgdb Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 oglądaliśmy już Mazde rx8 ale okazała się .... trochę poodbijana, podłoga zardzewiała cała (nie wiem jak to możliwe, rok auta to 2004) no i musimy szukać innej bazy. Silnik v8 to super sprzęt ale troszke waży i ciężko go wstawić do takich malych aut a co do LS, to uwielbiam corvette i te silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Do LS'a zamawia się ze stanów łapy i cały osprzęt i wszystko pasuje cacy Do s2k czy 350Z to w Stanach popularny mod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubas Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 ja bym stawiał na sr20det komplecik za 7,5 koła kupicie i to jedzie i ma potencjał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.