Bardowy Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Witam Serdecznie, to moj pierwszy post na tym Forum! Jeżeli napisałem w złym dziale, przepraszam z góry! W grudniu ubiegłego roku zakupiłem swój pierwszy Japoński samochód – Lancer X Od razu zakochałem się w tych samochodach, zwłaszcza ze wcześniejsze przygody z samochodami marki (ford) przyprawiały mnie o ból głowy wymioty i naciąganie portfela, zwłaszcza jak przyszło wymienić turbinę… We wrześniu tego roku, po dłuższym czytaniu tego forum zdecydowałem o zakupie „Zetki” Jak zdecydowałem to tak zrobiłem o dołączyłem do grona posiadaczy tylnonapędowych potworów. Model Roadster wersja Amerykańska z 2004r kolor NIEBIESKI. Roadster ponieważ zawsze marzył mi się Kabriolet, no i moja Panna również kocha takie samochody, wiec Nissan okazał się złotym środkiem pomiędzy samochodami „sportowymi” i kabrioletami. Dodatkowo zawsze chciałem się troszkę „pobawić” z samochodem i samochodem więc Nissan wydał mi się idealnym egzemplarzem. Aktualnie auto zmieniło kolor na Biało Czarny, matowy. Zostały wymienione Klocki i Tarcze na Brembo. Planuje wymienić zawieszenie na gwintowane, Wydech i Dolot (rozmawiałem już na temat wydechu oraz Dolotu z Firmą MGmotorsports, robią na zamówienie) oraz założyć na już zakupione 18 i 19”(tył) felgi firmy TENZO R Oponki Semi Slick. Poniżej Kilka zdjęć (starszych) odmienionej, już nie niebieskiej „zetki” lecz przed zmianą hamulców i felg (pozostały oryginalne na zimę). A teraz wracając to tematu. Nowe felgi które kupiłem są w rozmiarze 19*8,5(tył) poszukuje opon, Semi Slick, oglądałem już kilka lecz nurtuje mnie jedno pytanie…. Czy na taką szerokość felgi założę oponę o szerokości 255? Lub 265? Na niektórych amerykańskich forach ludzie piszą ze bez problemu, mnie wydaje się ze przy szerokości 265 zacznie się robić „balon”. Będę wdzięczny za odpowiedź ludzi, którzy mieli do czynienia z podobnym problemem. Niestety nie mam gdzie sprawdzić jak ta opona będzie wyglądała na feldze, dlatego kieruje pytanie do was! Dodatkowo, jak wyglada jazda nie tylko na torze, ale rowniez na co dzień na oponach Semi Slick? Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi, tylko nie bijcie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) na codzień słaby wybór tym bardziej ze mieszkamy w wilgotnym klimacie w 19`` mały masz wybór raczej...r888 dobrym sa rozwiazaniem ale nie wiem czy sa w 19`` Nowe felgi które kupiłem są w rozmiarze 19*8,5(tył) poszukuje opon, Semi Slick, oglądałem już kilka lecz nurtuje mnie jedno pytanie….Czy na taką szerokość felgi założę oponę o szerokości 255? Lub 265? to normalna szerokosc na taka felge ps. podoba ci sie ta felga?? jeszcze nie widziałem zadnej tenzo r ktora by jakos wygladała, oczywiscie oprocz folderów ps.2 czym kierowałeś się zamawiajac różne rozmary felg? Edytowane 6 Grudnia 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 może tak jak w NISMO? przód mam 18' / tył 19' mam tez 20' OZ ultraleggere hlt, ale szerokości mam rożne 8,5/10 - żałuję każdego dnia co mnie podkusiło wybranie innych ET.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bardowy Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Widziałem kiedyś zetke, ale 370 z rożnym rozmiarem felg (nie wiem czy to tak seryjnie), w sumie całkiem oryginalnie to wygląda, ale prócz wygładu kierowałem się zmianą szerokości opony. Standardowe 245 są okej, ale myślałem żeby włożyć cos szerszego żeby auto miało lepsze odejście. Nie wykluczam również montażu turbo lub kompresora, aktualnie poszukuje ludzi (Okolice Katowic, Krakowa) którzy by się tym zajęli od A-Z ponieważ moja wiedza na ten temat jest skromna. Mam juz jedne Tenzo R w mitsubishi, podobaja mi sie (troche inny model). Jak załoze te ze zdjecia na samochod (jak zejda sniegi) to zamieszcze foto. Na zywo ta felga wyglada duzo duzo lepiej. Czyli bez problemu moge poszukac czegos w rozmiarze 265 i nie bedzie to wygladało "głupio" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 ani w Katowicach, ani Krakowie, ani w Polsce... nie zajmie się tym ktoś od tak, bo sami nie wiedzą nic o turbo itd z tego co się dowiedziałem to dobrze mieć dużo z przodu - teraz będę miał 255/9 przy 18', na 265/10 przy 19' , na 20' mam 245/8,5 na 275/10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bardowy Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Tak, już zdążyłem zauważyć iż jest problem ze znalezieniem kogoś kto by się tym zajął. Większość firm specjalizuje się tylko i wyłącznie w Chip-tuningach. Mięliście przyjemność z firmą: - Projectxs ? nie chce zamieszczać linka, co by reklamy nie robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) ani w Katowicach, ani Krakowie, ani w Polsce... nie zajmie się tym ktoś od tak, bo sami nie wiedzą nic o turbo itd kolego przesadzasz i to bardzo podam krótką liczbę firm które bez problemu to zrobią: promotor ssg coobcio tomson masz w katowicach 4turbo nie wiem czy tez by tego nie zrobili itd. Edytowane 6 Grudnia 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) ja nie słyszałem o projectxs, nie mniej, sam zbieram, co idzie mi gorzej niż w najśmielszych oczekiwaniach bym pomyślał na twin turbo GTMa - potrzeba ok 35-40 tys na początek(licząc wszystko ) hmm z tego co mi wiadomo to nie do końca tak wygląda jak mówisz ^ instalowałeś u kogoś, bądź ktoś ?ja nie słyszałem bo ludzi których ja znam i ogólnie udzielających się jest raptem 3-pewnie o reszcie nie słyszałem, inni chyba też** - kto instalował twin turbo do tej pory Edytowane 6 Grudnia 2012 przez tomoakatomi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 w pl masz co najmniej 3-4 osoby z turbo 2 z kompresorem jeżeli zakuwasz silnik to tak jak piszesz moze dobic do 35tys. jezeli robisz softa to mysle ze tak na tip top wyjdzie 20tysi max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 a z cieszyna do zabrzega jest 30 km z cieszyna do imielina masz ze 60km z cieszyna do czechowic masz 25 km z cieszyna do bielska masz też ze 30km a czemu ci pisze tak bo widze że wogule nie szlyszaleś o comsporcie bielsko, ani o digitun czechowice ani o lukaszu lamiku imielin , no i ja zabrzeg hee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 w warszawie są dwie osoby z twin i 1 z kompresorem-coobcio, a 4ta osobą jest Gato w Gdyni? 3 pierwsze znam, Gata nie znam, tylko słyszałem zatem kto więcej? bo jak były robione twin turbo w warszawie to wiem jak to wyglądało, stąd moja wypowiedź odnośnie, że nie ma kto zrobić jest raczej słuszna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bardowy Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Właśnie, nie zależy mi na ogromnym zwiększeniu mocy, tak jak napisał poprzednik, soft turbo. Cena 20tys złotych to nie jest tak dużo w porównaniu do tego co można osiągnąć. Za Cenę 60 czy 70tys zł (cena samochodu + koszt przeróbek) nie kupi się żadnego samochodu (seryjnego) z podobnymi osiągami który byłby na tyle oryginalny i łady co „Zetka” Dziękuje bardzo za podanie przykładowych firm, będę się z nimi kontaktował. Chciałby żeby koszt na „gotowo” nie przekroczył 20 – 25tys... Ale czy to możliwe? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 jak się uda kupić używane zestawy, plus ktoś mało policzy za założenie, jeśli będzie też umiał.. bo jeśli nie Ci którzy w warszawie instalowali to reszta 1szy raz na oczy zobaczy te zestawy, co będzie problematyczne.. bez wydechu itd może te 25 wystarczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bardowy Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Maile napisane, zobaczymy czy ktoś mi w ogóle odpisze. Jak dostane jakąś odpowiedz to będę tutaj wklejał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamil208 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Seryjnie z tylu jest 245/45/18 i dla mnie to jest mega balon i osobiscie nie dałbym nic szerzej przy 8,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Spokojnie możesz zakładać 265 np 35 lub 40 i będzie to ładnie wyglądać dodatkowo opona będzie Ci chronić rant przed krawężnikiem przy parkowaniu itd. powiem nawet że na tą felgę jest to idealny rozmiar. Co do twin turbo to najpierw trzeba przestudiować temat aby się wypowiadać bo wcale nie jest tak kolorowo ale jak już się przebrnie przez wszystko to efekt jest bardzo zadowalający. Osób które to wysterują jest jak na lekarstwo ( a takich które mówią ze ogarną jest sporo tylko nie zawsze to im wychodzi ). A jeśli ktoś ma silnik VQ35HR to już jest tylko jedno sensowne rozwiązanie ( zestaw GTM na GT28RS w zależności od tego w jaką moc się celuje .64 lub .86 ) Jeśli ktoś myśli że założenie TT jest takie proste to się myli i najlepiej dać to do zrobienia ludziom którzy to już robili a takich firm jest 2 z tego co wiem ) Dla tych co chcą założyć TT powiem tylko że jeśli się to zrobi tak jak powinno i ładnie wysteruje to wzrost mocy nawet bez zakucia jest porażający ( prawdopodobnie z uwagi że silnik w Ztce to dość nowoczesna konstrukcja, zwłaszcza HR ) Odnośnie semi slicków to mam super ceny na Advany Neovy bo zakupuje ich sporo na sezon driftowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_370z Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Otóż to, podstawa to ogarnięty warsztat/mechanik, który ma doświadczenie w montowaniu instalacji turbo, samo strojenie można przejść już w miarę bezproblemowo jeśli się stroi na seryjnym ECU za pomocą UpReva. Idealnie gdyby montował to już ktoś kto robił to wcześniej - czyt. nie bedzie sie uczył na Twoim aucie. Tyle, że takich osób nie ma wielu, to nie usa, gdzie setki zetek jeżdzą uturbione. Koszt biturbo do 370 to ok. 26k PLN netto + VAT + cena montażu, stage 2, ok. 500 HP na kołach bez kucizny, to maks co zniesie ten silnik. Jest jeszcze opcja pośrednia - podtlenek azotu, ale to zależy od przeznaczenia doładowania i oczekiwań. Zaletą jest niższa cena, mało skomplikowana instalacja, mniejsze spalanie na codzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bardowy Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Ok, otrzymałem jedną odpowiedź, to niewiele patrzac na to ze napisałem do 5 firm. Moze potrzebuja wiecej czasu, z doswiadczenia wiem ze polacy maja problem z odpisywaniem na maile... Ceny faktycznie tak jak zapowiadaliscie, fajnie jakby ktos jeszcze odpisał, mozna by było sie torche "potargowac" Ponizej zamieszczam tresc wiadomosci. Witam, "Jeżeli robimy jakieś przeróbki to tylko kompleksowo od a do z. Koszt uturbienia takiego samochodu na gotowo to około 25-30 tys zł w zależności od użytych części i rodzaju komputera sterującego. Skrzynia automatyczna wytrzyma przyrost na poziomie 40%. Kompresor byłby trochę lepszym z punktu widzenia skrzyni biegów rozwiązaniem. Cena bardzo podobna w obu przypadkach. Hamulce to całkowicie indywidualna sprawa ale przy wzroście mocy warto by przynajmniej założyć zestaw Brembo który był lepszych 350z montowany seryjnie." Dostałem kolejną odpowiedź, troszke mnie zdziwiła, co o tym sądzicie? "Witam, założenie instalacji turbo do tego silnika to nienajlepszy pomysł, bo to V-ka i trzebaby iśc w dwie sprezarki, jednej dużej, silnik seryjny nie wytryzma. Najlepszem wyjscie to kompresor. Sa dedykowane zestawy do tego auta, jedyny mankament to fakt, ze niestety cłośc nie mieści się na wysokość pod seryjna maska i konieczna jest custom maska, która naturalnie tez jest osiągalna. Na chwile obecna nie jestem w stanie podac kosztów, bo taki zestaw byłby możliwy do ściagnięcia tylko na indywidualne zamówienie z USA, tak, ze do kosztów samego zestawu dochodza niemałe koszty transportu i cła. Wzrost mocy w zażności od zastosowanego kółka/przełożenia na kompresorze to 60, 80 lub 100KM. Skrzynia automatyczna powinna sobie bezproblemowo poradzić, tym bardziej, ze kompressor rozwija moc bardzo harmonijnie. Zestaw z doładowaniem na 100KM jednakże jest w górnej granicy wytrzymałości silnika i tu niestety nikt nie da gwarancji jak długo całośc pozostanie bezawaryjna. Nawet producent zestawu informuje, ze taka modyfikacja jest na wyłaczna odpowiedzialność klienta. Zawsze przed przystapieniem do prac sprawdzamy silnik, są to podstawowe czynności diagnostyczne obejmujące sprawdzenie elektroniki, kompresji etc. Hamulce i zawieszenie w serii jest bardzo przyzwoite więc tym bym się nie martwił. Do kompressora wydech poza kolektorami tez będzie wystarczający. W zasadzie zajmujemy się całością, aczkolwiek jeżeli my zamawiamy części to do takich zamówień indywidualnych doliczamy 10%. Po modyfikacji dostaje Pan gotowy do jazdy samochód. Pozdrawiam" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Kompresor sobie odpuść bo jest dużo mniej wydajny ( stawiasz Ztke Turbo vs Ztka z kompresorem o podobnych mocach i Ztka z Turbo objeżdża tą z kompresorem w każdych warunkach ) Dodatkowo kompresor jest nierozwojowy a przy dwóch turbinach nie dość że nie masz laga to potencjał jest ogromny. Doradzają kompresor bo jest go dużo łatwiej założyć Jeszcze odnośnie felg to mam jedne do sprzedania. Kute felgi Rays Nismo Edition Felgi są w bardzo dobrym stanie, idealnie proste, nigdy nie były naprawiane. Rozmiar Przód 18 9' cali Tył 19 10 cali Rozstaw śrub 5X114,3 Cena 5500zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 dobra fela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_370z Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 (edytowane) A propos kompresora, zwykła instalacja Stillena - też robi robotę, biturbo będzie ciut lepiej szło, ale zalety kompresora to ok. 3,5 tys niższa cena, łatwiejszy montaż (mniejsze ryzyko, że coś pójdzie nie tak, a jak wiadomo lubi i to bardzo często), bezpieczniejszy dla seryjnego silnika. A czy 530 HP i 520 Nm starczy? Chyba powinno http://dyno-comp.com/blog/2010/12/370z-stillen-the-race/ Edytowane 17 Grudnia 2012 przez Mike_370z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Ah te beznadziejne amerykańskie konie Jeśli w darmowy sposób chce się dodać mocy wystarczy przy drugim pomiarze założyć węrzsze opony albo dopompować te na których był pomiar Co nie zmienia faktu że okolica 450-460KM na tym zestawiku kompresora jest do osiągnięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_370z Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Chyba odwrotnie raczej, bo te swoje amerykanskie konie na amerykanskich hamowniach to oni podają zawsze na kołach, a nie tak jak w europie na silniku/sprzęgle. Czyli mają więcej koni w koniu niż my... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemal Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Siemka Nie chcę zakładać nowego tematu więc uderzam tutaj Czy do 350Z Wejdą felgi : * Średnica 19" * Szerokość 10,5'' * Osadzenie (ET) 25 4 sztuki takie same, więc martwię się o przód, czy takie koło będzie swobodnie bez ocierania śmigało?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 skoro minusowe et wkładają to to wyglada co najmniej smiesznie;p to moze ci pomóc: http://www.rimtuck.com/search/thumbnails&make=Nissan&model=350Z&sort=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.