Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szerokosc Felgi, a Semi Slicki


Bardowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie, to moj pierwszy post na tym Forum! Jeżeli napisałem w złym dziale, przepraszam z góry!

 

W grudniu ubiegłego roku zakupiłem swój pierwszy Japoński samochód – Lancer X

Od razu zakochałem się w tych samochodach, zwłaszcza ze wcześniejsze przygody z samochodami marki (ford) przyprawiały mnie o ból głowy wymioty i naciąganie portfela, zwłaszcza jak przyszło wymienić turbinę…

 

We wrześniu tego roku, po dłuższym czytaniu tego forum zdecydowałem o zakupie „Zetki”

 

Jak zdecydowałem to tak zrobiłem o dołączyłem do grona posiadaczy tylnonapędowych potworów.

 

Model Roadster wersja Amerykańska z 2004r kolor NIEBIESKI.

Roadster ponieważ zawsze marzył mi się Kabriolet, no i moja Panna również kocha takie samochody, wiec Nissan okazał się złotym środkiem pomiędzy samochodami „sportowymi” i kabrioletami.

 

Dodatkowo zawsze chciałem się troszkę „pobawić” z samochodem i samochodem więc Nissan wydał mi się idealnym egzemplarzem.

 

Aktualnie auto zmieniło kolor na Biało Czarny, matowy.

Zostały wymienione Klocki i Tarcze na Brembo.

Planuje wymienić zawieszenie na gwintowane, Wydech i Dolot (rozmawiałem już na temat wydechu oraz Dolotu z Firmą MGmotorsports, robią na zamówienie) oraz założyć na już zakupione 18 i 19”(tył) felgi firmy TENZO R Oponki Semi Slick.

 

Poniżej Kilka zdjęć (starszych) odmienionej, już nie niebieskiej „zetki” lecz przed zmianą hamulców i felg (pozostały oryginalne na zimę).

 

A teraz wracając to tematu.

 

Nowe felgi które kupiłem są w rozmiarze 19*8,5(tył) poszukuje opon, Semi Slick, oglądałem już kilka lecz nurtuje mnie jedno pytanie….

Czy na taką szerokość felgi założę oponę o szerokości 255? Lub 265?

 

Na niektórych amerykańskich forach ludzie piszą ze bez problemu, mnie wydaje się ze przy szerokości 265 zacznie się robić „balon”. Będę wdzięczny za odpowiedź ludzi, którzy mieli do czynienia z podobnym problemem. Niestety nie mam gdzie sprawdzić jak ta opona będzie wyglądała na feldze, dlatego kieruje pytanie do was!

 

Dodatkowo, jak wyglada jazda nie tylko na torze, ale rowniez na co dzień na oponach Semi Slick?

 

Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi, tylko nie bijcie!!

post-58303-0-68091700-1354810004_thumb.jpg

post-58303-0-67716500-1354810008_thumb.jpg

post-58303-0-41476400-1354810012_thumb.jpg

post-58303-0-94076000-1354810014_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na codzień słaby wybór tym bardziej ze mieszkamy w wilgotnym klimacie

w 19`` mały masz wybór raczej...r888 dobrym sa rozwiazaniem ale nie wiem czy sa w 19``

Nowe felgi które kupiłem są w rozmiarze 19*8,5(tył) poszukuje opon, Semi Slick, oglądałem już kilka lecz nurtuje mnie jedno pytanie….

Czy na taką szerokość felgi założę oponę o szerokości 255? Lub 265?

 

to normalna szerokosc na taka felge

 

ps. podoba ci sie ta felga?? jeszcze nie widziałem zadnej tenzo r ktora by jakos wygladała, oczywiscie oprocz folderów

ps.2 czym kierowałeś się zamawiajac różne rozmary felg?

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tak jak w NISMO? przód mam 18' / tył 19'

 

mam tez 20' OZ ultraleggere hlt, ale szerokości mam rożne 8,5/10 - żałuję każdego dnia co mnie podkusiło wybranie innych ET....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś zetke, ale 370 z rożnym rozmiarem felg (nie wiem czy to tak seryjnie), w sumie całkiem oryginalnie to wygląda, ale prócz wygładu kierowałem się zmianą szerokości opony. Standardowe 245 są okej, ale myślałem żeby włożyć cos szerszego żeby auto miało lepsze odejście.

Nie wykluczam również montażu turbo lub kompresora, aktualnie poszukuje ludzi (Okolice Katowic, Krakowa) którzy by się tym zajęli od A-Z ponieważ moja wiedza na ten temat jest skromna.

 

 

Mam juz jedne Tenzo R w mitsubishi, podobaja mi sie (troche inny model). Jak załoze te ze zdjecia na samochod (jak zejda sniegi) to zamieszcze foto. Na zywo ta felga wyglada duzo duzo lepiej.

 

Czyli bez problemu moge poszukac czegos w rozmiarze 265 i nie bedzie to wygladało "głupio" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani w Katowicach, ani Krakowie, ani w Polsce... nie zajmie się tym ktoś od tak, bo sami nie wiedzą nic o turbo itd

 

z tego co się dowiedziałem to dobrze mieć dużo z przodu - teraz będę miał 255/9 przy 18', na 265/10 przy 19' , na 20' mam 245/8,5 na 275/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, już zdążyłem zauważyć iż jest problem ze znalezieniem kogoś kto by się tym zajął.

Większość firm specjalizuje się tylko i wyłącznie w Chip-tuningach.

Mięliście przyjemność z firmą:

 

- Projectxs

 

? nie chce zamieszczać linka, co by reklamy nie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani w Katowicach, ani Krakowie, ani w Polsce... nie zajmie się tym ktoś od tak, bo sami nie wiedzą nic o turbo itd

kolego przesadzasz i to bardzo

 

podam krótką liczbę firm które bez problemu to zrobią:

 

promotor

ssg

coobcio

tomson

masz w katowicach 4turbo nie wiem czy tez by tego nie zrobili

itd.

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie słyszałem o projectxs, nie mniej, sam zbieram, co idzie mi gorzej niż w najśmielszych oczekiwaniach bym pomyślał na twin turbo GTMa - potrzeba ok 35-40 tys na początek(licząc wszystko :unsure: )

 

hmm z tego co mi wiadomo to nie do końca tak wygląda jak mówisz ^

instalowałeś u kogoś, bądź ktoś ?ja nie słyszałem bo ludzi których ja znam i ogólnie udzielających się jest raptem 3-pewnie o reszcie nie słyszałem, inni chyba też** - kto instalował twin turbo do tej pory

Edytowane przez tomoakatomi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pl masz co najmniej 3-4 osoby z turbo

2 z kompresorem

 

jeżeli zakuwasz silnik to tak jak piszesz moze dobic do 35tys. jezeli robisz softa to mysle ze tak na tip top wyjdzie 20tysi max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z cieszyna do zabrzega jest 30 km z cieszyna do imielina masz ze 60km z cieszyna do czechowic masz 25 km z cieszyna do bielska masz też ze 30km

a czemu ci pisze tak bo widze że wogule nie szlyszaleś o comsporcie bielsko, ani o digitun czechowice

ani o lukaszu lamiku imielin , no i ja zabrzeg hee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w warszawie są dwie osoby z twin i 1 z kompresorem-coobcio, a 4ta osobą jest Gato w Gdyni? 3 pierwsze znam, Gata nie znam, tylko słyszałem

 

zatem kto więcej? bo jak były robione twin turbo w warszawie to wiem jak to wyglądało, stąd moja wypowiedź odnośnie, że nie ma kto zrobić jest raczej słuszna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, nie zależy mi na ogromnym zwiększeniu mocy, tak jak napisał poprzednik, soft turbo. Cena 20tys złotych to nie jest tak dużo w porównaniu do tego co można osiągnąć. Za Cenę 60 czy 70tys zł (cena samochodu + koszt przeróbek) nie kupi się żadnego samochodu (seryjnego) z podobnymi osiągami który byłby na tyle oryginalny i łady co „Zetka”

 

 

Dziękuje bardzo za podanie przykładowych firm, będę się z nimi kontaktował. Chciałby żeby koszt na „gotowo” nie przekroczył 20 – 25tys... Ale czy to możliwe? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się uda kupić używane zestawy, plus ktoś mało policzy za założenie, jeśli będzie też umiał.. bo jeśli nie Ci którzy w warszawie instalowali to reszta 1szy raz na oczy zobaczy te zestawy, co będzie problematyczne..

bez wydechu itd może te 25 wystarczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz zakładać 265 np 35 lub 40 i będzie to ładnie wyglądać dodatkowo opona będzie Ci chronić rant przed krawężnikiem przy parkowaniu itd.

powiem nawet że na tą felgę jest to idealny rozmiar.

Co do twin turbo to najpierw trzeba przestudiować temat aby się wypowiadać bo wcale nie jest tak kolorowo ale jak już się przebrnie przez wszystko to efekt jest bardzo zadowalający.

Osób które to wysterują jest jak na lekarstwo ( a takich które mówią ze ogarną jest sporo tylko nie zawsze to im wychodzi ).

A jeśli ktoś ma silnik VQ35HR to już jest tylko jedno sensowne rozwiązanie ( zestaw GTM na GT28RS w zależności od tego w jaką moc się celuje .64 lub .86 )

Jeśli ktoś myśli że założenie TT jest takie proste to się myli i najlepiej dać to do zrobienia ludziom którzy to już robili a takich firm jest 2 z tego co wiem :) )

 

Dla tych co chcą założyć TT powiem tylko że jeśli się to zrobi tak jak powinno i ładnie wysteruje to wzrost mocy nawet bez zakucia jest porażający ( prawdopodobnie z uwagi że silnik w Ztce to dość nowoczesna konstrukcja, zwłaszcza HR )

 

Odnośnie semi slicków to mam super ceny na Advany Neovy bo zakupuje ich sporo na sezon driftowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, podstawa to ogarnięty warsztat/mechanik, który ma doświadczenie w montowaniu instalacji turbo, samo strojenie można przejść już w miarę bezproblemowo jeśli się stroi na seryjnym ECU za pomocą UpReva. Idealnie gdyby montował to już ktoś kto robił to wcześniej - czyt. nie bedzie sie uczył na Twoim aucie. Tyle, że takich osób nie ma wielu, to nie usa, gdzie setki zetek jeżdzą uturbione. Koszt biturbo do 370 to ok. 26k PLN netto + VAT + cena montażu, stage 2, ok. 500 HP na kołach bez kucizny, to maks co zniesie ten silnik.

 

Jest jeszcze opcja pośrednia - podtlenek azotu, ale to zależy od przeznaczenia doładowania i oczekiwań. Zaletą jest niższa cena, mało skomplikowana instalacja, mniejsze spalanie na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, otrzymałem jedną odpowiedź, to niewiele patrzac na to ze napisałem do 5 firm. Moze potrzebuja wiecej czasu, z doswiadczenia wiem ze polacy maja problem z odpisywaniem na maile...

Ceny faktycznie tak jak zapowiadaliscie, fajnie jakby ktos jeszcze odpisał, mozna by było sie torche "potargowac"

 

 

 

Ponizej zamieszczam tresc wiadomosci.

 

 

Witam,

 

"Jeżeli robimy jakieś przeróbki to tylko kompleksowo od a do z.

 

Koszt uturbienia takiego samochodu na gotowo to około 25-30 tys zł w zależności od użytych części i rodzaju komputera sterującego.

Skrzynia automatyczna wytrzyma przyrost na poziomie 40%.

 

Kompresor byłby trochę lepszym z punktu widzenia skrzyni biegów rozwiązaniem. Cena bardzo podobna w obu przypadkach.

 

Hamulce to całkowicie indywidualna sprawa ale przy wzroście mocy warto by przynajmniej założyć zestaw Brembo który był lepszych 350z montowany seryjnie."

 

Dostałem kolejną odpowiedź, troszke mnie zdziwiła, co o tym sądzicie?

 

 

"Witam, założenie instalacji turbo do tego silnika to nienajlepszy pomysł, bo to V-ka i trzebaby iśc w dwie sprezarki, jednej dużej, silnik seryjny nie wytryzma. Najlepszem wyjscie to kompresor. Sa dedykowane zestawy do tego auta, jedyny mankament to fakt, ze niestety cłośc nie mieści się na wysokość pod seryjna maska i konieczna jest custom maska, która naturalnie tez jest osiągalna. Na chwile obecna nie jestem w stanie podac kosztów, bo taki zestaw byłby możliwy do ściagnięcia tylko na indywidualne zamówienie z USA, tak, ze do kosztów samego zestawu dochodza niemałe koszty transportu i cła. Wzrost mocy w zażności od zastosowanego kółka/przełożenia na kompresorze to 60, 80 lub 100KM. Skrzynia automatyczna powinna sobie bezproblemowo poradzić, tym bardziej, ze kompressor rozwija moc bardzo harmonijnie. Zestaw z doładowaniem na 100KM jednakże jest w górnej granicy wytrzymałości silnika i tu niestety nikt nie da gwarancji jak długo całośc pozostanie bezawaryjna. Nawet producent zestawu informuje, ze taka modyfikacja jest na wyłaczna odpowiedzialność klienta. Zawsze przed przystapieniem do prac sprawdzamy silnik, są to podstawowe czynności diagnostyczne obejmujące sprawdzenie elektroniki, kompresji etc.

 

Hamulce i zawieszenie w serii jest bardzo przyzwoite więc tym bym się nie martwił. Do kompressora wydech poza kolektorami tez będzie wystarczający.

 

W zasadzie zajmujemy się całością, aczkolwiek jeżeli my zamawiamy części to do takich zamówień indywidualnych doliczamy 10%.

 

Po modyfikacji dostaje Pan gotowy do jazdy samochód.

 

Pozdrawiam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor sobie odpuść bo jest dużo mniej wydajny ( stawiasz Ztke Turbo vs Ztka z kompresorem o podobnych mocach i Ztka z Turbo objeżdża tą z kompresorem w każdych warunkach )

Dodatkowo kompresor jest nierozwojowy a przy dwóch turbinach nie dość że nie masz laga to potencjał jest ogromny.

Doradzają kompresor bo jest go dużo łatwiej założyć :)

 

Jeszcze odnośnie felg to mam jedne do sprzedania.

Kute felgi Rays Nismo Edition

Felgi są w bardzo dobrym stanie, idealnie proste, nigdy nie były naprawiane.

 

Rays800jp_xesxpwn.jpg

 

IMG_2309_copy.jpg

 

Rozmiar

Przód 18 9' cali

Tył 19 10 cali

 

Rozstaw śrub 5X114,3

 

Cena 5500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos kompresora, zwykła instalacja Stillena - też robi robotę, biturbo będzie ciut lepiej szło, ale zalety kompresora to ok. 3,5 tys niższa cena, łatwiejszy montaż (mniejsze ryzyko, że coś pójdzie nie tak, a jak wiadomo lubi i to bardzo często), bezpieczniejszy dla seryjnego silnika. A czy 530 HP i 520 Nm starczy? Chyba powinno :)

 

http://dyno-comp.com/blog/2010/12/370z-stillen-the-race/

Edytowane przez Mike_370z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah te beznadziejne amerykańskie konie :D

Jeśli w darmowy sposób chce się dodać mocy wystarczy przy drugim pomiarze założyć węrzsze opony albo dopompować te na których był pomiar :P

 

Co nie zmienia faktu że okolica 450-460KM na tym zestawiku kompresora jest do osiągnięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba odwrotnie raczej, bo te swoje amerykanskie konie na amerykanskich hamowniach to oni podają zawsze na kołach, a nie tak jak w europie na silniku/sprzęgle. Czyli mają więcej koni w koniu niż my... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

 

Nie chcę zakładać nowego tematu więc uderzam tutaj :)

 

Czy do 350Z Wejdą felgi :

 

* Średnica 19"

* Szerokość 10,5''

* Osadzenie (ET) 25

 

4 sztuki takie same, więc martwię się o przód, czy takie koło będzie swobodnie bez ocierania śmigało??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...