Robson1988 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Witam ledwo skończyłem jedną naprawę (turbina) i już druga się szykuje ;/ czytałem tematy i komentarze na forum i docierają do mnie sprzeczne informacje miedzy wypowiedziami a instrukcją ściągniętą z internetu . Dzisiaj zapaliła mi kontrolka czerwona check engine sytuacja : odpaliłem samochód, odśnieżyłem i przejechałem z 5 km samochód akurat zdążył się rozgrzać po czym go zgasiłem, odpaliłem ponownie przejechałem z 3 km i znowu zgasiłem , potem jeszcze raz i zapaliła się kontrolka (czerwona) , zgasiłem , zapaliłem i nadal się świeciła , powtórzyłem czynność i zgasła , przejechałem znowu z 3 km zatrzymałem się , zgasiłem silnik i od tego momentu cały czas już się świeci , postoje nie trwały dłużej niż 3-5 minut, więc silnik był rozgrzany . Na forum przeczytałem że czerwona kontrolka odpowiada za zawodnienie filtra paliwa , albo za świece żarowe . W instrukcji do p12 (ściągniętej z internetu) wyczytałem : - Może być to spowodowane awarią systemu sterowania silnikiem. -Usterka w systemie kontroli zanieczyszczeń spalin . - jeżeli błyska to zostało wykryte zjawisko zanikania zapłonu mieszanki . Natomiast pomarańczowy check engine występuje przy zawodnieniu filtra paliwa .\ Mam primere p12 1.9 , auto jeździ bez zarzutów , nie zauważyłem żebym chmurę dymu zostawiał , a na luzie nie kopci ani trochę . raczej to nie powinno mieć znaczenia ale wczoraj zatankowałem na statoil lepszego ON który nie zamarza do - 32 stopni , jeszcze wymieniałem filtr kabinowy ;p i albo spaliła się żarówka w schowku albo uszkodziłem kabelki gdy go ściągnąłem ;] To auto sprawi że będę bankrutem ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 KOLEGA MIAL COS PODOBNEGO W FORDZIE MINDEO. WYDAL KUPE KASY KOMPUTER POPROSTU NA MOCNYM MROZIE SIADA PALIWO JEST GESTE. JESLI MOWISZ O DIESLU, PÓŹNIEJ KOMPUTER MU POKAZYWAL ZE WTRYSKIWACZE SA ZEPSUTE. WLEJ JAKIS DODATEK DO PALIWA POWINNO PRZEJSC I WYKASUJ BLEDY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Czerwona lampka - świece lub zawodniony filtr paliwa , żółta - za niskie ciśnienie na listwie com rail , pierwsze - sprawdzić miernikiem świece żarowe i zlać wodę z filtra lub go wymienić , drugie występuje jak zabraknie paliwa i zapowietrzymy układ paliwowy. To autko spowoduje, że będziesz ekspertem od jego usterek a bankrutem jako pochodna zauroczenia przy zakupie tym samochodem . Decyzja należy do ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1988 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 jednak to była walnięta świeca (wymieniłem komplet). Ale wymieniłem przy okazji filtr paliwa bo przed zimą tego nie zrobiłem . Z tym filtrem to musiałem się namordować ;/ co za idiota wymyślił żeby go montować w takim miejscu a cena filtra mnie zaskoczyła bo to grosze praktycznie .... widocznie u mechanika za wymianę sobie taką kasę liczyli po pamiętam że zawsze płaciłem w granicach 130 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Bo duże ładne i przestronne auto masz. Mandaty teżbędą duże . Do listy czerwonego czek enginu dodaj moduł świec żarowych. U mnie swieci się już kilka lat i jeżdżę bez problemu. A propos świec jak wymieniłem na FEBRU to skończył się problem z ich przepalaniem. A ceny serwisowe jak sam zauważyłes totalnie od czapt wiele rzeczy znajdziesz na forum lub pytaj to powiemy Ci gdzie szukać. Jesli oczywiście masz zacięcie techniczne do smyrania auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.