mat125 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Moje obserwacje na podstawie sowjego auta i innych terenówek wskazują, że coś jest nie halo z rozłożeniem mas w krótkim mavericku przynajmniej 2.4. Mam na myśli niedociążenie tyłu skutkujące ślizganiem się i brakiem trakcji tylnej osi, nawet na konkretnych oponach. Z tyłu mam butlę LPG i 25 kg balastu w bagażniku, ale jeszcze lepiej jak jest pełny bak i siedzą 3 osoby na kanapie tylnej. Macie podobne obserwacje ew. jakieś patenty na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Kiedyś miałem plaskacza z dużą mocą i napędem na tył ze szperą, podobnie jak w terrano chodził bokiem jak szalony na śliskim i dla poprawy trakcji w zimie wrzucałem dwa krawężniki do bagażnika. Tylny napęd uczy pokory i wymaga dobrego opanowania auta, dlatego jest tyle wypadków z udziałem np.BMW , starsze modele tanie w zakupie+ młody kierowca+duża moc+brak obycia z tylnym napędem=dzwon. Nie pozostaje ci nic jak przywyknąć do tego lub wozić coś na pace ,może worki z piaskiem mogą sie przydać na oblodzonym podjeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Porównuję z autami starszej konstrukcji np toyka LC60, daihatsu rocky, ale też z długim terranem - mamy słuzbowego w robocie i tył jest fajnie dociśnięty do matki ziemi. Fakt., że u mnie chyba poprzedni właściciel cosik unosił tył, a przód jak to w terrano albo /-\ jak w pradze albo nie ruszamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 ja jak podniosłem terrano o 2'' miałem taka samą sytuacje po założeniu felg z mniejszym ET, o 42 mm od oryginalnych i nowe opony problem znikną. stare opony byly jeszcze niczego sobie dla nie wtajemniczonych felgi oryginalne ET 12 a zamontowane ET-30. w ten sposób rozstaw kół został poszerzony o 9,4 cm. Musze powiedzieć że autko się o wiele lepiej prowadzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Porównuję z autami starszej konstrukcji np toyka LC60, daihatsu rocky, ale też z długim terranem - mamy słuzbowego w robocie i tył jest fajnie dociśnięty do matki ziemi. Fakt., że u mnie chyba poprzedni właściciel cosik unosił tył, a przód jak to w terrano albo /-\ jak w pradze albo nie ruszamy. To Ty w tym terrano z tyłu to masz chyba ołowiane drzwi . Mi tył nieraz wyprzedzał przód. Ale to były początki. Teraz opanowałem bestie i rzadko mi się to zdarza. Jedna rada: trzeba jeździć wolniej i z głową na karku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo_k2 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 a nie lepiej włączyć 4H na śliskim?? przecież po to jest 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 ale tak się dzieje nawet jak tylko lekko deszcz popada. to byś musiał cały czas 4x4 mieć włączone. przynajmniej ja tak miałem, i z tego co widzę kolega ma bardzo podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 ...no tak, też kręciłem bączki ze dwa mies. temu po małym deszczu...ale ja mam liche kapcie, czyli to nie ich wina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 JAK WIDAĆ NIE teraz po wymianie kół nie mogę nawet na śliskiej drodze kapcia spalić ale oponki tez na pewno dużo dają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Tył jest zdecydowanie za lekki. Przód na lekkiej pochyłości do dołu i na śliskim ani rusz do tyłu. Niestety, takie fakty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 tyłek się ślizga na mokrym na kiepskich kapciach, kupcie sobie AT KO i zapomnijcie o temacie a co do rad to wystarczy zapytać użytkowników obrzynów... trzeba robić robotę przodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opona nie załatwia sprawy. Jest źle rozłożona masa i tył nie wykorzystuje swojego potencjału z LSD. Takie jest moje zdanie. Już nieraz się zdziwiłem na AT i MT również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 (edytowane) AT KO nigdy nie kupie już więcej śliskie jak nie wiem, łyse zimówki lepiej się trzymały, AT KO to tylko fajnie wygląda. Lekki tył ? a jeździłeś pustym pickupem, na suchych płytkach z rolek na stacji ciężko wyjechać po deszczu zakręty bokiem się bierze ale to przecież o to chodzi właśnie na AT KO Zaraz założę inne kapcie tyle że 31 i po cięciu mi bieżnik MT wyszedł trochę to porównam, tylko śruby dojdą. Edytowane 9 Grudnia 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 musisz mieć jakieś wiekowe te AT,ki, ja mam roczne i rewelacja, jak przyklejony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ja parę dni temu sprawiłem sobie nowe ATeki. Generalnie rewelacja, nie spodziewałem się , że aż tak dobrze będzie śmigał po śniegu i po śliskim. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Pick up to jeszcze nic... obrzynem się jakimś przejedź... Atków BFG będę bronił jak niepodległości... różnica między nimi a MTkiem to wg mnie kilka metrów... kilka metrów wcześniej zakopuje się w błocie od MT'ka... Tylko że na potem na AT'ku mogę spokojnie dojechać do domu po czarnym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 co to obrzyn ?? no dobra może faktycznie stara gumę mam nawet nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 obrzyn to obrzyn bierzesz normalne 4x4, budę ucinasz za przednimi fotelami, a ramę zaraz za mocowaniem tylnego mostu... coś w tym stylu http://www.wterenie.pl/galeria,zmota,346,9737 , zerowy kąt zejścia dostajesz w gratisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Tu masz obrzyna z Volvo Laplandera, tylko 3-cią oś odciął bo do rajdów go nie dopuszczali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabro2 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 kolego hugh_h ATeki na śliskim czyli śnieg , lód są o niebo leprze od MT-ków , spróbuj wychamować na ujeżdrzonum śniegu na MT-ekach, tylko się upewnij że masz miejsce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 ja pisałem o asfalcie .... a komplet który czeka to dueler z ciętym bieżnikiem jako eksperyment, tylko świnie mi przysłali złe nakrętki i czekam i czekam na dobre, dziady jedne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabro2 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 ja pisałem o asfalcie .... a komplet który czeka to dueler z ciętym bieżnikiem jako eksperyment, tylko świnie mi przysłali złe nakrętki i czekam i czekam na dobre, dziady jedne. na asfalcie też AT-eki sprawdzą się dużo lepiej! AT 50% asfalt - 50% teren MT 30% asfalt - 70 % teren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 tak wiem, albo inaczej AT na asfalcie gorsza niż szosowa a na piachu gorsza niż terenowa ja piszę o swoich doświadczeniach, może faktycznie stare są nawet nie przyglądałem się na daty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabro2 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 tak wiem, albo inaczej AT na asfalcie gorsza niż szosowa a na piachu gorsza niż terenowa ja piszę o swoich doświadczeniach, może faktycznie stare są nawet nie przyglądałem się na daty dokładnie tak Pozdrawiam i przyczepności życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 nie, nie, nie na piachu i szutrze lepsza niż MT'ek gorsza na błocie i kopnym śniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.