jacek22 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 (edytowane) Witam tak jak w temacie stalo sie to po tym jak z mrozu wjechalem w wilgotny ale cieple pomieszczenie troche popracowal na luzie i wtedy wyjechalem a po pewnym czasie przy zmianie biegow obroty pozostawaly przy ok 2000tys. podjechalem kawalek i zdjagnozowalem zapchany przewod odmy po zdjeciu silnik puscil dymka z odmy i pracowal juz normalnie. lecz po przejechaniu ok 300km wypij litr oleju i z tlumika ciekl olej zauwazylem ze auto juz nie schodzi tak z obrotow dopiero jak zmniejszy sie cisnienie w dolocie a przy 3500tys zaczyna chmure niebieska puszczac, auto normalnie zapala i jezdzi, podejrzewam ze rozszczelnilo turbo po obu stronach dolocie i wylocie ale nie jestem pewien prosze o wasze sugestie Edytowane 9 Grudnia 2012 przez jacek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 (edytowane) turbo w 90% przypadków rozszczelna się po stronie dolotowej.JAk to sprawdzic?odkręcasz rure między turbiną a silnikiem i ta, jeśli będzie w środku mocno ufajdana w oleju (a nie tylko wilgotna, bo taka ma prawo być) a w najniższym jej pukcie olej będzie dosłownie stał, to wina turbiny.Jeszcze takie dodatkowe info dla CIebie, jakby Ci silnik w razie dostał choroby szalonych diesli (a to całkiem możliwe, gdyby turbina puszczała)Jeśłi silnik zacznie sam wchodzic na obroty, chociaż ty mu nie dodajesz gazu, to wrzuć szybko 4 albo 5 bieg, wciśnij hamulec i puść sprzęgło. Jak masz w miarę zdrowe sprzęgło to silnik zadusisz i obejdzie się bez dodatkowych szkód. Jeśłi nie, to http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY I po takiej akcji (jeśli uda się zduśić) auta już nie radzę odpalać, tylko na linke i do warsztatu na wymianę/ regenerację turbosprężarki ciągnąć.Jeśłi natomiast nie zdusisz, to trzeba rozejrzeć się po szrotach za nowym silnikiem. Edytowane 9 Grudnia 2012 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 no jak zdusic to wiem tylko nie jestem pewien co do turbiny (poczytalem troche o podobnych objawach i przewaznie winna byla turbina ale almy z takim objawem nie szukalem) bo moze tez uszczelniacze siadly mam nadzieje ze uszczelka jest ok bo nie gotuje sie silnik a plyn i jego kolor w normie jutro wyjme turbo i sprawdze gdyby pierscien to chyba przy odpalaniu nie rowno pracowal by dodam ze mam wskaznik doladowania i cisnienie tak samo jak wczesnij pompuje a gdyby turbo to czy mozna jakies od innego auta wstawic aby jak najmniej kombinowac bo sie zastanawialem nad turbo z patrola 3.0 to nikt nie myslal aby mocnijsze turbo zamontowac do naszych almerek 2.2di ? turbina wyjeta troche oliwy polecialo od strony ssacej teraz pytanie gdzie dobrze i tanio regeneruja bo uzywka moze i tanio ale ile na takiej bym pojezdzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 odradzałbym zakładanie zauważalnie większej turbiny - chyba nawet na tym forum był przypadek przegrzania silnika zbytnio podniesionym doładowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 zmiana turbiny nie ma na celu znaczaco podnoscic cisnienia tylko że wieksze turbo mniej grzeje powietrze a wiec wiecej >km ta mala turbinka moze nabic nawet do 2 barow tyle moglem sprawdzic cisnienomierzem dalej skali zabraklo w przedziale ok. 3000-4000tys.obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwaltek Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 inna suszarka ma inną charakterystykę bez grzebania w mapach się nie obędzie... -więcej powietrza to i paliwka trzeba więcej podlać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 no tak oczywiscie po to bym wymieniał tylko nikt nie potrafi mi odpowiedziec z jakiego modelu najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 (edytowane) że wieksze turbo mniej grzeje powietrze wybacz, w Tino mam intercooler w poliftowych Almerach siedziała GT17 lub 18 zamiast 15, może ruszyć w tę stronę? tyle że nie założysz bezpośrednio z poliftówki, bo tam już była zmienna geometria łopatek, a tego nie obsłuży raczej komp przedlifówki. X-trail miał też ten sam blok, zaś Navara miała wersję 2,5L tez chyba bez zmiennej geo. Pamiętaj jednak, że wieksza średnica po stronie gorącej to często i większa "turbodziura".. no i żeby nie okazało się, że wydech blokuje turbinę (nie wiem jak w zwykłych Almerach, ale w Tino jest to problem). A która najlepiej? popatrza na mocowania przede wszystkim, żeby za dużo modyfikacji nie było. Edytowane 19 Grudnia 2012 przez Burning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 turbo jednak dalem do regeneracji po zamontowaniu wszystko ok tylko ze pojawił sie przedmuch mały po wysunieciu bagnetu olej rzuca i delikatna mgiełka wczesniej tego nie było czyzby pierscien? olej narazie w normie w tłumiku olej jeszcze jest pozostałosc po turbo i pomału sie wypala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 pojawił sie przedmuch mały po wysunieciu bagnetu olej rzuca i delikatna mgiełka wczesniej tego nie było czyzby pierscien? auto masz w garazu czy na dworzu? może porostu odma zamarzła/ jest niedrożna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 no własnie te wszystkie klopoty zaczeły sie gdy odma zamarzła a teraz jest juz ok bo nawet jak korek odkrece to i tak olej wydobywa sie z miarki. jak na ta chwile obserwuje czy olej ubywa jak nie bedzie to zapomne o sprawie chyba problem rozwiazany olej pomału wypala sie z tłumika z silnika nie ubywa a cisnienie doladowania ok i jeszcze 11 miesiecy gwarancji turbiny male pytanie po odpaleniu wyjme bagnet i ten olej dalej chlapie malymi kropelkami ale jak juz odkrece korek wlewu to przestaje czy juz mam sie martwic ze cos nie tak z silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 chlapać trochę moze (szczególnie na gorącym) ważne, zeby dmuchało wiaterkiem, a nie dymem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 no wiaterkiem dmucha ale wiem ze wczesniej tak nie było no poczytalem to duzo aut ma podobny problem wiec chyba dam sobie spokoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.