Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Primera P11.144, Replika GT


Ad@mus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Po dłuższych i nieudanych poszukiwaniach dobrego p11 w gazie trafiła mi się Primerka p11.144 mojego kolegi.

Autko znałem, wiedziałem co ma powymieniane, czesto radziłem co sprawdzić co wymienic, tak jakby było moje :)

wiem też gdzie był montowany gaz:) zakład dobrze znany z bardzo dobrą renomą itd..

 

co do auta:

1. Nyska Primera P11.144

2. 2000r

3. Silnik qg18de z sekwencyjną instalacją gazową na sterowniku STAG

4. Klimatronik+4szybki w elektryce+podstawowa wygoda typu central, wspoma itd

5. wg vin jest to wersja GT, ma fotele jakby z GT, tarcze klocki i zawias z GT, a pod maską ZONK

 

NARAZIE FULL SERIA

 

plany:

-niższe sprężyny

-alu mam 15", dostałem do auta jako gratis-na wiosne nowe lacie 185/55/15 i nowy grafitowy lakier na fele

-zmiany mechaniczne-tu czekam na propozycje tymczasowego dłubnięcia silnika tak żeby nie był takim mułem, wypatrosze kata, mod EGR, zmiana przepustki i wydumam jakis CAI (niech ktos powie ze ma morde z qr25 bo szukam i nigdzie nima;/)

-kieeeeeeeedys swap moze na sr20deh-taki silnik miał być od początku!!

 

czekam na podpowiedzi odnośnie szybkich modów silnika poprawiających jego codzienne samopoczucie, na nissanie mało co sie znam, zdarzało sie dłubać fordy, Tojki, renówki itd, tutaj jestem narazie zielony dlatego liczę na waszą pomoc!!

 

foto:

post-57337-0-16153200-1355087623_thumb.jpg

post-57337-0-85122100-1355087627_thumb.jpg

post-57337-0-55478500-1355087632_thumb.jpg

post-57337-0-73221300-1355087636_thumb.jpg

Edytowane przez Ad@mus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem panie obiecałem ale tak naprawde miałem dzisiaj małe pogotowie w domu z moim bobasem, na szybko cykłem wygląd zewnetrzny bo kluczyków nie wziołem z domu(nawet środek przez szybe cykałem)-wiem żenuła:)

 

ale auto jest czyste:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa 2 filtry gazu, reduktor jest upchany "pod" silnik, listwe tez bede upychal pod koletor ssacy zeby jej nie bylo widac, chce maksymalnie schowac LPG

 

odnosnie jakis poprawek do silnika-dostane jakies wskazowki??

i czy p11gt miala jakis inne sprezyny niz seria?? chce delikatnie obnizyc przod z wykorzystanie jakis ori elementow

 

i jakby ktos mial zwymiarowane odleglosci kanalow wydechowych byl bym wdzieczny- chodzi dokladnie o flansze

Edytowane przez Ad@mus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sie co wstydzić gazzzzu wstydził bym sie z tego że płace za paliwo 5 złotych a nie 2 .. pośmigasz sobie troszkę na lpg i zaoszczędzisz na SR20 ...

 

 

średnie miastowe spalanie niech będzie 11 Litrów LPG - 10 Litrów Pb 100Km

2,70 gaz

5.40 czyli 50% ceny

 

29,70 zł 100

54 zł 100

 

1000 Km 297,00

1000 km 540,00 zł

10 000 2970

10 000 5400

 

Po marnym roku zaoszczędziłeś 2430 zł .....wystarczy na zakup SR20 skrzyni ecu i kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

po dluzszym zastanawianiu sie co i jak jesli chodzi o kwestie motorowni podjolem decyzje-zbieram siano na swap!!

ile bym sie nie nacudowal to i tak te 140-160km nie bedzie tansze w uzyskaniu z qg18de wiec wsadzi sie gotowca ktory i tak wzgledem fabryki powinien siedziec pod maska

 

i teraz panowie zbieram hajs i wiedze :

co wymienic czego szukac co kupowac zeby zwswapowac 1.8 na 2.0

ile szukowac hajsu-chodzi mi glownie o tajle bo swapa postaram sie ogarnac sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

no i wlasnie sr20de swapuje

pytanie:

1. czy wiazka i komp podejdzie z p11 przed liftem i czy nie bede mial jajców z klimatronikiem potem?

2. skrzynia i polosie z p11 pasuje p&p??

3. zwrotnice przyjma polosie z 2l?? nie ma miedzy nimi zadnych roznic??

 

na co zwrocic jeszcze uwage??

silnik i osprzet jest... brakuje kompa skrzyni i wiazki, doradzcie co z czego szukac

 

w temacie pojawil sie silnik sr20de

pomalu go szykuje do swapa-total remont plus oblookanie calosci

silnik juz prawie w czesciach, prawie bo priorytetowo chcialem sciagnac glowice zeby ja jako pierwsza przygotowac, oczyscic, splanowac, uszczelnic i poprawic

od srodka nie wyglada to zle, masa nagaru, ktory dostalem gratis do silnika (jesli ktos jest chetnty to odsprzedam, doskonale uszczelnia stare silniki-info PW :-D )

 

blok od gory wyglada tez nienajgorzej, tloki z nagarem, ale tuleje cylindrow nie maja krawedzi ani przycierek, widac slady szlifu-albo fabryczne albo ktos juz ryja wkladal w silnik

 

foto:

 

img0031si.jpg

img0034ko.jpg

img0036js.jpg

 

 

w trakcie takich prac warto numerowac tajle, ja robie SR pierwszy raz dlatego staram sie czesci katalogowac:

img0026di.jpg

img0027gy.jpg

img0028cq.jpgimg0029vhk.jpg

 

reszta gratow czeka na czyszczenie i odswierzenie:

img0016ma.jpg

img0018qj.jpg

 

jutro sciagamy zawory, myjemy lepe, i jak juz wspomnialem to bedzie 1szy etap prac remontowo tjuningowych

 

plany co do lepy:

-czyszczenie

-planowanie -1mm

-docieranie gniazd

-porting wyrownujacy kartery z kolektorami

-walek z GT

-mod rozrzadu

-lakierowanie korpusu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze syf-twarde, zparciałe a w dodatku zniszczone jakby ktos je kiedys wyciagal spikulcem

zawory ssace nawet nawet, natomiast przylgnie zaworowe na wydechowych sa totalnie do doopy

pierscienie bankowo do wymiany

panewki glowne ok

panewki korb-do wymiany

 

na chwile obecna jestem na etapie portingi glowicy, mam juz poprawke pod uszczelke, ale chce cos wiecej pokminic

boje sie przedobrzyc, jesli ktos ma wskazowki jak zrobic dobry porting to prosze sie podzielic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo ro róznie bywa z szlifem w japoni masz 2 szlify przewidziane 0,12 0,25 a u nas 0,25 ...0,5

 

a utwardzanie jest powierzchniowe Coobcio coś jeszcze mówił o sprawdzaniu mikropęknięć

natomiast silnik który robił w aucie które miałem od niego na 2gim szlifie przejechało 15 tys

panweki ARC - ACR jakoś tak sportowe nie dały rady ,,, wiec sceptycznie podchodzę już do remontów ,,

 

moja rada to dokręć lepiej korby niż piszą bo u mnie były luźne i może przez to obróciło panewkę ,,

 

a czy widać że panewki są wyje ,,,,

 

dodatkowo ważenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac ze panewki sa wyje....

co do regeneracji/szlifowania walu podchodze narazie w ten sposob ze jak bedzie nominalna tolerancja luzow/zuzycia to zaloze nominalne panewki

a jak pan mi powie ze wal kupa to kupuje inny blok z p11.144 i wymienie same pierscienie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj dostalem cynk z autoszlifu

panewki wyje... ale naszczescie wal i korby sa ok, pod panewkami glownymi przy nominalnych wartosciach jest 3setki luzu, tylko na jedej luz wynosi 4setki :)

cylindry tez ok ale pan inzynier postanowil przeleciec jeden cylinder, w nominalnej wartosci delikatnie go wyrowujac

 

tloki zakladac chce z p10 ze wzgledu na szersze, ale czy lepsze nie wiem ale napewno tansze pierscienie 3x1,5x1,5

 

kanaly ssace juz gotowe, nie jest to wykonczenie z NASA ale napewno poprawilem pare niedorobek, dalej w kolejce czekaja wydechowe:) potem glowica przepustnica i skladamy slupek:)

 

juz mysle co mnie czeka i mam pare pytan

jak uruchomic klimatronik po swapie??

ecu steruje klimatronikiem w p11.144, w p11 z ktorego mam silnik nie bylo klimatronikow

wiec pozostaje opcja zamiany ecu na p11.144 ale!.... p11 ma inne wtryski niz p11,144 i nie wiem czy ecu p11.144 ogarnie wtryski z p11, pozatym wiazka silnikowa p11 moze nie pasowac pod p11.144 a wtyczki na wtryski tez moga sie roznic

 

potem pytanie o sprzeglo, p11.144 ma wysprzeglik hydrauliczny i taki jest w moim obecnym qg18de, chce te sprzeglo dac do sr'a bo wiem ze jest nowe i pasuje, ale mam skrzynie z p11 w ktorej nie bylo hydrowysprzeglik-co z tym fantem?

 

moge liczyc na jakas podpowiedz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę mieszanina bo były P11,144 w SR20 w hydraulicznym ,, wiem że kotś przerabiał hydro na linkę wiec może spawarka i być łapę dał radęhydro sterować ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

juz podjalem decyzje, zakladam pedała z linką i po problemie

zamiast klimatronika na poczatek zrobie klime manualna na kompie z p11

 

szukam wiazki silnikowej bo moja jest poszatkowana

ogarnia ktos czy z p11.144 podejdzie p&p do osprzetu p11

jesli nie to czy ta z p11 podejdzie pod wiazke kabinowa p11.144??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...