Gość jaguru70 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Proszę o wyrozumiałość jestem tu po raz pierwszy. W mojej 120 ph primierze mam takie objawy: przy włączonym silniku rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia ( przewody są twarde ponad miarę), gdy odkręcę korek od zbiornika wyrównawczego lub chłodnicy ulatnia się gaz ( nie czuję zapachu). Gdy zwiększam obroty "gazowanie" jest większe. Ogrzewanie przy tym jest słabe i raz powietrze jest ciepłe, a po chwili zimne bo pewnie zapowietrza się przy tym radiator. Kolor płynu chłodzącego (k2) zmienił się z seledynowego na perłowo zielony ( jakby emulsja). Korek wlewu oleju i bagnet są czyste (nie ma wody ani szlamu). Nie wiem czy to objawy uszczelki czy może nieszczelności w "chłodnicy" (taką ewentualność podsuwa mechanik) spalin. Kolor spalin z wydechu nie jest niepokojący. Czy to są drogie rzeczy jeśli to uszczelka lub to drugie? Proszę o podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1988 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jeżeli płynu chłodzącego nie ubywa to nieszczelność chyba można wykluczyć , ale gaz który się ulatnia to powinno być powietrze wiec ciężko powiedzieć . Jak masz z tym płynem ? Często dolewasz ? , miałem podobną usterkę w innym samochodzie gdy dolałem innego płynu chłodniczego i zapchało mi nagrzewnicę , kolor płynu też wtedy się zmienił . Nie jestem znawcą tylko pisze z własnych doświadczeń . Pzdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Tylko dwie możliwości, nieszczelna pompa wody ( wariant optymistyczny ) albo uszczelka pod głowicą ( wariant pesymistyczny), jeżeli tak jak mechanik ci podpowiada by było to powinno być mokro na chłodnicy w miejscu nieszczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaguru70 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Do voyager1956: to co napisałem, a propos "chłodnicy" spalin to mechanik mówił o możliwej nieszczelności w EGR i nadmóchiwaniu płynu. Mówisz, że pompa wody może zaciągać powietrze, wymieniałem razem z rozrządem 2 mies temu, ale lepiej jeśli to niż uszczelka. Dzięki za podpowiedź. Dodam, że dzisiaj rano nie jeżdżony od piątku płyn w chłodnicy był klarowny i już nie mętny. Co do ubytków płynu to nie ma ich, no może śladowe z pod korka naczynia wyrównawczego. Zadzwonię do mechanika i powiem mu pompie, ciekawe jakie będzie miał zdanie bo twierdził, że poza spalinami inny gaz nie może się dostać do płynu chłodzącego i ma zbadać poziom CO2 w tym gazie w układzie chłodzenia. Będę pisał co się dzieje dalej. Dzięki i proszę o jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.