Umberto Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Na początku nadmienię, że nie mam problemów z odpalaniem. Obecnie auto mam garażowane i wpadłem na pomysł zamontowania grzałki silnika. Plusy są oczywiste, a zima coraz bardziej polarna. Warto wydać 210zł na samą grzałkę (w blok silnika)? czy może montować coś na przewodzie chłodnicy? Zawsze to lepiej jak się odpali auto i można już buta dać A tak poważnie, to przecież mniej się silnik zużywa, mniej pali, i ciepło w środku:) Mało jeżdżę więc to nie problem ganiać z wtyczką co wyjazd... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Witam Też jestem zainteresowany montażem takiej grzałki DEFA,tylko są problemy z montażem bo gdzie nie dzwonię to nikt nie jest w stanie powiedziedź ile taki montaż bedzie kosztował i gdzie to można w silnik wsadzić.Ogladałem silnik i jest tam wszystko zabudowane jedyny brok który jest widoczny od przodu silnika to ten przy bagnecie oleju.W warsztatach DEFY za montaż wołają 350zł czyli więcej niż zakup grzałki z przewodami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Na początku nadmienię, że nie mam problemów z odpalaniem. Obecnie auto mam garażowane i wpadłem na pomysł zamontowania grzałki silnika. Więc jaki to ma sens??? Mój stoi pod chmurką a nie w garażu i jak narazie odpala bez problemu i w zeszłym roku odpalał również. Ty masz w garażu, to i tak masz życie ułatwione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 (edytowane) To nie jest jedynie kwestia odpalania - przy grzałce będziesz miał o wiele wcześniej ciepło w samochodzie. Oczywiście ogrzewanie postojowe robi to o wiele lepiej, ale grzałka w dieslu też pomaga (w benzynie nie miałaby sensu). Edytowane 15 Grudnia 2012 przez Netoperek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Netoperek, założyłeś tę grzałkę? Pomysł dobry, też rozważam ogrzewanie (np. Webasto) lub grzałkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 W moim poście nie ma nic o zakładaniu grzałki:) Pisałem na podstawie doświadczeń z innymi samochodami które miały grzałkę lub ogrzewanie postojowe. Tak naprawdę wybór grzałka czy ogrzewanie zależy od kilku czynników, np. czy potrzebujesz ułatwić rozruch, czy też chcesz mieć od razu ciepło w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 (edytowane) Netoperek, pytanie powinienem zadać Umberto - masz rację Zakładam że grzałka byłaby po to, by silnik miał ciepły olej, przez co mniej spali a jednocześnie szybciej będzie ciepło w aucie. Edytowane 16 Marca 2013 przez Qzynka Edyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Zazwyczaj podgrzewa się tylko płyn chłodzący, choć są też instalacje do płynu i oleju. Topowe rozwiązanie w tej kwestii, czyli ogrzewanie postojowe (nie grzałka!) Webasto lub Eberspaecher podgrzewają tylko płyn (przynajmniej w osobówkach, nie wiem nic o ciężarowych). Główne zadanie grzałki to ułatwienie rozruchu, szybsze nagrzanie wnętrza auta to w zasadzie "efekt uboczny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 znalazłem coś takiego: http://www.eko-moto.pl/pl,grzalki_do_silnika,265405,3.html i na dole jest link do tabeli dzięki której można znaleźć grzałkę - podajemy markę, model i rodzaj silnika (są do X-traila) http://www.calix.se/consumer/soka.asp (można zmienić język na angielski lub niemiecki, chyba że kto po szwedzku...) Nie znam się na tyle, by móc ocenić co to za ptica, ale na pierwszy rzut oka widać że można toto rozbudować o np. pilota zdalnego sterowania i dmuchawę do kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Urządzenie wygląda sensownie, i widać, że zostało zaprojektowane przez kogoś z głową - opcja ładowarki do akumulatora jest genialna. Niestety cała ta zabawka ma jedną zasadniczą wadę - jest na prąd. To oznacza, że można jej użyć rano pod domem, i być może w kilku innych miejscach które regularnie odwiedzasz, i w których możesz zorganizować zasilanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Zgadza się. Alternatywą pozostają systemy zasilane benzyną lub ON (jak webasto lub eberspraecher), wtedy jesteśmy niezależni od gniazdka elektrycznego. Tyle że spalinowe ogrzewanie kosztuje 3-4k PLN, używka ok. 2, a elektryczny połowę tego lub jeszcze mniej. Ma ktoś doświadczenia z używanym ogrzewaniem spalinowym? Polecacie używki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Zgadza się. Alternatywą pozostają systemy zasilane benzyną lub ON (jak webasto lub eberspraecher), wtedy jesteśmy niezależni od gniazdka elektrycznego. Tyle że spalinowe ogrzewanie kosztuje 3-4k PLN, używka ok. 2, a elektryczny połowę tego lub jeszcze mniej. Ma ktoś doświadczenia z używanym ogrzewaniem spalinowym? Polecacie używki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam.Jestem ciekaw czy ktoś z szanownych użytkowników X-traila montował już grzałkę silnika.Znalazłem na stronie Iner Cars konfigurator ogrzewania postojowego DEFA (http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/konfigurator-defa/?step=4) i za nie całe 400 zł można zakupić grzałkę silnika wraz z przewodem zasilającym.Jestem ciekaw w którym miejscu montuje się ową grzałkę. Czy ktoś już to przerabiał?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam.Jestem ciekaw czy ktoś z szanownych użytkowników X-traila montował już grzałkę silnika.Znalazłem na stronie Iner Cars konfigurator ogrzewania postojowego DEFA (http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/konfigurator-defa/?step=4) i za nie całe 400 zł można zakupić grzałkę silnika wraz z przewodem zasilającym.Jestem ciekaw w którym miejscu montuje się ową grzałkę. Czy ktoś już to przerabiał?Pozdrawiam Rozwiązanie bez sensu, bo nie widziałem w naszym kraju otwartych stanowisk parkingowych z ogólnie dostępnym gniazdem 230v, do którego można taką grzałkę podłączyć, np. przez noc, tak jak to się robi w Skandynawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Akurat posiadam garaż nieogrzewany z 220 V także dla mnie temat nie jest bez sensu. Pytanie nie dotyczyło czy to ma sens czy nie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 ....Jestem ciekaw w którym miejscu montuje się ową grzałkę. Czy ktoś już to przerabiał?Pozdrawiam Na ich stronie firmowej do każdej grzałki dostaniesz dokładną instrukcję montażu (diagramy + zdjęcia). Np. dla 2.2 dCi masz tu: http://www.defa.com/file/32a143c19908/411577.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Akurat posiadam garaż nieogrzewany z 220 V także dla mnie temat nie jest bez sensu. Pytanie nie dotyczyło czy to ma sens czy nie.Pozdrawiam Miewasz poniżej -20C w garażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 A jaki to mma znaczenie ? Jak ktoś chce, może zamontować grzałkę w samochodzie jeżdżącym w Dubaju . Nie to jest przedmiotem wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Akurat posiadam garaż nieogrzewany z 220 V także dla mnie temat nie jest bez sensu. Pytanie nie dotyczyło czy to ma sens czy nie.PozdrawiamKolega chciał doradzić i przestawić swoją opinie- po to jest to forum jak Ci się niepodoba taka forma lepiej zadzwonić do sklepu/serwisu/dystrybutora/producenta i dostaniesz tam zwięzłą i interesującą Cię odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Mam akurat kaprys że chcę odpalać codziennie rano rozgrzany silnik bo ciężko go rozgrzać na krótkich odcinkach a że mam do tego warunki to nie uważam że to jest bez sensu nawet jak temperatura spada w garażu do jedynie kilku stopni poniżej zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xman70 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Mam akurat kaprys że chcę odpalać codziennie rano rozgrzany silnik bo ciężko go rozgrzać na krótkich odcinkach a że mam do tego warunki to nie uważam że to jest bez sensu nawet jak temperatura spada w garażu do jedynie kilku stopni poniżej zera. Oczywiscie sie zgadzam. Tutaj co drugi ma ten system, niektorzy maja full wypas tj lacznie z tym sterownikiem ktorym mozna sterowac z androida...mialem to zainstalowac ale ok 3000 podstawowa wersja w Norge kosztuje tj tylko grzalka silnika. Na razie inne wydatki sie pojawily... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 U nas 2000 zł full zestaw z prostownikiem i programatorem.Można przyoszczędzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 W firmowym X-Trailu zamontowane mam Webasto - koszt wyniósł w całości 6.5 tysiąca z montażem,ale system ma w pełni zdalne sterowanie. Można ustawić,na przykład, żeby grzał o 6 rano przez 30 minut(można ustawić 10-120 minut) - wtedy zapala się grzanie, automatycznie włącza się nawiew w środku, więc nie tylko jest rozgrzany silnik, ale także rozmrożone szyby(potrafi stopić 10cm śniegu z przedniej szyby) oraz cieplutko w środku. I przykładowo jesteśmy sobie w mieście w restauracji, wiemy że za 30 minut wychodzimy do auta, na telefonie naciskasz jeden przycisk i przychodzisz do ciepłego samochodu. Rozwiązanie jest bajeczne,tylko drogie. Ale jeżeli kogoś stać,to polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Witam Mam zamontowane u mnie w X - poprzedni właściciel dołożył bo mówił że pomagało mu przy niskich temperaturach. Tu gdzie mieszkam temperatury nie sapadają często poniżej 0 i nigdy nie miałem potrzeby włączania. zawsze silnik odpalał bezproblemowo. Do pracy mam 1,5 km więc nie zależało mi nigdy na tym by było wcześniej cieplej w aucie... instalacja wydaje się banalnie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.