Gość koral41 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Witam wszystkich serdecznie na forum. Niedawno kupilem N15 1.4 97 rok, benzyna bez gazu. Przystąpiłem do standardowych wymian płynów. Najpierw zapoznałem się z "Sam naprawiam". Dziś wymieniłem chłodniczy. Zalałem Prestone. Odpowietrzyłem, z każdego otworu lecial zielony płyn, kontrolowałem na korku chłodnicy i dolewałem, aż się przelał, reszta do zbiornika wyrównawczego. Odpaliłem samochód, stał sobie na wolnych obrotach z 10 minut, wskazówka temperatury doszło prawie do 3/4 skali. Włączył się wiatrak chłodnicy. Wracając do domu zapuściłem dmuchawę na maxa i na drugi bieg (człek zmarznięty). W środku git, cieplutko, ale patrzę,a wskazówka zeszła aż do 1/4 skali. Przed wymianą tak nie było. Podsumowując: - postój, przegazówka, ogrzewanie wyłączone = 3/4 skali, wiatrak od chłodnicy włącza się co jakiś czas. - jazda, ogrzewanie na max = 1/4 skali, wiatrak się nie załącza. - W czasie spokojnej jazdy, bez ogrzewania = wskazówka trochę niżej niż połowa skali. Proszę, powiedzcie mi jako użytkownicy Almer czy od 1/4 do 3/4 to dopuszczalne? Może wskazówka powinna staćsztywno w połowie? Z góry dzięki zaodpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 W końcu mamy zimę Jak puszczasz grzanie na max to ciepełko idzie na budę a nie chłodnicę, chcesz mieć wyższą temperaturę silnika to przesłoń chłodnicę nawet całą jeśli nie masz osłon silnika od spodu, ale najbezpieczniej to 3/4 jej powierzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek200 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) U mnie też podczas dłuższego postoju z uruchomionym silnikiem nagrzanym do prawidłowej temperatury i włączonym ogrzewaniem wskazówka temperatury lubi opaść ale to raczej normalne w taki mróz, nigdy nie miałem problemów z układem chłodzenia. Ale podczas jazdy z ogrzewaniem zawsze utrzymuje się w połowie niezależnie od warunków pogodowych, oczywiście zimą trzeba trochę dłużej pojeździć aby silniczek się dobrze nagrzał. Może po wymianie płynu masz po prostu za dobre chłodzenie Edytowane 11 Grudnia 2012 przez Cineq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koral41 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Kurcze, chyba faktycznie zalalem dobrym płynem, porządnie odpowietrzylem i jest super chłodzenie:) Rozumiem, że 1/4 skali jako najniższa wartosc może zostać? Dzięki Panowie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tormentor Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Dziś specjalnie zwróciłem uwagę na wskazówkę u mnie. Cyknąłem 2 foty z trasy. Chyba jest podobnie do kolegi Koral, ogrzewanie miałem na max, 5 bieg, trasa. Możecie określić czy jest w normie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terano1 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 No nie wiem panowie Ja u siebie nie zaobserowałem takiej sytuacji. Czy zima, czy lato wskazówka cały czas dochodzi do połowy skali, i niezależnie od temperatury pozostaje w tym tym miejscu. A chłodnicy niczym nie przykrywam, od tego jest termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Ja tez mam caly czas po srodku. Wiec moze jednak cos z termostatem nie tak masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Termostat nie domyka do końca,co skutkuje lekkim niedogrzaniem silnika.Gorzej gdyby nie otwierał(przegrzanie)Miałem taki przypadek w swoim autku- fiesta1.4 Winę ponosi zacięty termostat , woda krążyła tylko w dużym obiegu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zoidberg Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Mój przypadek po wymianie termostatu, dmuchawa na maksymalnych obrotach, grzanie najcieplej jak się da, w trasie, wskazówka temperatury nawet nie drgnie w dół, cały czas stoi mniej więcej w połowie skali. Przed wymianą(stary otworzył się i już tak został) wskazówka radośnie sobie tańczyła od połowy skali do minimum i tak w kółko, zależnie od siły i temperatury nawiewu, to w ruchu miejskim. Na trasie spadała do 1/5 skali i tak stała. Działo się tak pomimo zalania układu świeżym płynem przed zimą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Śmigam w prawdzie sentrą 1.6 Pb95 ale mam jak przedmówcy wskazówka dojdzie do połowy i tyle, no może po jeździe setką w trasie delikatnie zejdzie w dól, ale delikatnie znaczy na 40% nie niżej. W pracy miałem sunnego 2.0 D i tam było wręcz identycznie.nie zależnie od pory roku. Na tej podstawie sądzę że nissany tak mają i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tormentor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Dziękuję Panowie, wymienię termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.