Gość Roswell Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Niestety nie mam teraz auta żeby to sprawdzić i nie będę miał w najbliższym czasie, więc może mi ktoś podpowie czy taki akumulator się zmieści do primery p11 1.6 bo chciałbym zamówić http://allegro.pl/akumulator-80ah-p-autocraft-akumulatory-80ah-caca-i2840721782.html Długość: 276 mm Szerokość: 175 mm Wysokość: 190 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Powinien bez problemu wejść, mój ma 242 x 175 x 190 i jest po bokach jeszcze dużo miejsca, więcej niż te 3 cm. Ja bym się natomiast zastanowił czy nie ma za dużej pojemności, bo może być cały czas niedoładowany. Z tego co gdzieś widziałem do P11 zaleca się aku 510-600A i nie większe niż 60Ah. W tej cenie już z wysyłką masz Boscha o odpowiednich parametrach, który jest na pewno lepszy niż Autocraft: http://allegro.pl/akumulator-bosch-s5-52ah-520a-nowy-tanio-i2840016837.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 A dlaczego miał by być niedoładowany? Większa pojemność nie potrzebuje większego napięcia ładowania, a daje wyższy prąd rozruchowy i większą pewność w zimie. To zaleta. Wada, większa waga i cena. Jeżeli wymagał by doładowania, to znaczy że jest ujemny bilans energetyczny w samochodzie. Ale tak samo często trzeba będzie doładowywać mały akumulator. Proąd z akumulatora właściwie jest pobierany wyłącznie podczas rozruchu. I ta pobrana energia musi być później wrócona do akumulatora (powiększona o sprawność tego procesu) przez alternator podczaz pracy silnika. Taka sama energia zostanie pobrana zarówno z małego jak i z dużego akumulatora. Dla przykładu moja żona jeździ od kilku lat fiatem uno z silnikiem 899cm3 i wsadzony jest tam akumulator coś koło 70Ah. Normalnie zaleca się ok 40Ah. Czyli prawie dwukrotnie większy. Nie kupowałem, scheda po citroenie z 2l benzyną. Ładowanie poprawne, napięcie akumulatora w spoczynku też. Palenie w zimie bajka. Rozrusznik szarpie niesamowicie tym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 adambyw muszę Ci przyznać rację :-) napisałem tak, bo tak po prostu "wszyscy mówią". Ale chwila na dokształcenie i okazuje się że powszechne prawdy wcale prawdziwe być nie muszą... polecam ciekawy wątek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.