Gość waldeks Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Almera N16 1,8 benzyna Samochód zaczął szarpać, najpierw czasami, jak był zimny. Z czasem szarapnie występowało coraz dłużej, pojawiły się problemy z uruchomieniemzimnego samochodu. W końcu nawet jak był ciepły i ruszałem gwałtownie np. na skrzyżowaniu zaczynał szarpać. Poamagało wyłączenie silnika na kilanaście sekund i ponowne uruchomienie. Pojawił się także błąd P0340 - czyli błąd czujnika wałka rozrządu. Czujnik dobry - sprawdziłem przez podmianę z innego samochodu. Sprawdziłem także oscyloskopem sygnał wychodzący z czujnika - wydaje się dobry. Mechanik sprawdzał łańcuch rozrządu i mówi że jest O.K. Przychodzi mi jeszcze do głowy wariator od zmiennych faz rozrządu ale jak to sprawdzić. Jeśli jest uszkodzony to powinien chyba się zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu. Jak to moge sprawdzić. Czy poprzez obserwację na dwukanałowym oscyloskopie impulsów z wałka rozrządu i czujnika położenia wału korbowego? Jeśli tak, to jak powinno wyglądać wzajemne położenie tych impulsów. A może to jeszcze coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zamień go z czujnikiem wału korbowego i zobacz jaki wtedy wywali Tobie błąd, w jaki sposób (metoda) mechanik sprawdził tobie łańcuch rozrządu? Podłączył do kompa diagnostycznego? Masz walnięty czujnik albo rozciągnięty łańcuch rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldeks Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 To raczej nie wina czujnika. Zamieniłem czujnik z innego samochodu i efekt był ten sam, a mój czujnik w innym samochodzie pracował poprawnie. Jeśli chodzi o łańcuch to mechanik zdjął obudowę i ocenił na oko, że jeszcze nie jest naciągnięty, tzn. jest jeszcze pole do popisu dla napinacza. Zorganizowałem jeszcze tester EOBD i podglądałem podczas uruchamiania kąt wyprzedzenia zapłonu. Generalnie wariuje czyli cały czas się zmienia od 0 do nawet 40. Czy to normalne i co za to może odpowiadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.