Moby7 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Witam Czy macie jakieś sprawdzone metody na zadziałanie na wycieraczkę tylnej szyby żeby dobrze dolegała do szyby całą swoją powierzchnią? wymieniłem ostatnio gumę tylnej wycieraczki i po założeniu na ramię troszkę za słabo ją dociska do szyby, jeśli docisnę ręką środkiem to odstają końce, jeśli poprawie końce to nie dociska środek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Bo wymiana samej gumki nie zawsze wystarcza(słabe sprężyny).trzeba wymienić także pióro. http://www.ve-ga.pl/product-pol-4459-Nissan-Note-06-09-wycieraczka-tylna-ramie-pioro.html http://allegro.pl/nissan-note-pioro-wycieraczki-wycieraczka-tyl-nowe-i2849044388.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dropsone Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 (edytowane) ta pierwsza jest takze dostepna na allegro w takiej samej cenie, ja dzis zamowilem zobaczymy jak sie bedzie sprawowala i co z dociskiem i zbieraniem z szyby Edytowane 14 Grudnia 2012 przez dropsone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Witam dziekuję za sugestie Dzisiaj zabrałem się za tylną wycieraczkę ponieważ szyba była dalej brudna. Postanowiłem zmienić z powrotem gume na tą która była i okazało się w czym był problem. Okazało się że oryginalna gumka w prowadnicach ramki ma luz i swobodnie się przesuwa, natomiast ta nowa jest trochę grubsza i przesuwa się z oporem w konsekwencji może się tak stać że albo dociska silniej środkiem albo bokami w zależności jak ją dociśniemy ręcznie. Na zdjęciu zaznaczyłem o którą przestrzeń chodzi. W każdym razie zmienijąc gumę trzeba sprawdzić czy gumka ma odpowiednią grubość aby nie robiła oporów w ramce. Na zdjęciu zaznaczyłem o którą przestrzeń chodzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Plusik ze dobrą i cenną radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 No i mam problem. Dwa dni temu jadąc chciałem przetrzeć tylna szybę, a tu klops wycieraczka nie chodzi. Spryskuje, a nie wyciera. Myślę zaczęło się, Na drugi dzień włączam i działa! Myślę sobie nie jest dobrze skoro raz się zdarzyło to się powtórzy. A teraz diagnoza. Nie jest to bezpiecznik, bo sam by się nie naprawił. Raczej będzie to przekaźnik. A bardziej prawdopodobnie kabelek się przyciął. Będę mógł pogrzebać koło soboty. Dam znać jak zrobię. Ciekaw jestem co sugerujecie i czy ktoś już miał taką usterkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Problem dość częsty ,szczególnie w k12. Z jakiegoś niezrozumiałego dla mnie powodu,przekaźnik lubi zaszwankować w sytuacji , gdy zostawimy włączoną tylną wycieraczkę i wyłączymy silnik. Przy następnym uruchomieniu właśnie tak "lubi" się przyciąć(przeciążenie?) Nie raz samo ponowne odpalenie przy już wyłączonych nie pomaga , ale zawsze pomaga zdjęcie klemy na kilka minut .Czasem konieczne ponowne wklepanie kodu radia i programowanie automatu szyby. Jednym słowem warto pamiętać o wyłączeniu wycieraczki tylnej do pozycji 0\ w gorszym przypadku ,może ci się przetarł kabel w wiązce w tym gumowym polączeniu karosy z drzwiami. Edytowane 19 Lutego 2014 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Raczej nigdy, a nawet na pewno nie zostawiam wycieraczki na "on". Więc może to być kabelek?. Będę szukał. Raczej nigdy, a nawet na pewno nie zostawiam wycieraczki na "on". Więc może to być kabelek?. Będę szukał. Sam Od siebie dopiszę jeszcze co dzisiaj zauważyłem. Wyjeżdżając z garażu włączyłem tylną wycieraczkę. Dziwne ale chodziła. Następnie podniosłem klapę bagażnika i stop zatrzymała się. Z tego wnioskuje, że kabel, lub przerwa na połączeniu? Zobaczę co będzie jutro rano. Jak ruszy to jakieś dziwy się dzieją! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) W takiej sytuacji stawiał bym na przetarty kabel na wyjściu z klapy albo wsuwka na silniczku luźna i reaguje na ruch czy drgania. Doraźnie docisk zwiększyć można wcisnąć coś sztywnego (najlepiej plastik) o średnicy 3 - 5 mm pomiędzy ramię a sprężynę pod jej zagięcie a następnie przesunąć do góry pod same zwoje. Docisk się zwiększy ale odgięcie wycieraczki jest utrudnione wręcz niemożliwe. Wygląda ohydnie i nieprofesjonalnie ale doraźnie zdaje egzamin Edytowane 20 Lutego 2014 przez TESTER 1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Załącz tyną wycieraczkę,otwórz klapę i poruszaj tą gumową rurka....możesz dostać odpowiedź... Zadziwiające,że ta przypadłość z kabelkami nie dopada wszystkich a tylko niektóre egzemplarze (mówie tu o samochodach ) Czyżby nissan miał kilku dostawców okablowania? I jedni dają przewody miękkie,a inni twardsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Załącz tyną wycieraczkę,otwórz klapę i poruszaj tą gumową rurka....możesz dostać odpowiedź... Zadziwiające,że ta przypadłość z kabelkami nie dopada wszystkich a tylko niektóre egzemplarze (mówie tu o samochodach ) Czyżby nissan miał kilku dostawców okablowania? I jedni dają przewody miękkie,a inni twardsze? Właśnie, w związku z tym co pisałem, że się zatrzymała po otwarciu klapy, ruszałem ściskałem wyginałem rurkę gumową i nic. Jak znajdę usterkę napiszę. Nie wiem jak jest z innymi notesami. Mój nie anglik tylko szwajcar. Na razie wszystko ok, ale już 5 at od rejestracji to się chyba zacznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Twój i mój to same angole,Sunderland tam jest fabryka. Mój jest 6 lat po i raczej nic niepokojącego sie nie dzieje,wręcz mogę go uznać za model bezawaryjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Nie ważne skąd auto jest sprowadzone. Wszystkie NOTE są wyprodukowane w Anglii - a więc wszystkie to angliki . O, Jacek mnie wyprzedził . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 (edytowane) Nie ważne skąd auto jest sprowadzone. Wszystkie NOTE są wyprodukowane w Anglii - a więc wszystkie to angliki . O, Jacek mnie wyprzedził . Niby odbiegamy od tematu, ale wydawało mi się, że szwajcar bo homologację ma producent podstawowy "nissan international" coś tam coś tam - Switzerland. Dalej jest Pojazd podstawowy Nissan E11 producent UK Ltd, United Kingdom , więc myślałem, że szwajcar. Prawdopodobnie dealer sprowadzał go ze Szwajcarii. Ale to tak na marginesie. Na razie muszę wycieraczkę rozszyfrować. Tak jak przypuszczaliśmy. Kabelki były przyczyną przerwy w pracy tylnej wycieraczki. Podczas zamykania klapy osłona gumowa zgina się pod dość ostrym kątem i dlatego kable po jakimś czasie łamią się. Zaobserwowałem przy okazji, że koszulki na kabelkach są bardzo sztywne i łamliwe. Opiszę w skrócie sposób naprawy. Dla jednych będzie to bułka z masłem, dla drugich przykład. 1. Wyjmujemy rurkę gumową z karoserii. 2.Przesuwamy w dół, lub w górę, żeby odsłonić przewody (u mnie 12 kabelków). 3.Urwane kabelki od góry widoczne - łatwy dostęp. Dolne uciekły do rurki. Rys 1. 4.Urwane przewody od dołu - wyciągamy z rurki. Rys 2 5.Dolutowujemy kawałki przewodów, dosyć długie, żeby przeciągnąć przez gumę do góry. Nie jest to łatwe. (Ja wepchałem kawałek wężyka silikonowego i przez niego wprowadziłem kabelki. Następnie uciąłem na ok 2 cm.) 6. Lutujemy, lub używamy szybkozłączy różnego rodzaju.( Ja polutowałem. Rys 3.) 7. Wpychamy końcówki rurki gumowej na swoje miejsce. Koniec pracy. Czas 0,5-1godz. U mnie przerwane były dwa przewody(lutowanie). Na jednym pęknięta koszulka , zaizolowałem. Wycieraczka pracuje. Edytowane 22 Lutego 2014 przez janio 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Plusik za rzetelny manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Zebrałem się do wymiany tylnej wycieraczki. Jak kolega manix pisał wcześniej polecam całą wycieraczkę z ramieniem do tylnej szyby - użytkownik VE-GA_pl na allegro Bądź sklep tego użytkownika http://www.ve-ga.pl/ W sumię trochę dubluję post ale linki do allegro wygasają i potem co niektórzy mogą mieć problem z dotarciem do polecanego sprzedawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 Wprawdzie moja usterka nie dotyczy wycieraczki, ale kabelków w klapie bagażnika. Otóż zaobserwowałem takie zjawisko. Kiedy kluczyk w stacyjce nie można otworzyć klapy bagażnika. Brak również oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Zacząłem profilaktycznie od bezpieczników. Jestem jednak przekonany że ułamał się kolejny kabelek w klapie, ponieważ otwierając bagażnik zaświeciły się na chwilkę żarówki tablicy rejestr. Czyli czeka mnie rozbiórka jak w temacie wyżej. Do dzieła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 Lutowanie w miejscach przerwania przewodów wystarcza na kilka/-naście miesięcy. Po prostu - lutując, linka kapilarnie zasysa cynę i przewód usztywnia się (a tym samym cała wiązka), w newralgicznym miejscu na odcinku kilku cm - przez co staje się jeszcze bardziej podatny na przełamanie. Jedynym wyjściem jest wycięcie uszkodzonych/przetartych przewodów po kilkanaście cm po obu stronach uszkodzenia i zastąpienie ich nowym odcinkiem, tak aby miejsca przeginania się przewodów przy zamykaniu tylnej klapy było elastyczne. Długość wymienianych przewodów dobieramy tak, aby wygodnie było lutować - nie zapominając o rurkach termokurczliwych. Trzeba jednak zdemontować wykładzinę tylnego słupka, listwy tylnej klapy oraz uważać aby nie uszkodzić gumowej harmonijki. Tak wykonana naprawa wystarczy na długie lata (ja u siebie zapomniałem o problemie) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.