smarzyk Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Witam serdecznie, N16 1.8 2000 moje autko zaczęło ostatnimi czasy strasznie dużo palić, paliwa oraz gazu. Chciałbym się dowiedzieć jak przetestować podzespoły czy to przypadkiem nie ich wina: - sonda lambda - czujnik temperatury - przepływomierz - inne Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 do wszystkiego wystarczy multimetr z biedronki ustawiasz na zakres napięciowy DC do 20 V i wbijasz się z igłą w poszczególne kable sonda ma mieć 0-1 V i ma skakać jak na rozgrzanym silniku utrzymuje stałe napięcie 0,5V to do wymiany ,,, jak z objawów masz spalanie a auto wmiarę chodzi ok ,,,to będzie na 90 % sonda wszystkoe jest opisane na forum ... jak chcesz to robić sam to Ci mogę doradzić ,,,a jak nie masz pojęcia to podjedz na kompa to Ci sprawdzą sondę ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzyk Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Dzięki za szybką odpowiedź, spalanie jest jak dla mnie zbyt duże, na PB 10-11l/100km w cyklu mieszanym, LPG 17-18 l/100km. Multimetrem umiem się posługiwać chciałem się tylko dowiedzieć na jakich przewodach ma mieć jakie napięcia, jak ma się zmieniać woltaż odnośnie nagrzania silnika itp. Z tego co mi poprzedni właściciel mówił to kilka dni przed tym jak ja kupowałem od niego auto to wymieniał sondę gdzieś na wysokości komory silnika (bo prawdę mówiąc to jeszcze nie mam pojęcia czy mam jedną czy dwie sondy) Mógłbyś podpowiedzieć w jakim dziale mam szukać tego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 przy kolektorze wydechowym kabel czarny między białymi musisz sie wbić w kabek i np długi kabelek do auta przeprowadzić ,,, i patrzyć co sie dzieje na drodze przyspieszanie 0,9 V hamowanie silnikiem 0,2 v stała prędkośc i wolne obroty na postoju oscylacja 0,2-0,9 v dane umowne może się różnic ,,,jak sonda sie zatrzyma na 0,5 albo inaczej to padaczka białe kable jak rozepniesz to sprawdź czy jest obwód i zmierz opór jak nie ma przejścia na białych to masz walniętą grzałkę ... co do spalania zobacz jeszcze tak że po nocy odkręć opaskę idącą między reduktorem a wtryskiwaczami i ściąg węża jak syknie gaz to ok bo masz szczelnie jak nie to wiesz że ucieka ,, i szukasz dalej ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzyk Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Dzięki, po robocie na garaż i wszystko się okaże. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Sonda u mnie ma 5 lub 6 kabli - sytuacja się komplikuje. Jak sprawdzić taką sondę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 przeważnie jest to kolor czarny ,,,jak go nie ma to już jazda bo sonda tyttanowa choć możesz mieć 2 grzałki jakie masz kolory .? białe to będą obwody grzałek szary to może być dodatkowa masa sygnałem może też być i zółty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 , Sonda u mnie ma 5 lub 6 kabli - sytuacja się komplikuje. Jak sprawdzić taką sondę? jakie auto?? bo wciąłeś się w temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Nissan Pathfinder III R51 (od 2005) no i z katalogów co przeszukałem to masz 4 kable ,,, 2 białe grzałka 1 szary masa ,,i czarny sygnał .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Sorry, oczywiście w temat wlazłem, ale był tak interesujący..To jest tak w sondzie dolnej, za katalizatorem. I tu jest wszystko jasne. W sondzie górnej , tej przed katalizatorem, czyli air/fuel jest 5 kabli: czarny, czerwony,biały, żółty i szary. /Wtyczka ma 6 końcówek /. A auto to path r51 z 2006r silnik 4.0l - VQ40DE. Czyżby dwie grzałki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Sorry, oczywiście w temat wlazłem, ale był tak interesujący..To jest tak w sondzie dolnej, za katalizatorem. I tu jest wszystko jasne. W sondzie górnej , tej przed katalizatorem, czyli air/fuel jest 5 kabli: czarny, czerwony,biały, żółty i szary. /Wtyczka ma 6 końcówek /. A auto to path r51 z 2006r silnik 4.0l - VQ40DE. Czyżby dwie grzałki ? na pewno to tytanówka czerwony będzie napięciem szary masa żółty biały chyba grzałki ej piszesz 6 wymieniasz 5 kolorów ,??? czarny będzie sygnałem ,, trzeba znaleść opis bo nie wiadomo jakie będzie dawać napięcia ,, http://www.tkdiagnostyka.pl/eu/eobd/serw/zasady/czujn/lambda/lambda.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 a czy to czasem nie szerokopasmówka :D jaką tam masz wtyczkę??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 też takie podejrzenie miałem ,, ale trzeba kopać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Wtyczka ma 6 pinów / to się tak chyba nazywa/ czyli blaszek. Natomiast dochodzi 5 kabli - jak pisałem poprzednio .Czyli jedna z blaszek jest nieczynna, bo żaden z kabli nie dochodzi od tyłu patrząc. Chyba,że wewnątrz wtyczki jest połączona z którymś z 5-ciu kabelków. Aha , i jeszcze z boku wtyczki jest jakby dobudowany jakiś element i on na plastiku ma napis PBT GF 33 cyfra 1475053 i znak jakby SS - mański, tylko że poziomo ustawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwww.ac.com.pl%2Fpublic%2Fpubonline%2Fcms%2Ffiles%2FProgramy-i-instrukcje-obslugi%2Fpl%2FPozosta%25C5%2582e%2520instrukcje%2520dokumenty%2520do%2520pobrania%2FPL-UEGO_podlaczenie.pdf jaką masz wtyczkę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Dzięki, Dino. Link ostatni jest raczej pasujący. Dzieki wszystkim za pomoc. Po świetach zaczynam działać. Radosnych Świąt Bożego Narodzenia !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrgoldeneye Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Forumowicze mam również problem z Lambdą (tak mi się przynajmniej wydaje) Objawy: - wysokie spalanie (brak jakichkolwiek innych objawów) Po odczycie z komputera mam : Kod usterek: P2A03 SONDA LAMBDA 1 (PRZED KATALIZATOREM) RZĄD 2 Otworzyłem maskę żeby się do niej dostać (dostęp masakra!) wypiąłem wtyczkę (identyczna jak opisywał Borys) sześć blaszek, pięć żył. Po zdjęciu osłony nadkola (mam nadzieję że ze schematów poprawnie odczytałem, że jest to sonda po stronie kierowcy) wizualnie oceniłem stan kabla -ok. Moje pytanie czy na pewno jest to wina sondy?? Kupić ją w PL praktycznie niemożliwe! (przynajmniej tak mi powiedziano w japanauto.pl na Łokietka w Krakowie). Nie chciałbym stracić niepotrzebnie czas i pieniądze, żeby później okazało się że to nie wina sondy. Nie wiem jak zmierzyć sondę (które kable) - gdzie najlepiej w Krakowie lub okolicach podjechać w celu prawidłowego zdiagnozowania usterki? Będę wdzięczny za pomoc! Model auta: Pathfinder R51 2006 4.0 V6 benzyna Edytowane 4 Października 2013 przez mrgoldeneye Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.