Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Sprawdzenie sondy lambdy i innych rzeczy


smarzyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

N16 1.8 2000

 

moje autko zaczęło ostatnimi czasy strasznie dużo palić, paliwa oraz gazu.

Chciałbym się dowiedzieć jak przetestować podzespoły czy to przypadkiem nie ich wina:

- sonda lambda

- czujnik temperatury

- przepływomierz

- inne

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wszystkiego wystarczy multimetr z biedronki ustawiasz na zakres napięciowy DC do 20 V i wbijasz się z igłą w poszczególne kable

 

sonda ma mieć 0-1 V i ma skakać jak na rozgrzanym silniku utrzymuje stałe napięcie 0,5V to do wymiany ,,,

jak z objawów masz spalanie a auto wmiarę chodzi ok ,,,to będzie na 90 % sonda

 

wszystkoe jest opisane na forum ...

 

jak chcesz to robić sam to Ci mogę doradzić ,,,a jak nie masz pojęcia to podjedz na kompa to Ci sprawdzą sondę ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź,

spalanie jest jak dla mnie zbyt duże, na PB 10-11l/100km w cyklu mieszanym, LPG 17-18 l/100km.

Multimetrem umiem się posługiwać ;) chciałem się tylko dowiedzieć na jakich przewodach ma mieć jakie napięcia,

jak ma się zmieniać woltaż odnośnie nagrzania silnika itp. Z tego co mi poprzedni właściciel mówił to kilka dni

przed tym jak ja kupowałem od niego auto to wymieniał sondę gdzieś na wysokości komory

silnika (bo prawdę mówiąc to jeszcze nie mam pojęcia czy mam jedną czy dwie sondy)

Mógłbyś podpowiedzieć w jakim dziale mam szukać tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy kolektorze wydechowym kabel czarny między białymi musisz sie wbić w kabek i np długi kabelek do auta przeprowadzić ,,, i patrzyć co sie dzieje na drodze

 

przyspieszanie 0,9 V hamowanie silnikiem 0,2 v stała prędkośc i wolne obroty na postoju oscylacja 0,2-0,9 v dane umowne może się różnic ,,,jak sonda sie zatrzyma na 0,5 albo inaczej to padaczka

 

białe kable jak rozepniesz to sprawdź czy jest obwód i zmierz opór jak nie ma przejścia na białych to masz walniętą grzałkę ...

co do spalania zobacz jeszcze tak że po nocy odkręć opaskę idącą między reduktorem a wtryskiwaczami i ściąg węża jak syknie gaz to ok bo masz szczelnie jak nie to wiesz że ucieka ,, i szukasz dalej ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeważnie jest to kolor czarny ,,,jak go nie ma to już jazda bo sonda tyttanowa choć możesz mieć 2 grzałki

jakie masz kolory .?

 

białe to będą obwody grzałek szary to może być dodatkowa masa

sygnałem może też być i zółty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,

Sonda u mnie ma 5 lub 6 kabli - sytuacja się komplikuje.

Jak sprawdzić taką sondę?

 

jakie auto?? bo wciąłeś się w temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość opacinski

Sorry, oczywiście w temat wlazłem, ale był tak interesujący..To jest tak w sondzie dolnej, za katalizatorem. I tu jest wszystko jasne. W sondzie górnej , tej przed katalizatorem, czyli air/fuel jest 5 kabli: czarny, czerwony,biały, żółty i szary. /Wtyczka ma 6 końcówek /. A auto to path r51 z 2006r silnik 4.0l - VQ40DE. Czyżby dwie grzałki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, oczywiście w temat wlazłem, ale był tak interesujący..To jest tak w sondzie dolnej, za katalizatorem. I tu jest wszystko jasne. W sondzie górnej , tej przed katalizatorem, czyli air/fuel jest 5 kabli: czarny, czerwony,biały, żółty i szary. /Wtyczka ma 6 końcówek /. A auto to path r51 z 2006r silnik 4.0l - VQ40DE. Czyżby dwie grzałki ?

 

na pewno to tytanówka czerwony będzie napięciem szary masa żółty biały chyba grzałki ej piszesz 6 wymieniasz 5 kolorów ,???

czarny będzie sygnałem ,, trzeba znaleść opis bo nie wiadomo jakie będzie dawać napięcia ,,

 

http://www.tkdiagnostyka.pl/eu/eobd/serw/zasady/czujn/lambda/lambda.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość opacinski

Wtyczka ma 6 pinów / to się tak chyba nazywa/ czyli blaszek. Natomiast dochodzi 5 kabli - jak pisałem poprzednio .Czyli jedna z blaszek jest nieczynna, bo żaden z kabli nie dochodzi od tyłu patrząc. Chyba,że wewnątrz wtyczki jest połączona z którymś z 5-ciu kabelków.

 

Aha , i jeszcze z boku wtyczki jest jakby dobudowany jakiś element i on na plastiku ma napis PBT GF 33 cyfra 1475053 i znak jakby SS - mański, tylko że poziomo ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Forumowicze mam również problem z Lambdą (tak mi się przynajmniej wydaje)

 

Objawy:

- wysokie spalanie

 

(brak jakichkolwiek innych objawów)

 

Po odczycie z komputera mam :

 

Kod usterek: P2A03

SONDA LAMBDA 1 (PRZED KATALIZATOREM) RZĄD 2

 

Otworzyłem maskę żeby się do niej dostać (dostęp masakra!) wypiąłem wtyczkę (identyczna jak opisywał Borys) sześć blaszek, pięć żył. Po zdjęciu osłony nadkola (mam nadzieję że ze schematów poprawnie odczytałem, że jest to sonda po stronie kierowcy) wizualnie oceniłem stan kabla -ok.

Moje pytanie czy na pewno jest to wina sondy?? Kupić ją w PL praktycznie niemożliwe! (przynajmniej tak mi powiedziano w japanauto.pl na Łokietka w Krakowie). Nie chciałbym stracić niepotrzebnie czas i pieniądze, żeby później okazało się że to nie wina sondy.

Nie wiem jak zmierzyć sondę (które kable) - gdzie najlepiej w Krakowie lub okolicach podjechać w celu prawidłowego zdiagnozowania usterki?

 

Będę wdzięczny za pomoc!

 

 

Model auta: Pathfinder R51 2006  4.0 V6 benzyna

Edytowane przez mrgoldeneye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...