The_Vego Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 p11 przed liftem Akcja taka, jade sobie jade.. wyskakuje nagle kontrolka ABS... no to szok sprawdzam dzialanie... nie dzialaja.. wiec podczas jazdy zgasilem auto i odpalilem kontrolka zgasla abs dziala... i tak ciagle pojawia sie kontrolka i wystarczy uruchomic ponownie i abs pieknie smiga... dodam ze ostatnio zmienialem czujnik lewy tyl... pozatym dziwi mnie ze wystarczy zgasic zaplon zeby jakis czas abs dzialal jak marzenie... jakies pomysly WTF ? bo ja zgłupiałem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 To jest normalne zachowanie przy uszkodzonym przewodzie czujnika. Po odpaleniu wszystko działa ładnie do chwili kiedy uszkodzony przewód na chwilę zrobi zwarcie lub otworzy obwód. Wtedy system się wysypuje i zapala kontrolka. Po ponownym odpaleniu obwód znów jest dobry i system działa do chwili kolejnego zwarcia. Jeśli wymrugałeś błędy 25-26 jak w tytule to przewód lewego przedniego czujnika do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 haha niedoczytalem w tabeli i myslalem ze to lewy przod i tyl.. no to teraz faktycznie logiczniej.. no to po ostaje wstawić jakiś ladny kabel mikrofonowy zamiast oryginala liczac ze uszkodzenie bedzie na wymienionym odcinku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Raczej na pewno pomoże sądząc po objawach. Uszkodzony czujnik wywalałby błąd na stałe. Tylko pogoda nie sprzyja wymianie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 dokladnie.. gdyby chociaż garaż był.. a tu czeka mnie błotna kąpiel.. Prosze po kolei.. dokladne miejsca gdzie szukać oraz czego tam sie dopatrywac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Zdejmujesz koło i szukasz czujnika - jest wkręcony w zwrotnicę. Od czujnika idzie przewód. Odkręcasz dwa metalowe uchwyty mocujące przewód do nadkola i zwrotnicy. Idziesz po przewodzie aż do miejsca gdzie wchodzi w nadkole, odszukujesz go po drugiej stronie - pod maską. Dalej idziesz do wtyczki. Ucinasz przewód przy samym czujniku i przy samej wtyczce, zostawiając tylko tyle starego żeby było łatwo polutować. Wlutowujesz w jego miejsce nowy - gotowe :-) tylko ktoś kiedyś pisał że miał tak sparciały przewód że ciężko było polutować bo się rozpadał, więc zostaw sobie trochę zapasu. Ale też nie za dużo żeby się nie okazało że przerwa jest właśnie w miejscu którego nie obciąłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 haha no ok ogolem to hilfe bylo do innego mojego tematu, ale tu tez sie przydalo rpzynajmniej wiem ze musze wiecej kabla kupic dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Zanim wytniesz przewód to sprawdź dokładnie konektor pod maską bo u mnie nie miał dobrego styku, nie wiem dla czego ale blaszki od "samicy" były odgięte i nie potrzebnie wymieniałem przewód. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 (edytowane) Odkopuje ten temat Sytuacja dość dziwna i już nie daję rady sam Po zrobieniu diagnostyki wywala 25 (LH) Po odcięciu kabla pomiar przy czujniku 1,62 ohm. Na nowym kablu oraz prawym przednim czujniku wartość taka sama, Błąd nadal jest abs nie działa. Wspomnę także, że kontrolka ABS po przekręceniu zapłonu zgaśnie (mignie) na 1s i zapala się na amen. Pruć wiązkę od lewej wtyczki abs do pompy abs? Edytowane 2 Listopada 2013 przez GeorgeGt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Ja w tamtym roku robiłem od strony pasażera a w tym roku od strony kierowcy standardowo pękają w tej grubej osłonie 20cm od czujnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Ja też myślałem, że wina kabla (na prawym tak miałem). Po wymianie przewodu 1,6 omha na mierniku a błąd nadal jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 George odpinasz obie wtyczki pod maską sadzasz kogoś za kółkiem on skręca kołami a Ty mierzysz najpierw jedna strona później druga ja tak diagnozowałem i kable jak wymieniasz to daj specjalne bardzo drobno żyłowe odporne na zginanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Coś słabo czytasz Wszystko to już zrobiłem kabel wymieniony ohmy w porządku (1,6) a cały czas pokazuje błąd 25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 może chłodnia wody przetarła Ci wiązkę tą grubą co jest w przednim pasie, musiałbyś sprawdzić czy jest przejście na tych dwóch kablach co idą do czujnika absu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 (edytowane) Jeszcze raz ile maż Ohm 1,6 czy 1600Ohm ? Jak odepniesz wtyczki przy nadkolach masz po 4 kable na stronę i teraz nie mierz od strony czujników tylko od strony pompy/kompa tam gdzie zwarcie trzeba patrzeć . Edytowane 2 Listopada 2013 przez Vito8282 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 (edytowane) Mam 1,6 lub 1600 zależy jak ustawię miernik jednym słowem czujniki i kabel ok. Na wtyczce od strony pompy ile powinno być po mierzeniu? Który pin na pompie odpowiada za lewy przód? macie jakieś zdjęcie? Edytowane 3 Listopada 2013 przez GeorgeGt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 (edytowane) Jak rozepniesz wtyczke przy nadkolu to po stronie pompy maxymalna rezystancja miernik jak ustawisz na 200Mohm to powinno pokazać 06,6Mohm Edytowane 3 Listopada 2013 przez Vito8282 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Patrzyłem dziś. I na lewym 0 na prawym 0,2,2Mohm. Czyli kabel od pompy do wtyczki czujnika robi robotę... Jutro rozbierania od groma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Ale zrobisz i bedzie git tym bardziej że zaraz się ślisko robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Zacząłem grzebać przy aucie.... By nie rwać całej wiązki od razu sprawdziłem napięcia przy wtyczce od pompy abs. Gdy przy wpiętej wtyczce dotykam kabla odpowiedzialnego za prawy przedni czujnik ok napięcie 02,5 czyli działa. Dotykając kabel czerwony i zielony odpowiedzialny za lewy przedni czujnik napięcia brak. Przy odpiętej wtyczce od pompy wiadomo napięcie wszędzie 0. Rozumuję, że pompa daje napięcie do kostki gdzie łączy się z kostką przewodu czujnika. Wygląda więc na to, że pompa do wymiany. Dobrze kminię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Jeśli na pewno dotykasz dobrych kabli toraczej tak a dysponujesz może oscyloskopem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Kupiłem dziś pompę jutro zobaczę. Podepnę wtyczkę pod pompę i zobaczymy co wystruga. Śmiesznych sytuacji ciąg dalszy ... Po podpięciu innej pompy wywala błąd 31 a nie 25 jak w oryginalnej. Po celowym wypięciu wtyczki LP nie wywala dodatkowego błędu 25 podczas diagnostyki. Ciągle 31 (PT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 A zmierz ten prawy tył i wszystko będzie jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Mierzyłem i na obu tylnych czujnikach nie ma oporu. Najbardziej dziwi mnie to, że odpięcie specjalne któreś z wtyczek czujnika nie wykazuje błędu innego niz 31 podczas autodiagnostyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 To faktycznie jest zagwozdka nie chce głupio doradzać w ciemno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.