Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11]ABS błąd 25-26.. Ale...


The_Vego
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

p11 przed liftem

 

Akcja taka, jade sobie jade.. wyskakuje nagle kontrolka ABS... no to szok sprawdzam dzialanie... nie dzialaja..

wiec podczas jazdy zgasilem auto i odpalilem kontrolka zgasla abs dziala... i tak ciagle pojawia sie kontrolka i wystarczy uruchomic ponownie i abs pieknie smiga...

 

dodam ze ostatnio zmienialem czujnik lewy tyl...

pozatym dziwi mnie ze wystarczy zgasic zaplon zeby jakis czas abs dzialal jak marzenie...

 

 

jakies pomysly WTF ?

 

bo ja zgłupiałem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne zachowanie przy uszkodzonym przewodzie czujnika. Po odpaleniu wszystko działa ładnie do chwili kiedy uszkodzony przewód na chwilę zrobi zwarcie lub otworzy obwód. Wtedy system się wysypuje i zapala kontrolka. Po ponownym odpaleniu obwód znów jest dobry i system działa do chwili kolejnego zwarcia.

 

Jeśli wymrugałeś błędy 25-26 jak w tytule to przewód lewego przedniego czujnika do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha niedoczytalem w tabeli i myslalem ze to lewy przod i tyl..

no to teraz faktycznie logiczniej.. no to po

ostaje wstawić jakiś ladny kabel mikrofonowy zamiast oryginala liczac ze uszkodzenie bedzie na wymienionym odcinku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na pewno pomoże sądząc po objawach. Uszkodzony czujnik wywalałby błąd na stałe. Tylko pogoda nie sprzyja wymianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie.. gdyby chociaż garaż był.. a tu czeka mnie błotna kąpiel..

 Prosze po kolei.. dokladne miejsca gdzie szukać oraz czego tam sie dopatrywac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz koło i szukasz czujnika - jest wkręcony w zwrotnicę. Od czujnika idzie przewód. Odkręcasz dwa metalowe uchwyty mocujące przewód do nadkola i zwrotnicy. Idziesz po przewodzie aż do miejsca gdzie wchodzi w nadkole, odszukujesz go po drugiej stronie - pod maską. Dalej idziesz do wtyczki. Ucinasz przewód przy samym czujniku i przy samej wtyczce, zostawiając tylko tyle starego żeby było łatwo polutować. Wlutowujesz w jego miejsce nowy - gotowe :-) tylko ktoś kiedyś pisał że miał tak sparciały przewód że ciężko było polutować bo się rozpadał, więc zostaw sobie trochę zapasu. Ale też nie za dużo żeby się nie okazało że przerwa jest właśnie w miejscu którego nie obciąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha no ok :) ogolem to hilfe bylo do innego mojego tematu, ale tu tez sie przydalo rpzynajmniej wiem ze musze wiecej kabla kupic :P dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wytniesz przewód to sprawdź dokładnie konektor pod maską bo u mnie nie miał dobrego styku, nie wiem dla czego ale blaszki od "samicy" były odgięte i nie potrzebnie wymieniałem przewód. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odkopuje ten temat :)

 

Sytuacja dość dziwna i już nie daję rady sam :) Po zrobieniu diagnostyki wywala 25 (LH) Po odcięciu kabla pomiar przy czujniku 1,62 ohm. Na nowym kablu oraz prawym przednim czujniku wartość taka sama, Błąd nadal jest abs nie działa. Wspomnę także, że kontrolka ABS po przekręceniu zapłonu zgaśnie (mignie) na 1s i  zapala się na amen. Pruć wiązkę od lewej wtyczki abs do pompy abs?

Edytowane przez GeorgeGt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tamtym roku robiłem od strony pasażera  a w tym roku od strony kierowcy standardowo pękają w tej grubej osłonie 20cm od czujnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślałem, że wina kabla (na prawym tak miałem). Po wymianie przewodu 1,6 omha na mierniku a błąd nadal jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

George odpinasz obie wtyczki pod maską sadzasz kogoś za kółkiem on skręca kołami a Ty mierzysz najpierw jedna strona później druga ja tak diagnozowałem i kable jak wymieniasz to daj specjalne bardzo drobno żyłowe odporne na zginanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś słabo czytasz :) Wszystko to już zrobiłem kabel wymieniony ohmy w porządku (1,6) a cały czas pokazuje błąd 25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może chłodnia wody przetarła Ci wiązkę tą grubą co jest w przednim pasie, musiałbyś sprawdzić czy jest przejście na tych dwóch kablach co idą do czujnika absu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz ile maż Ohm 1,6 czy 1600Ohm ?

Jak odepniesz wtyczki przy nadkolach masz po 4 kable na stronę i teraz nie mierz od strony czujników tylko od strony pompy/kompa

tam gdzie zwarcie trzeba patrzeć .

Edytowane przez Vito8282
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,6  lub 1600 zależy jak ustawię miernik :) jednym słowem czujniki i kabel ok. Na wtyczce od strony pompy ile powinno być po mierzeniu? Który pin na pompie odpowiada za lewy przód? macie jakieś zdjęcie?

Edytowane przez GeorgeGt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozepniesz wtyczke przy nadkolu to po stronie pompy maxymalna rezystancja

miernik jak ustawisz na 200Mohm to powinno pokazać 06,6Mohm

Edytowane przez Vito8282
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem dziś. I na lewym 0 na prawym 0,2,2Mohm. Czyli kabel od pompy do wtyczki czujnika robi robotę... Jutro rozbierania od groma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem grzebać przy aucie.... By nie rwać całej wiązki od razu sprawdziłem napięcia przy wtyczce od pompy abs. Gdy przy wpiętej wtyczce dotykam kabla odpowiedzialnego za prawy przedni czujnik ok napięcie 02,5 czyli działa. Dotykając kabel czerwony i zielony odpowiedzialny za lewy przedni czujnik napięcia brak. Przy odpiętej wtyczce od pompy wiadomo napięcie wszędzie 0. Rozumuję, że pompa daje napięcie do kostki gdzie łączy się z kostką przewodu czujnika. Wygląda więc na to, że pompa do wymiany. Dobrze kminię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś pompę jutro zobaczę. Podepnę wtyczkę pod pompę i zobaczymy co wystruga.


Śmiesznych sytuacji ciąg dalszy :)... Po podpięciu innej pompy wywala błąd 31 a nie 25 jak w oryginalnej. Po celowym wypięciu wtyczki LP nie wywala dodatkowego błędu 25 podczas diagnostyki. Ciągle 31 (PT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem i na obu tylnych czujnikach nie ma oporu. Najbardziej dziwi mnie to, że odpięcie specjalne któreś  z wtyczek czujnika nie wykazuje błędu innego niz  31 podczas autodiagnostyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...