Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kody błędów 11, 18, 25, 43 Terrano 2,7t

Gość kraqsek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Byłem na diagnostyce i wyszły mi takie błedy:

- 11 błąd połozenia wałka rozrządu

- 18 dawkowanie pompy wtryskowe (hdk)

- 25 dawkowanie pompy wtryskowej (zwarcie)

- 43 czujnik położenia potencjometru gazu

Mam pytanie. Od czego zacząć szukanie przyczyny wystapienia tych błędów. Diagnosta stwierdził że to raczej nie uszkodzenie mechaniczne tylko elektryczne. Stwierdził to po kodzie błedu 25 gdzie wsytepuje tam zwarcie. zasugerwał mi sprawdzenie instalacji elektrycznej.

A objawy które zmusiły mnie do pojechania do diagnosty to zaświecenie się "check" i niekontrolowane przyspieszanie (tak ok na 1 sek).

Pomożecie? :)

Gość krzys1001

Nie mam doświadczenia w tych silnikach. Według mnie trzeba zacząć od elektryki, tak jak diagnosta mówi.

Kiedyś miałem bmw 1, zakładałem sprężarkę klimy i przewód prądowy wlazł między sprężarkę a silnik. Jak włączałem klime robiło się zwarcie. Tam dopiero cyrki się działy.

Smiać mi się chce z tego wszystkiego, bo zawsze takie historie wychodzą w czasie zimy i mrozów. Tyranek potrafi moje dupsko we wakacje po całej europie przewieźć a w zimie chorować :) I tak co roku.

Dodam jeszcze tylko taką inforamcje że przy mrozach zapala od "strzała" i jak jest ciepły to jest to samo, przekręcenie wału i hula.

A wyżej wymienione objawy zdarzają się tylko przy rozgrzanym silniku. Przy zimnym jest wszystko w normie (oprócz falujach obrotów przy zimnym silniku). Ale to mija po 500 m :)

Jutro będe sprawdzał ten czujnik (kod 11) poźniej niestety po kolei :(

spruboj dozylnie STP do wtryskow podac i do baku moze cos sie zmieni choc aczkolwiek problem tkwi w opiłkach metalu zbierajacych sie koło cewki na wodziku to one generoja koby błedow podobne do twoich z tym ze ten kod 11 mi niepasoje za bardzo a masz ZEXELA