Gość kraqsek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Witam. Byłem na diagnostyce i wyszły mi takie błedy: - 11 błąd połozenia wałka rozrządu - 18 dawkowanie pompy wtryskowe (hdk) - 25 dawkowanie pompy wtryskowej (zwarcie) - 43 czujnik położenia potencjometru gazu Mam pytanie. Od czego zacząć szukanie przyczyny wystapienia tych błędów. Diagnosta stwierdził że to raczej nie uszkodzenie mechaniczne tylko elektryczne. Stwierdził to po kodzie błedu 25 gdzie wsytepuje tam zwarcie. zasugerwał mi sprawdzenie instalacji elektrycznej. A objawy które zmusiły mnie do pojechania do diagnosty to zaświecenie się "check" i niekontrolowane przyspieszanie (tak ok na 1 sek). Pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Nie mam doświadczenia w tych silnikach. Według mnie trzeba zacząć od elektryki, tak jak diagnosta mówi. Kiedyś miałem bmw 1, zakładałem sprężarkę klimy i przewód prądowy wlazł między sprężarkę a silnik. Jak włączałem klime robiło się zwarcie. Tam dopiero cyrki się działy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Smiać mi się chce z tego wszystkiego, bo zawsze takie historie wychodzą w czasie zimy i mrozów. Tyranek potrafi moje dupsko we wakacje po całej europie przewieźć a w zimie chorować I tak co roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbartx Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Obejrzyj kostki w okolicach pompy wtryskowej, zwroc uwage na przewody, lubia sie tam przecierac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Dodam jeszcze tylko taką inforamcje że przy mrozach zapala od "strzała" i jak jest ciepły to jest to samo, przekręcenie wału i hula. A wyżej wymienione objawy zdarzają się tylko przy rozgrzanym silniku. Przy zimnym jest wszystko w normie (oprócz falujach obrotów przy zimnym silniku). Ale to mija po 500 m Jutro będe sprawdzał ten czujnik (kod 11) poźniej niestety po kolei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbartx Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Przy takich objawach jak teraz dopisales to bedzie czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Przy takich objawach jak teraz dopisales to bedzie czujnik Czujnik czego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 no to obstawiam HDK Czy jakieś magiczne płyny czyszcząco-przetykające polecacie? Czy tylko zostaje mi wyjecie nastawnika i czyszczenie go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 spruboj dozylnie STP do wtryskow podac i do baku moze cos sie zmieni choc aczkolwiek problem tkwi w opiłkach metalu zbierajacych sie koło cewki na wodziku to one generoja koby błedow podobne do twoich z tym ze ten kod 11 mi niepasoje za bardzo a masz ZEXELA No mam właśnie tego nieszczęsnego zexela. Jak nie pomoże grzebanie przy drutach to jade do jakiegoś magika który mi wyczyści nastawnik. A tak przy okazji.. znacie jakiegoś mechanika który podjemie się czyszczenia? Najlepiej w okolicach krakowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Mechanicy jak słysza ZEXEL to nagle udaja ze czasu niemaja i terminy 3 miesieczne heeeeee a jak juz znajdziesz kogos to drodzy sa , kiedys z ciekawosci do Krk do jakis co robia z terenowkami typowo z nissanami terrano o wymiane sprzegła to mi powiedzieli 1500zł masakra na pw ci wiadomosc wysłałem do ktorych dzwoniłem zeby złodziei nie reklamowac heeee ciekawe ile ci powiedza za HDK jak sie podejma tego Hheheh do nich kiedyś dzwoniłem czy reguluja zawory. Po wypytaniu mnie o silnik itd, stwierdzili że mam samoregulujące się zawory Podziekowałem za tak "cenną" inforamcje i wyregulowałem sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbartx Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Czujnik czego ?? Hdk wraz z czujnikiem walka rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Elektryka spawdzona, nie ma żadnych przetarć, pęknięć itd. Kostki całe. Zostaje mi tylko zaglądnięcie do nastawnika. Ale to już mechanik musi zrobić. Ja nie mam takiej wiedzy mechanicznej żeby za to się zabrać. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.