Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Kreci ale nie pali (czytaj wiecej w temacie)


tomek18ck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem ze swoja alma 1.6 sr.

Mianowicie rozrusznik kreci ale nie odpala.

 

Dzisiaj spuscilem cale paliwo i zalalem nowego i odpalil na pych. Potrzymazlem go na biegu jalowym z 15 min palil elegancko jak zawsze. Ale jak wsiadlem i mu troszke deplem to zaraz go zmulilo i zaczal swirowac na obrotach i zgasl. Potem juz nie odpalil ani na pych ani normalnie. Na holu zlapal pare razy ale zero reakci na gaz. Jak dodawalem wiecej gazu mulilo go i gasnal.

 

Co moze byc panowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego do wymiany na 80% Sczytaj kody błędów http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/19-inne/65-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14.html

Twój pierwszy post dlatego nie zamykam i nie usuwam tematu :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Primie też miałem 55 a pomimo tego czujni był zdechły Jak masz czym to pomierz opór

Nie wiem jaki powinien być w almie przy obecnej temparaturze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglo sie to spieprzyc od krecenia silnikiem na b. slabym aku ? tak slabym ze ledwo ledwo co krecil nie odpalal kilka razy tak mialem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po prostu przyszedł na niego czas Korozja zżarła plastik i koszta się zrobiły spore Tego się nie naprawia tylko wymienia na nowe uważając aby stary nie wpadł do obudowy rozrządu przy wyjmowaniu, bo wtedy jak się nie da wyciągnąć magnesem to trzeba rozbierać obudowę rozrządu

 

nie wiem ile kosztuje twój ale do mego traktora nówka oryginał 350 a oplowski do przeróbki 160

 

Takie jeszcze podstawowe pytanie Masz Pb czy LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię że na 100% to ale 90 % przypadków kończy się właśnie czujnikiem bo to jest niestety taka standardowa usterka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A procz tego czujnik co jeszcze moge obadac. Swiece, filtr paliwa ? A moze ten czujnik zasniedzial poprostu albo cos takiego teraz nie mam jak tego robic ale po swietach sie zabieram dlatego zbieram informacje na ten temat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbierasz informacje to przejrzyj forum Ja nie mam wiedz o N15, a z tego co zauważyłeś nikt tu więcej nie pisze w temacie

Tak jak na początku napisałem normalnie już bym zamknął temat a potem usunął bo twój problem przewijał się wielokrotnie na forum. Jesteś nowy dlatego jest wyjątek :) Nie czekaj na gotową diagnozę bo nikt tu nie jest jasnowidzem Podałem Ci najbardziej prawdopodobną przyczynę, ale czy to to musisz już sam sprawdzić

Pościągaj manuala i sam naprawiam i działaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87330-n15-n16poradniki-instrukcje-manuale/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos mi wytlumaczyc gdzie znajduje sie ten czujnik w mojej n15 ? chcialem go odlaczyc i sprobowac odpalic bez.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to raczej go nie znajdziesz bo go po prostu nie masz :) Jeśli tam jest tak samo jak w 1,4 to na rozdzielaczu WN jest "optoizolator"

Wysil się trochę i poszukaj w necie odpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odswiezam bo dzis poczynilem nowe kroki ;p

 

Mianowicie wyczytalem ze moze byc to aparat zaplonowy i zdjelem kopulke po czym go wyczyscilem. Ogolnie z 0.5mm jest juz zjechane myslicie ze trzeba to wymienic ? Objawy dalej te same na luzie chodzi okej. Ale jak daje wiecej gazu to go zamula i im cieplejszy silnik tym gorzej. (tak to wyglada jak bym dostawal paliwo do cylindrow ale go nie spalal, albo go dostawal za malo).

Edytowane przez tomek18ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może się wtrącę. Nie obrażajac nikogo ale troche bzdur tu jest napisane.

 

czujniki połozenia wału są w N16

w n15 wszystko jest w aparacie zapłonowym.

 

po kolei:

skoro chodzi na wolnych to przyczyna nie tkwi w układzie zapłonowym. wersja sr jest na wtrysku zatem w korpusie przepustnicy jest przepływka. proponuję przemyć benzyną ekstrakcyjną. miałem podobną sytuację w p10 u jednego ze swoich klientów. osadził się paproch na drucie w przepływce. pomogło przemycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko delikatnie aby drucika nie uszkodzić

 

Wiem wiem juz raz to robilem. Wlasnie skonczylem ... Faktycznie lepiej sie wkreca elegancko nawet do odcinki bez problemow (wczesniej nie chcial 3tys. przekroczyc, ale gdy tylko doszedl do temp. roboczej zdechl). Bez reakcji na gaz, a teraz nawet nie odpala. Wladnie go studze i zobacze jeszcze raz ...

 

PS:

To moze byc cewka ?

Edytowane przez tomek18ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ewidentnie temp silnika ma na to wpływ spróbuj załatwic sobie drugi czujnik temp. przepiąć do niego wtyczkę tak aby oszukać komp że niby silnik jest zimny cały czas i sprawdż co będzie sie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz bylem z powrotem go zapalic... Jest zimny a objawy dalej te same czy wciskam gaz to zdycha ;/ wydaje mi sie ze temp. nie ma nic do gadania. Kurde koncza mi sie pomysly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wczesniej po wyczyszczeniu przeplywki i zimnym bylo ok. Potem jak sie rozgrzal zdechl. I teraz czy zimny czy cieply jest hu... moze zczytal jakies bledy jak sie rozgrzal wtedy i tak mu zostalo nie wiem ocb ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej obadam to jutro i dam znac w temacie.

 

BTW.

Jak zobaczyc czy otwiera wtryski ? czy jest napiece na nich ?

 

Mam nowiny ;p

Bylem u mechanika i powiedzial mi ze to na 95% pompa paliwa.

Opowiedzialem mu sytuacje na samym poczatku.

 

Mianowicie zabraklo mi paliwa i pilowalem go do stacji jakies 3km i mogla poprostu zatrzec sie pompka. Bo kiedy natankowalem przejechalem jakies 5km i auto padlo. Wtedy myslslaem ze nalalez zle paliwo i podczas wypompowywania recznego (czyt. zaplon ON - OFF i wezyk + butelka. za jednym przekreceniem nalewalo sie jakies 3/4 kieliszka a powinno 3/4 szklanki). Chyba musze kupic nowa pompe paliwa :P zobaczymy.

Edytowane przez tomek18ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...