Fidel Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Buczenie w kolumnie kierownicy Witam. Czy ktoś miał może do czynienia z następującą sytuacją? Otóż po uruchomieniu auta rano (silnik zimny po nocy) lub w ogóle po kilkudniowym postoju podczas ruszania słyszalny jest dźwięk z okolic kolumny kierownicy. Dźwięk wydobywa się z przestrzeni poniżej samej kierownicy a powiedzmy wysokością moich kolan. Dźwięk przypomina mi dźwięk jaki wydaje statek (typu sygnał statku stojącego na redzie). Dźwięk ten przypominam pojawia się tylko podczas początkowej fazy skrętu kierownicą (zarówno w miejscu, jak i podczas jazdy). Ciekawe bo zauważyłem to tylko podczas skrętu w lewo. Tak się składa, że wyjazd z mojego parkingu od razu zmusza mnie do skrętu w lewo. Najlepiej jeszcze, żeby koła skierował w lewo przed ruszeniem. Podczas skrętu w prawo sytuacja taka chyba nie występuje. Dodam, że objawy te w czasie kiedy silnik jest nagrzany (czy to w trasie podczas jazdy czy podczas manewrowania na parkingach) nie występują. Przynajmniej nie zauważyłem tego. Moim zdaniem nieznacznie zauważalnie, ale jednak objawy te są coraz częstsze. Cóż to może być? Nissan Terrano II 2,7 TDi 125 KM. Fidel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 może masz zapowietrzony układ albo brak płynu do wspomagania, ja bym zaczął od tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 dziwne szmery i buczenia przy kręceniu na parkingu mogą być spowodowane brakiem płynu wspomagania - miałem tak kiedyś w innym aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 tam to tylko przekładnia jest, płyn sprawdzałeś jak piszą koledzy czy od razu do kompa, trzeba się trochę wybrudzić umazać a nie do klawiatury, jak nie brak płynu to na zaworach w przekładni może piszczeć, a jak brak płynu to dolej i .. szukaj którędy uciekł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Pewnie, że tyle co sam mogłem to najwierw uczyniłem. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest. Ale nie wiem czy to już oznacza, że płyn znajduje się w całym układzie. Poza tym faktycznie jakiś rok temu podczas wykonywania innych czynności w serwisie stwierdzono, że przewód biegnący ze zbiorniczka płynu wspomagania jest wilgotny (że ma przecieki) i wymieniono mi go ponoć uzupełniając jednocześnie płyn. Od tamtego czasu płynu jest tyle samo. Ale dlaczego buczy tylko przy skręcie w lewo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 w przekładni masz element podatny który skręcając się otwiera zawór - piszczy ten w lewo jak w kranie nie muszą się popsuć oba na raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.