Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Almera N16 1.5dci - zamarznięta chłodnica - problem z odpaleniem silnika


davzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moją Almerą 1.5 dci rocznik 2005. Z góry uprzedzam, że w kwestii mechaniki pojazdów jestem początkujący...

 

Od czasu gdy zaczęły się mrozy (jakieś 2 tygodnie) do tej pory było wszystko w porządku - auto odpalało bez problemu nawet po tym jak stało na parkingu przysypane śniegiem przy temperaturze -10 przez 2 dni.

 

Zastanawiałem się nad wymianą płynu w chłodnicy na zimowy, ponieważ nie byłem pewny co jest w zbiorniku obecnie (auto kupione niedawno). Niestety... posłuchałem swoich doradców - większość twierdziła, że skoro do tej pory było w porządku to zapewne jest zalany zimowy płyn (tym bardziej że sam płyn miał czerwoną barwę).

 

Dziś po nocnym mrozie (około 10-12 stopni na minusie) auto odpaliło mi za drugim razem. Po przejechaniu około 2 km nagle silnik zgasł - nie było słychać żadnych hałasów - właściwie bezszelestnie. Auto na lince przetransportowałem do garażu kolegi. Okazało się, że w przewodach od chłodnicy jest kasza...

 

Włączyliśmy nagrzewnice, rozgrzaliśmy silnik - niestety po tym wszystkim przy próbie odpalenia auta silnik nie kręci, rozrusznik tak.

 

Stąd moje pytanie co się mogło posypać przez zamarzniętą chłodnice (a właściwie przez moją głupotę)??? Pompa? Rozrząd? Może jakiś czujnik?

 

Dodam, że przy próbie odpalenia silnika na biegu - koła się podrywają.

Filtr paliwa wymieniłem mniej więcej miesiąc temu.

W zbiorniku paliwa jest jeszcze około 10 litrów.

 

Z góry dzięki za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy próbie odpalenia auta silnik nie kręci, rozrusznik tak.

Rozrusznik sie kreci a wal korbowy nie obraca czy jak? Napisz dokladniej bo troche nie wiadomo o co Ci chodzi ;)

przy próbie odpalenia silnika na biegu - koła się podrywają

W sensie jak wrzucisz bieg i zakrecisz rozrusznikiem to auto zaczyna sie poruszac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie, ma przejechane 100 tys km

 

jestem po wizycie mechanika... strzelił pasek, rozrząd do naprawy i wszystko co z nim związane (dokładnie nie zrozumiałem, ale była też mowa o regeneracji/naprawie głowicy i wymianie pompy - mogłem coś pomieszać - jeśli tak proszę mnie poprawić).

 

Koszt naprawy i części mechanik oszacował na 1200 zł. Myślicie, że to dobra cena? (w sumie i tak się już zgodziłem więc pytam tylko dla zasady... ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co jeszcze wyjdzie w praniu jak w czwartek mechanik zacznie zabawę.

 

Oczywiście po całym zamieszaniu dam znać co i jak z moją Almerką, mam nadzieje że uda się wszystko "posprzątać" do Nowego Roku.

 

Dzięki za pomoc i uwagi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...