Melmack Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Witam.U siebie z tyłu mam sprężyny o 7 chyba zwojach i drucie 15 mm ale powleczonego plastikiem.Twardo trochę z tylu jest na pusto.Chcę podnieść go poliuretanem z 4 cm.Nie wiem czy dać inne sprężyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Witam.U siebie z tyłu mam sprężyny o 7 chyba zwojach i drucie 15 mm ale powleczonego plastikiem.Twardo trochę z tylu jest na pusto.Chcę podnieść go poliuretanem z 4 cm.Nie wiem czy dać inne sprężyny Przemyślałem sobie to całe podnoszenie 1. Chcę zainstalować opony 31x10,5r15 - to daje jakies 27mm zmiany na promieniu koła w stosunku do 235/75r15 które mam i jak mniemam są fabrycznym rozmiarem (nalepka na slupku) 2. 27mm zmiany na promieniu oznacza 27mm wiekszy przeswit - calkiem przyzwoicie 3. Pierwsze przymiarki na sucho pokazują że miejsca w nadkolach jest malo 4. Zrobię lift budy o 30mm, to powinno zrekompensowac wiekszy rozmiar kół od strony budy w nadkolach 5. felgi z et ~0/-10 nie wiem musze dokladnie zmierzyc powinny zrekompensowac zmiane szerokości (polowa dodatku na szerokosci to 16mm) 6. Wyglada ze trzeba bedzie wywalic plastikowe nadola i zdjac troche miesa z blotnikow - chce sprawdzic czy ruch kol w gore nie bedzie kolidowac z blotnikami 7. Drążki podkręce tylko do wyrownania poziomu z tylem - mysle ze pod obciazeniem bo fura bedzie ladowana klamotami na wyjazdy glownie z tylu IMO podciaganie zawieszenia nie daje dużych korzyści, a lift budy w celu zmieszczenia duzych kól jest bardziej sensowny niz zawieszenia - srodek ciezkosci przy podniesieniu budy tez nie podniesie sie tak bardzo jak przy podciaganiu zawieszenia (w koncu w gore idzie tylko buda a nie buda z rama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 2 - to nie jest tak kolorowo jak sobie policzyłeś bądź gotowy na niespodzianki rożni producenci to rożnie bywa ze średnica opony zwłaszcza jak porownasz szosowe z at i mt 3,4,5,6 30mm może być mało zwłaszcza jak będziesz miał minusowe et przy skręcie będzie ciasno - najpierw bym koła założył i zobaczył co sie dzieje żeby dwa razy liftu nie robić. a widzisz większość stwierdzi inaczej że to lift budy niewiele daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) słusznie prawisz może nie być tak kolorowo w praktyce, ale chciałem pokazać tok rozumowania, który wydaje się słuszny w przypadku gdy mamy do czynienia z IFS, czyli: - realna korzyść wynika z większych (w ramach rozsądku) kół - sam w sobie lift budy nie daje nic poza tym że mamy wyżej budę z reszta sam lift zawieszenia tez nic nie daje poza utrata charakterystyki zawiechy zwlaszcza przod - podniesienie budy/zawieszenia powinno wynikać z potrzeby zmieszczenia większych kół i zapewnienia zawieszeniu miejsca na swobodną prace w ramach przewidzianych przez konstrukcje - moim zdaniem dla IFSów lepszą opcją jest lift budy, jak mamy mosty to możemy sobie podnosić zawieche do nieba - kwestia fantazji w przedłużaniu wszystkiego co trzeba aktualnie mam przygotowane opony 31x10,5r15 na felgach stalowych 7x15, et ~0/-10 robią się podkładki pod budę, poliamid 80x30 z otworem na śrubę M10 jestem przygotowany psychicznie na opcję cięcia flexem błotników i wykończenia ich poszerzeniami z profili gumowych cel jest taki żeby zawiecha mogła swobodnie pracować i dało się skręcać z minimalna ingerencja w zawieszenie słusznie prawisz może nie być tak kolorowo w praktyce, ale chciałem pokazać tok rozumowania, który wydaje się słuszny w przypadku gdy mamy do czynienia z IFS, czyli: - realna korzyść wynika z większych (w ramach rozsądku) kół - sam w sobie lift budy nie daje nic poza tym że mamy wyżej budę z reszta sam lift zawieszenia tez nic nie daje poza utrata charakterystyki zawiechy zwlaszcza przod - podniesienie budy/zawieszenia powinno wynikać z potrzeby zmieszczenia większych kół i zapewnienia zawieszeniu miejsca na swobodną prace w ramach przewidzianych przez konstrukcje - moim zdaniem dla IFSów lepszą opcją jest lift budy, jak mamy mosty to możemy sobie podnosić zawieche do nieba - kwestia fantazji w przedłużaniu wszystkiego co trzeba aktualnie mam przygotowane opony 31x10,5r15 na felgach stalowych 7x15, et ~0/-10 robią się podkładki pod budę, poliamid 80x30 z otworem na śrubę M10 jestem przygotowany psychicznie na opcję cięcia flexem błotników i wykończenia ich poszerzeniami z profili gumowych cel jest taki żeby zawiecha mogła swobodnie pracować i dało się skręcać z minimalna ingerencja w zawieszenie Edytowane 3 Lutego 2016 przez rs77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Na bliźniakach też fajnie wygląda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 jeżeli nie haczysz podwoziem to niema poco przodu podnosić 3cm między ramą a budą będzie mało!.. daj przynajmniej 4/5 cm. ja kiedyś podniosłem 5cm, wszystko było super do czasu jak mi się większych kół zachciało hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Jeśli piszesz o oponach które są na zdjęciach to musisz trochę pociąć bo one mają troszkę więcej ni 31 cali ale świetnie pracują w terenie i ciche na czarnym.jeździłem na takich dwa lata Edytowane 4 Lutego 2016 przez łysy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Witam.U mnie z tyłu pomiędzy ramą a sprężyną i mostem a sprężyną nie ma podkładek gumowych a ponoć maja być.Wpływa to jakoś na twardość zwłaszcza po niewielkich nierównościach?Patrzyłem na używane sprężyny w necie i one różnią się pomiędzy sobą.Mam wrażenie że te moje są twarde mimo iż nisko siedzi na nich no i maja 7 zwojów .Czuję każdy wybój.Przód jest bardziej miękki mimo iż go podkręciłem z 3 cm na drążkach Edytowane 4 Lutego 2016 przez Melmack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Silverstone MT-117 Sport używane zanabyłem od gościa z jeeporga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Witam.U mnie z tyłu pomiędzy ramą a sprężyną i mostem a sprężyną nie ma podkładek gumowych a ponoć maja być.Wpływa to jakoś na twardość zwłaszcza po niewielkich nierównościach?Patrzyłem na używane sprężyny w necie i one różnią się pomiędzy sobą.Mam wrażenie że te moje są twarde mimo iż nisko siedzi na nich no i maja 7 zwojów .Czuję każdy wybój.Przód jest bardziej miękki mimo iż go podkręciłem z 3 cm na drążkach Powinno być kawałek gumy w górnych kielichach żeby sprężyna nie latała i nie było metalicznych dźwięków coś takiego https://www.google.pl/search?q=terrano+podk%C5%82adki+gumowe+pod+spr%C4%99%C5%BCyne&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwitkJjUwuDKAhVF4XIKHViqDMcQ_AUIBigB#imgrc=ovGZLGUzE_JMHM%3A jak potrzebujesz to Łysy ma coś takiego na stanie Witam.U mnie z tyłu pomiędzy ramą a sprężyną i mostem a sprężyną nie ma podkładek gumowych a ponoć maja być.Wpływa to jakoś na twardość zwłaszcza po niewielkich nierównościach?Patrzyłem na używane sprężyny w necie i one różnią się pomiędzy sobą.Mam wrażenie że te moje są twarde mimo iż nisko siedzi na nich no i maja 7 zwojów .Czuję każdy wybój.Przód jest bardziej miękki mimo iż go podkręciłem z 3 cm na drążkach Powinno być kawałek gumy w górnych kielichach żeby sprężyna nie latała i nie było metalicznych dźwięków coś takiego https://www.google.pl/search?q=terrano+podk%C5%82adki+gumowe+pod+spr%C4%99%C5%BCyne&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwitkJjUwuDKAhVF4XIKHViqDMcQ_AUIBigB#imgrc=ovGZLGUzE_JMHM%3A jak potrzebujesz to Łysy ma coś takiego na stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 (edytowane) podrzuci ktoś wymiary oryginalnych śrub mocujących budę (długość, długość gwintu)? wszystkie są takie same? wolałbym mieć nowe przygotowane zanim się wezmę za rozkręcanie Edytowane 6 Lutego 2016 przez rs77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 w zależności od terrano są różne śruby i ilość mocowań do ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Z tego co widzę to Terrano 2: - krótka buda - 8 śrub - liczyłem dzisiaj u siebie - długa buda - 10 śrub Widziałem w forumowych zestawach do liftu budy śruby M10x1,25 i podejrzewam że oryginały mają ~100mm długości (czyli ja bym musiał mieć 130mm), ale pewien nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 M10x1,25 lub M12x1,25 albo jedne i drugie .... długość koło 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 a dzięki bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 (edytowane) Witam.Czy sprężyny tylne z Patrola Y 60 chyba pasują na tył do Terrano.One mają coś około 46 cm więc powinno być ok tylko nie wiem jaka jest ich średnica.Prawdopodobnie 140mm wewnątrz tylko drut 17mm ma a nie wiem czy nie za twarde Edytowane 18 Lutego 2016 przez Melmack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Raczej za twarde bo pasowałem do galopera i dwa razy ciołem bo stał jak koza na pastwisku Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Panowie mysle nad podniesieniem budy jakies 10cm od ramy, czy to nie za duzo?? Co jeszcze trzeba przerobic zeby wszystko sie udalo? Czy zderzaki pójdą w górę razem z buda czy trzeba je osobno spasowywac potem z buda? Co z dzwigniami zmiany biegow i wlaczania napedu? Co z ukladem kierowniczym? Nie trzeba nic przedluzac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 (edytowane) 10 cm to za duzo. Poza buda musisz podniesc zderzaki, chlodnice, podgiac lewarek reduktora, drazek kierownicy wysunac. A tak na marginesie to wszystko juz bylo na forum ze szczegolami tylko trzeba uzyc wyszukiwarki Edytowane 27 Lutego 2016 przez NOmaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 a ja mam takie pytanie jaka jest taka standardowa wysokosc od dolu sprzegielka do krawdzie blotnika (nakladki plastikowej) w terrano II/mavericku. chcialem u siebie jeszcze dzwignac z 2cm ale jak zagladalem na regulacje to strona kierowcy jest troche bardziej wykrecona niz pasazera i przez to juz od dolu te ramie bardziej schowane w belke a od strony pasazera jest prawie rowno z krawedzia belki. Moze ktos jest mi w stanie podac ile gwintu sruby regulacyjnej wystaje jak juz drazek jest na maxa podkrecony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 To możesz na wieliklinie przy wahaczu przestawić jak Ci braknie regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 ja nie wiem czy braknie mi regulacji czy jeszcze moge podkrecic dlatego pytam o wymiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmack Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 (edytowane) Witam.Wymieniłem w swoim T1 tylne sprężyny od T2.Teraz na dziurach już tak nie podskakuje ale niżej siedzi.Tak więc albo poliuretany ale z 8cm jak nic albo tubusy jakie wykonał jeden z kolegów.To nie będzie za dużo? Edytowane 29 Lutego 2016 przez Melmack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) Witam.Wymieniłem w swoim T1 tylne sprężyny od T2.Teraz na dziurach już tak nie podskakuje ale niżej siedzi.Tak więc albo poliuretany ale z 8cm jak nic albo tubusy jakie wykonał jeden z kolegów.To nie będzie za dużo? Witaj ja w swoim T1 miałem org. sprężyny + wyżerzbiłem z kawałka rury dystanse (dolne gniazdo sprężyny na moście) o wys.7cm.które dospawałem do org. gniazda dolnego. jeżeli nie podkręcisz drążków na takim knifie to te 7 cm. dystansu z tyłu będzie za dużo, auto będzie wyższe z tyłu,przód będzie nisko..... Witam.Czy sprężyny tylne z Patrola Y 60 chyba pasują na tył do Terrano.One mają coś około 46 cm więc powinno być ok tylko nie wiem jaka jest ich średnica.Prawdopodobnie 140mm wewnątrz tylko drut 17mm ma a nie wiem czy nie za twarde tylne sprężyny z gr y60 za chiny ludowe ich nie zaadoptujesz na tył terrano dlatego że się nie mieszczą w gniazda sr.zew. ok.160mm. góra \dół ,poza tym jeżeli chciało by ci się stworzyć im gniazda przy ramie i moście to napotkasz jeszcze jeden problemik czyli mało miejsca obok mocowania górnych wahaczy na moście ,sprężyny ocierały by o ich śruby mocujące!!! po zatym za twarde ,tak jak pisze kolega ŁYSY ,waga!!! patrol vs terrano , łatwiej byś wcisnoł przednie z gr y60 górne gniazdo przy ranie pomieści szerszy zwój ,dolne przy moście trzeba delikatnie przerobić żeby zmieściło węższy zwój sprężyny... A może lepiej by było zapodać tyranowi jakiś dedykowany lift niż kombinować z fedrami z innych modeli??? przeróbki cię wykosztują ,stracisz czas ,a tak zamówisz, zamontujesz, będziesz zadowolony........ pozdro odnośnie springów to jeszcze chciałem dodać że może by wartało je dorobić na zamówienie w którejś z polskich firm w tej branży się specjalizującej? Edytowane 9 Marca 2016 przez gruby zdublowany tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Panowie mysle nad podniesieniem budy jakies 10cm od ramy, czy to nie za duzo?? Co jeszcze trzeba przerobic zeby wszystko sie udalo? Czy zderzaki pójdą w górę razem z buda czy trzeba je osobno spasowywac potem z buda? Co z dzwigniami zmiany biegow i wlaczania napedu? Co z ukladem kierowniczym? Nie trzeba nic przedluzac? maximum to 80mm i to jest już bardzo dużo na ten samochód. zderzak jest mocowany do ramy kolego ... dźwignie do przedłużenia już przy 8 będą, kolumna też - na 50mm jeszcze daje rade bez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.