Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] 2.0 Diesel - Temperatura silnika rośnie aż na czerwony wskaźnik


Gość cinek_real
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cinek_real

Mam problem, jakiś czas temu w moim nissanie gdy konczylem jazde i gasilem silnik slychac bylo pzrez chwile pod maską takie "bul-bul-bul" jak sie pozniej okazalo cofał sie plyn chlodniczy do zbiorniczka(tam gdzie sie go wlewa), było go troche malo bo aby na dnie troche, ale powiedzialem bedzie okazja to sie kupi plyn. I teraz jakies 3 dni temu zacząl silnik tak lapac temp ze po 3 km jazdy temp jest na czerwonym tle na wskazniku, a para szla z pod maski jak by sie tam paliło(dopiero było widac jak sie zatrzymalem). Teraz wymienilem termostat, ale to nic nie dalo, tylko troszke dluzej jechalem :D , wydaje mi sie za trzeba odpowietrzyc uklad chlodzenia, ale dzis juz nie maielm czasu, a teraz pomyslalem ze sie poradze uzytkownikow.

 

I jeszcze takie pytanie ile musi byc plynu w chlodnicy, jezeli wlewam to on sie wyleje gdy bedzie juz pelno, czy jak?

 

PS. Wiatrak sie nie wlacza gdy temp jest juz na czerwonym.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiatrak się nie włącza to przede wszystkim sprawdź jego bezpiecznik - 40A pod maską. I wtyczka czy nie wypadła z silnika wiatraka.

 

Płyn wlewasz do zbiorniczka wyrównawczego aż do poziomu max, odpalasz silnik, grzejesz aż otworzy się termostat i pompa go trochę przepompuje - wtedy powinno go trochę ubyć jeśli był układ zapowietrzony, to dolewasz żeby było znowu max. Do Twojego silnika wchodzi 6,4l płynu, w tym 0,8l zbiorniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czapa walnięta jest przedmuch i jakuzi w chłodnicy żaden termostat ci nie pomoże oraz odpowietrzanie układu Szukaj nowego silnika a njlepiej drugiej P10 Dźwięk spuszczania wody w kiblu po zgaszeniu silnika to walnięta głowica

 

Sprawdż czy w chłodnicy masz studnię,Jeśli tak to się nie oszukujmy Silnik na złom i nie ma co lać płynu.

Zalej wodą z kranu układ i przy nalewaniu odkręć śrubę odpowietrzającą obok termostatu Lej aż się przeleje przez nią. Zakręć dolej na max do chłodnicy i do zbiorniczka na min, bo i tak ci wywali jak masz przedmuch. Włącz silnik i trzymaj na wolnych Odkreć korek od zbiorniczka i patrz czy nie ma gazów w wodzie, albo się przejedź trochę Jak twój traktor zmieni się w parowóz to masz diagnozę z początku postu

 

Jak w chłodnicy jest pustka to wiatraki się nie włączą bo czujnik jest obok termostatu przez który nie przepływa płyn i łapie on temp powietrza

 

Mogę się założyć że wchodzi ci temp na czerwone a z kratek nawiewu leci lodowate powietrze

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

Czapa walnięta jest przedmuch i jakuzi w chłodnicy żaden termostat ci nie pomoże oraz odpowietrzanie układu Szukaj nowego silnika a njlepiej drugiej P10 Dźwięk spuszczania wody w kiblu po zgaszeniu silnika to walnięta głowica

 

Bede wymienial uszczelke głowicy bo to tylko to sie chyba stało, leci para wodna z tlumnika troche

 

Sprawdż czy w chłodnicy masz studnię,Jeśli tak to się nie oszukujmy Silnik na złom i nie ma co lać płynu.

Zalej wodą z kranu układ i przy nalewaniu odkręć śrubę odpowietrzającą obok termostatu Lej aż się przeleje przez nią. Zakręć dolej na max do chłodnicy i do zbiorniczka na min, bo i tak ci wywali jak masz przedmuch. Włącz silnik i trzymaj na wolnych Odkreć korek od zbiorniczka i patrz czy nie ma gazów w wodzie, albo się przejedź trochę Jak twój traktor zmieni się w parowóz to masz diagnozę z początku postu

własnie jak odpale to robi sie "gejzer"/idą gazy w zbirniczku

 

Jak w chłodnicy jest pustka to wiatraki się nie włączą bo czujnik jest obok termostatu przez który nie przepływa płyn i łapie on temp powietrza

wlasnie jak zobaczylem ze nie wlacza sie wiatrak to chyba w chlodnicy bylo malo co tego plynu bo juz wysadzilo

 

Mogę się założyć że wchodzi ci temp na czerwone a z kratek nawiewu leci lodowate powietrze

 

Jeszcze na samym poczatklu lecialo cieple ale to tlyko dlatego ze jeszcze bylo wszystko dobrze w silniku, a potem w domu jak patrzylem co i jak to juz lecialo zimne, czyli tak jak mówisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie to lepiej kupić drugi silnik z angola a najlepiej to całego angola jak masz gdzie trzymać (angol z z max 2500 a słupek max 1500). Rzadkością jest żeby wydmuchało tylko uszczelkę bez pęknięcia czapy Uszczelka jest metalowa w TD, przy jej wymianie trzeba planować głowicę i blok, Zdejmij czapę i zobacz czy warto robić silnik, bo koszty zabawy mogą przekroczyć zdecydowanie przekładkę

temat o czapie masz w FAQ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ciniek real, jeżeli jesteś z opola lubelskiego to masz do mnie nie więcej jak 100km, jak coś mam kompletny 100%sprawny silnik z p10 2.0d, miałem go sprzedać na części ale szkoda go rozbierać bo jest naprawdę w dobrym stanie, nigdy nie rozbierany nie przegrzany, z mojej p10 po wypadku, jak coś chętnie oddam go w dobre ręce.

pisz na pw lub gg 33860696

 

Takie info to na PW :)

and_pec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

bobytempelton

ja silnik to moge sobie kupic od brata bo tez ma cala p10 na chodzie za 1000zl do spredania ale mowi ze na czesci tez moze sprzedac

 

adambyw

ale ten koszt to planowanie, spawanie czy co?

 

naszczescie głowica jest cała

Edytowane przez cinek_real
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinek ja miałem to samo. U mnie winna była pompa wody. Podczas pracy silnika pompa poprzez nieszczelny uszczelniacz zaciągała powietrze do układu chłodzenia i robiła sie poduszka powietrzna w układzie przez co wywalało płyn przez zbiorniczek a temp dochodziła do czerwonego pola, wentylatory sie nie włączały. Zaznaczam że wyciek z pompy był znikomy i tylko na zgaszonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

Cinek ja miałem to samo. U mnie winna była pompa wody. Podczas pracy silnika pompa poprzez nieszczelny uszczelniacz zaciągała powietrze do układu chłodzenia i robiła sie poduszka powietrzna w układzie przez co wywalało płyn przez zbiorniczek a temp dochodziła do czerwonego pola, wentylatory sie nie włączały. Zaznaczam że wyciek z pompy był znikomy i tylko na zgaszonym silniku.

 

dzieki za podanie jakiegos innego rozwiazania, w poniedzialek lub wtorek, albo najpozniej w srode bede zakladal gotowa glowice i jak nie bedzie dobrze chodzic to bede wiedzial ze trzeba uderzac do pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adambyw

ale ten koszt to planowanie, spawanie czy co?

 

naszczescie głowica jest cała

Całykowity koszt roboty, w tym: demontaż, montaż, spawanie, planowanie, docieranie i regulacja zaworów, koszt kompletu pasków, uszczelek filtrów i pozostałych dupereli. Jak głowica cała to pewnie minus jakieś 600zł.

 

Stwierdziłem że taniej mi będzie pospawać moją niż kupować głowicę która będzie na 90% spawana. Czy lepiej? Czas pokaże. Najwyżej złom pójdzie na żyletki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

Całykowity koszt roboty, w tym: demontaż, montaż, spawanie, planowanie, docieranie i regulacja zaworów, koszt kompletu pasków, uszczelek filtrów i pozostałych dupereli. Jak głowica cała to pewnie minus jakieś 600zł.

 

Stwierdziłem że taniej mi będzie pospawać moją niż kupować głowicę która będzie na 90% spawana. Czy lepiej? Czas pokaże. Najwyżej złom pójdzie na żyletki.

 

-demontaż, montaż: odpada bo sma to robie

-spawanie: jest nie potrzebne

-planowanie, docieranie: robi znajomy mojego starego wiec bedzie napewno tanio, bo oni nie raz juz wódke razem pili :D

-regulacja zaworów: nie wiem czy to konieczne bedzie, lae jak by co to moja primera stoi u znajomego na kanale, jak by co to on sie za to wezmie bo znac sie na tym zna, ale niechcialem zeby on mi to robił, bo sam chce sie nauczyc(najwyzej jak sie popsuje to poprawi :D)

-kpl pasków: te byly wymieniane jakies niecale 15 tys km, wiec mam zamiar ich zostawic, pozaznaczalem sobie ich jak co bylo i bedzie gitara

-uszczelek filtrow i innych dupereli: nie wiem co masz dokladnie na mysli

 

a uszczelka pod glowice to kosz 134 zł, wiec mysle ze w 300zl napewno sie zamknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski - również oba paski rozrządu.

Uszczelek jest kilka, pod głowicę, dekiel, kolektory, pod wtryski, EGR, z dupereli to np nowe wężyki na przelewy. Z filtrów paliwo i powietrze, Dokładnego zestawienia nie brałem, ufam człowiekowi który to robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość cinek_real

nie wiecie moze czy gdzies dostane nie metalową uszczelkę pod glowice? Najlepei jzeby sie odksztalcala, bo mam leciutkie wzery w bloku i z 2 i 3 tloka idą bombelki jezeli jest odpalony samochod, nawet nie jezdzilem bo jak zlapie temp to bedzie dopiero sadzic. Byla planowana glowica i nic nie pomoglo.

 

Jak rozbieralem bylo posmarowane jakims klejem czy czyms uszczelak i blok i teraz psiuka z tej strony co byl ten klej. Czy oplaca sie to kleic jakims klejem( np plynnym aluminium?) czy szukac inny silnik? I jest takie pytanie ile ten klej moze wytrzymac?

 

PS: Silnik z Primery P11 lub P11.144 bedzie pasował do P10?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są wżery w bloku to niestety nic nie uszczelni powierzchni, musiałbyś wyjąć silnik i szlifować blok silnika itd, gra nie warta świeczki.

U mnie leży cały nigdy nie rozbierany silnik cd20 z samochodu po wypadku chce za niego tyle co za miskę i głowicę,

Z p11 jest sterowany elektronicznie twój na linkę, a tak pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cinek_real

Wiem ze nie warto robic bloku

 

Docisnąlem to dzis , na klucz zalozylem rure(moglem srube urwac ale co tam najwyzej nowy silnik zaloze), ale dalo rade, po jakims czasie znowu docisne

 

 

@bobytempelton

Jezeli bym zakladal od P11 co bym musial dokladnie robic i ile to wyniesie i czy warto wogule

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od p11 jest sterowany elektrycznie, tzn pompa wtryskowa jest sterowana ecu(jednostką sterującą) do której spływają dane z czujników silnika, ty nie masz ani silnika który kosztuje ok 1500zł, ani ecu, ani czujników kolektorów , ramy pod silnikiem itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...