Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wysokie obroty biegu jałowego przy zasilaniu LPG.


Gość Megas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj zauważyłem problem w mojej Almerze N16 1.5 16V. Otóż przy zasilaniu lpg obroty biegu jałowego wahają się w okolicach 1300. Natomiast przy przełączeniu na benzynę są w normie - ok. 800. Wszystko sprawdzane na ciepłym silniku. Instalacja ma prawie 2 lata, czy jest możliwość, że się rozregulowała? Co z tym fantem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co konkretnie mam podać? Instalacja firmy Stag, sekwencyjna.

To tak jakbyś kogoś zapytał: "Jaki masz samochód?" a ktoś odpowiedział: "osobowy, Nissan".

 

Podaj jaki dokładnie stag, jaki reduktor, wtryskiwacze, pokaż zdjęcia spod maski, wtedy będziemy mogli coś pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor tomasetto, tu zdjęcie spod maski: http://img268.images...9/img0505ti.jpg

Jaki dokładnie to stag, nie wiem, w fakturze jest tylko coś takiego: 'KIT STAG AC B31'. Co do wtryskiwaczy, też nie wiem, jakie są. Chyba, że ewentualnie ktoś mi powie, jak to sprawdzić, może trzeba zajrzeć gdzieś głębiej, to zobaczę.

 

Edit:

Pod nazwą 'kit stag ac b31' znalazłem takie coś:

http://img221.imageshack.us/img221/5940/beztytuuoco.png

tu chyba są wyszczególnione wszystkie części.

Edytowane przez Megas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor raczej ok, wtryskiwacze to najtajniejsze valteki, miały prawo się rozkalibrować po 2 latach (ile km zrobiłeś od tego czasu?). Ogólnie instalacja założona w miarę poprawnie. Napisz skąd jesteś to możemy polecić kogoś ogarniętego z Twojej okolicy bo naciągaczy pełno (chyba, że masz jeszcze gwarancje to wtedy zwróć się do gazownika, u którego zakładałeś instalkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem niespełna 40 000km. W sumie przez ten czas przy gazie nie było nic robione, prócz wymian filtrów. Gwarancja jest, 2-letnia, więc chyba udam się do serwisu, gdzie zakładano mi gaz. Jest możliwość, żeby ktoś mi powiedział, że to moja wina i muszę sam zapłacić za wymianę? Jestem z Katowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Katowic masz firmę Davanti, ale spróbuj najpierw u tego co zakładałeś gaz (jeśli masz gwarancję 2 lata bez limitów km i robiłeś u nich przeglądy to raczej powinni bez szemrania to naprawić/wymienić co trzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POPRAWNIE to co jest założone to ci widać jest ewidentnie źle

 

Po pierwsze skoro już ten waltek to musi być na stojąco

po drugie jak najkrótsze wężyki

po trzecie 40 tys na tych wtryskach to 4x za dużo ,, powinno sie je kalibrować min co 10 000 ,,,,

jak już męczyłeś tym silnik to tak jak doradzam wszystkim zmienić na coś porządnego hana /baracuda

 

Ps ktoś był u mnie taką almerką ale nic nie robiliśmy bo miał gwarancję ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tofu, jak na waldemara i instalację montowaną 2 lata temu, to jest w miarę ok: wężyki listwa-kolektor niezadługie, czujnik ciśnienia za filtrem, w miarę krótki wąż reduktor-wtryski, opaski na wężykach, reduktor niziutko, w miarę dobry dostęp do filtrów także tragedii nie ma. Wiadomo wymiana na hanę/barracudę jest najlepszą opcją ale w miarę dobrze będzie to chodziło też na regach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tofu, mi nic nie mówiono o jakiś kalibracjach itd. Silnik pracował dobrze przez cały czas. Ostatnim zdaniem sugerujesz, że kupiłem od kogoś w takim stanie? Nie, nie, gaz był zakładany, gdy auto było już w moich rękach.

 

Co do problemu, to już usunięty. Okazało się, że był przerwany wężyk przed czujnikiem ciśnienia (tym widocznym na zdjęciu, zamontowanym w okolicy filtra powietrza). Było to niestety miejsce niewidoczne na zdjęciu. Po wymianie problem ustąpił. Nie wiem jakim cudem ten wężyk mógł się uszkodzić. Wyglądało to jakby przecięte, ale podejrzewam, że jakieś zwierze musiało to przegryźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak chcesz sie cieszyć tym silnikiem to czym prędzej wywal to czerwone paskudztwo(nowe potrafią dawkować różną mieszankę o 30% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

) i wsadź przynajmniej reg fasta -potem to już barakuda ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Tofu, zmień na regfasta, w 200 pln się zmieścisz, lub barracude (wtedy ta kwota się podwoi, oczywiście jeśli zmienisz wtryski sam a następnie wystroisz - a nie jest to żadna tajemna sztuka, bo gazownik to pewnie skasuje tak 50% więcej tych kwot) a odczujesz mniejsze spalanie i auto będzie lepiej jeździć :)

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...