Gość sebastianp10 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam mam pytanie odnośnie górnej pokrywy silnika dwa miesiące temu wymieniał mi mechanik uszczelkę pod pokrywą gdy odbierałem samochód zauważyłem olej na krawędzi uszczelki spytałem mechanika czy to normalne odpowiedział że tak bo tą uszczelkę smaruje się olejem co mnie zdziwiło bo w instrukcji którą sobie załatwiłem nic takiego nie pisze wręcz na odwrót trzeba odtłuścić obydwie powierzchnie i nasmarować klejem,problem polega na tym że poci mi się w niektórych miejscach przy uszczelce jutro po raz kolejny jadę do niego i nie wiem jak z nim gadać mam wrażenie że zle zrobił smarując tą uszczelkę olejem.Prośba poradzcie Mi co mam zrobić jestem wściekły bo za uszczelkę dałem 203 zł bez robocizny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 odtłuścić obydwie powierzchnie i nasmarować klejem Dokładnie, można silikonem, ja walczyłem z uszczelką tyle razy, dopiero skręcenie na silikon pomogło(nowa uszczelka), olejem to można posmarować uszczelkę od filtra oleju a nie od pokrywy zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Ja w innym samochodzie sam zmieniałem uszczelkę. Dałem nową i dodatkowo posmarowałem cienko silikonem - przeciekało. Rozkręciłem jeszcze raz, wyczyściłem i dałem kolejną nową już bez silikonu - było ok. Ale oczywiście wszystko odtłuszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Widzę że masz SR20 to przy montażu trzeba księżyce posmarować silikonem , w innym wypadku zaraz będzie się pocić olejem w tych miejscach .Ważne też żeby nowa uszczelka pod dekiel od zaworów była w komplecie z uszczelkami pod świece . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 nice-wawa z uszczelką pod świece, jedną. Jak szukałem info kiedyś, to ludzie pisali, że te pojedyncze uszczelki pod świece lubią przeciekać, a ori jest jedna, na wszystkie 4 świece, więc chyba lepiej taka brać (albo podobną). Ja na wyprzedaży od dealera tu na forum komplet ori dostałem za 50zł chyba. Półksiężyce posmarowane silikonem jak piszesz i jest spokój od kilku miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebastianp10 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) Dziękuje za odpowiedzi dzisiaj byłem u tego mistrza świata i jak mu powiedziałem że tej uszczelki nie smaruje się olejem bo skoro w instrukcji jest podane że trzeba odtłuścić powierzchnie to nasmarowanie uszczelki olejem mija się z celem bo powierzchnie zostały by tłuste zrobił na mnie wielkie oczy i próbował jeszcze mi czarować że pokrywa jest krzywa powiedziałem że to jest jego problem mógł sobie to sprawdzić skoro podjął się tego i zaznaczałem mu że chce na to gwarancje,koniec był taki że Mnie uprosił żebym troszeczkę pojezdził bo być może to jeszcze ten olej którym mi nasmarował uszczelkę się poci ale marnie to widzę i coś mi się zdaje że zażądam zwrotu pieniędzy i zabiorę się za to sam.CHCESZ MIEĆ COŚ DOBRZE ZROBIONE TO ZRÓB TO SAM Edytowane 3 Stycznia 2013 przez sebastianp10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Kolego niestety doszedłem do tego samego wniosku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Jeśli skladanie na silikon to tylko na taki, który jest na bazie octów. Lepszym rozwiązaniem są tzw. uszczelki w płynie np. ELRINGa. Swoją drogą ostatnio przerabiałem temat wymiany uszczelki pod pokrywą klawiatury i jak kupiłem uszczelkę - w komplecie była też uszczelka do świec jako jedna - 4 połączone w jedną. Z uszczelkami, ktore się kupuje jest tak, że są one troszkę niższe niż oryginał i przez to silnik się poci lub jak było w moim przypadku lało się. W ASO koszt uszczelki do świec to jest ok 90zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Witam Tak czytam i czytam, ale nie mogę się doczytać jednej rzeczy, mianowicie, jaka jest kolejność dokręcania śrub? no i z jaką siłą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Demontaż: Montaż: 1. Przykręcić po kolei śruby: 1 - 10 - 11 - 13 - 8 2. Przykręcić po kolei śruby od 1 do 13. Siła 0.8 - 1.0 Nm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Czy dla silnika QG18DE kolejność i siła dokręcania jest taka sama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 No to czemu nie pisałeś od razu? Kolega założył temat o SR20. Uzupełnij profil to będzie wiadomo jaki masz silnik kolego. W QG nie jest tak samo bo masz mniej śrubek i w innych miejsach. demontaż w QG: montaż: Siła 2.0 - 3.9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Sorry, już uzupełniam. I dziękuję. Witam ponownie. Czy macie może wiedzę na temat śrub mocujących pokrywę zaworów? Jak dobrze wiecie jest tam miejsce na śrubokręt krzyżakowy. W moim aucie poprzedni właściciel zmasakrował te śruby nieodpowiednim śrubokrętem. Zastanawiam się nad wymianą tychże śrub, wiecie może gdzie takowe nabyć? Zależy mi także na tym aby łeb śruby był inny niż w standardzie. Np łeb sześciokątny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 To zwykłe śruby metryczne, nic specjalnego. Dobierz tylko odpowiednio długość i będzie pasować. Łebek według uznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Zakupiono, za całe 1,87zł + podkładki. Czy koledzy stosują jakiś lepiszcz na śruby? Jakiś silikon, coby się dobrze trzymało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Raczej nie ma takiej potrzeby. Ja, tylko w dieslu, dawałem sylikon na całą uszczelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 scandalieross silikon obowiązkowo. Ja używałem Elring Dirko HT zarówno do pokrywy klawiatury jak i do miski olejowej - trzyma genialnie. Zamienniki oryginalnej uszczelki są ciut niższe i nie zawsze trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 nie myślełem o silikonie pod pokrywę, tylko na śruby coby się zaszybko nie odkręciły. gdzieś na tym forum widziałem temat odnośnie stosowania silikonu pod pokrywę, opinie były podzielone. mam uszczelkę erlinga z intercarsu, wg mnie wystarczy starannie wyczyścić ranty głowicy i samą pokrywę+uszczelkę, jakiąś benzyną i wg mnie powinno trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Scandalieross też tak miałem i się pociło i to zdrowo zarówno w P10 i P11. Dopiero silikon pomógł to zwalczyć. Tylko warunek - musi być olejoodporny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Nissanmaniak a czy u ciebie wycieki dostawały się na kolektor i smrodek w aucie murowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Na kolektory się nie lało, ale przy rozrządzie pocił się i to zdrowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mostoviak Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 U mnie przy pokrywie zaworów też cieknie nowa uszczelka po paru miesiącach eksploatacji, robione bez silikonu. Mam też ubytek oleju przy aparacie zapłonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 U mnie przy pokrywie zaworów też cieknie nowa uszczelka po paru miesiącach eksploatacji, robione bez silikonu. Mam też ubytek oleju przy aparacie zapłonowym. Ja też z tym walczę, to już moja 4 lub 5 uszczelka, i skręcałem na silikon nic nie pomaga. Nie wiem o co chodzi z tym silnikiem ???? Po jakimś czasie znów cieknie Ciśnienia dostaje i wywala - nie wiem . Przedmuchów nie ma, erling czy inna firma, zawsze to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Bo trzeba na dobry silikon złożyć - ja złożyłem na Elringa DIRKO HT i mam spokój. W P10 jak miałem złożone na coś innego to mi się pociło. A teraz spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Panowie zmieniałem w SR20DE i SR20VE w obu przypadkach nowa uszczelka erling plus troszkę spreyu do odtłuszczania tarcz hamulcowych lub alkohol izopropylowy dokładnie odtłuścić wszystkie powierzchnie na pokrywie i bloku silnika odrobina silikonu na półksiężyce i nie ma prawa nic wyciekać. Wyżej kolega umieścił kolejność śrub dokręcania, po takim zabiegu nie ma prawa nawet delikatnie się pocić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.