Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] uszczelka pokrywy zaworów


Gość sebastianp10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebastianp10

Witam mam pytanie odnośnie górnej pokrywy silnika dwa miesiące temu wymieniał mi mechanik uszczelkę pod pokrywą gdy odbierałem samochód zauważyłem olej na krawędzi uszczelki spytałem mechanika czy to normalne odpowiedział że tak bo tą uszczelkę smaruje się olejem co mnie zdziwiło bo w instrukcji którą sobie załatwiłem nic takiego nie pisze wręcz na odwrót trzeba odtłuścić obydwie powierzchnie i nasmarować klejem,problem polega na tym że poci mi się w niektórych miejscach przy uszczelce jutro po raz kolejny jadę do niego i nie wiem jak z nim gadać mam wrażenie że zle zrobił smarując tą uszczelkę olejem.Prośba poradzcie Mi co mam zrobić jestem wściekły bo za uszczelkę dałem 203 zł bez robocizny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

odtłuścić obydwie powierzchnie i nasmarować klejem

 

Dokładnie, można silikonem, ja walczyłem z uszczelką tyle razy, dopiero skręcenie na silikon pomogło(nowa uszczelka), olejem to można posmarować uszczelkę od filtra oleju a nie od pokrywy zaworów. :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w innym samochodzie sam zmieniałem uszczelkę. Dałem nową i dodatkowo posmarowałem cienko silikonem - przeciekało. Rozkręciłem jeszcze raz, wyczyściłem i dałem kolejną nową już bez silikonu - było ok. Ale oczywiście wszystko odtłuszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że masz SR20 to przy montażu trzeba księżyce posmarować silikonem , w innym wypadku zaraz będzie się pocić olejem w tych miejscach .Ważne też żeby nowa uszczelka pod dekiel od zaworów była w komplecie z uszczelkami pod świece .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nice-wawa z uszczelką pod świece, jedną. Jak szukałem info kiedyś, to ludzie pisali, że te pojedyncze uszczelki pod świece lubią przeciekać, a ori jest jedna, na wszystkie 4 świece, więc chyba lepiej taka brać (albo podobną). Ja na wyprzedaży od dealera tu na forum komplet ori dostałem za 50zł chyba. Półksiężyce posmarowane silikonem jak piszesz i jest spokój od kilku miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebastianp10

  • Dziękuje za odpowiedzi dzisiaj byłem u tego mistrza świata i jak mu powiedziałem że tej uszczelki nie smaruje się olejem bo skoro w instrukcji jest podane że trzeba odtłuścić powierzchnie to nasmarowanie uszczelki olejem mija się z celem bo powierzchnie zostały by tłuste zrobił na mnie wielkie oczy i próbował jeszcze mi czarować że pokrywa jest krzywa powiedziałem że to jest jego problem mógł sobie to sprawdzić skoro podjął się tego i zaznaczałem mu że chce na to gwarancje,koniec był taki że Mnie uprosił żebym troszeczkę pojezdził bo być może to jeszcze ten olej którym mi nasmarował uszczelkę się poci ale marnie to widzę i coś mi się zdaje że zażądam zwrotu pieniędzy i zabiorę się za to sam.CHCESZ MIEĆ COŚ DOBRZE ZROBIONE TO ZRÓB TO SAM

Edytowane przez sebastianp10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skladanie na silikon to tylko na taki, który jest na bazie octów. Lepszym rozwiązaniem są tzw. uszczelki w płynie np. ELRINGa.

Swoją drogą ostatnio przerabiałem temat wymiany uszczelki pod pokrywą klawiatury i jak kupiłem uszczelkę - w komplecie była też uszczelka do świec jako jedna - 4 połączone w jedną.

Z uszczelkami, ktore się kupuje jest tak, że są one troszkę niższe niż oryginał i przez to silnik się poci lub jak było w moim przypadku lało się.

W ASO koszt uszczelki do świec to jest ok 90zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Tak czytam i czytam, ale nie mogę się doczytać jednej rzeczy, mianowicie, jaka jest kolejność dokręcania śrub? no i z jaką siłą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż:

 

demont.png

 

Montaż:

1. Przykręcić po kolei śruby: 1 - 10 - 11 - 13 - 8

2. Przykręcić po kolei śruby od 1 do 13.

 

montv.png

 

Siła 0.8 - 1.0 Nm.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czemu nie pisałeś od razu? Kolega założył temat o SR20. Uzupełnij profil to będzie wiadomo jaki masz silnik kolego. W QG nie jest tak samo bo masz mniej śrubek i w innych miejsach.

 

demontaż w QG:

 

demont.png

 

montaż:

 

monto.png

 

Siła 2.0 - 3.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Sorry, już uzupełniam.

I dziękuję.



Witam ponownie.

 

Czy macie może wiedzę na temat śrub mocujących pokrywę zaworów?

Jak dobrze wiecie jest tam miejsce na śrubokręt krzyżakowy. W moim aucie poprzedni właściciel zmasakrował te śruby nieodpowiednim śrubokrętem.

Zastanawiam się nad wymianą tychże śrub, wiecie może gdzie takowe nabyć? Zależy mi także na tym aby łeb śruby był inny niż w standardzie. Np łeb sześciokątny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiono, za całe 1,87zł :ball: + podkładki.

Czy koledzy stosują jakiś lepiszcz na śruby? Jakiś silikon, coby się dobrze trzymało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scandalieross silikon obowiązkowo. Ja używałem Elring Dirko HT zarówno do pokrywy klawiatury jak i do miski olejowej - trzyma genialnie. Zamienniki oryginalnej uszczelki są ciut niższe i nie zawsze trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie myślełem o silikonie pod pokrywę, tylko na śruby coby się zaszybko nie odkręciły.

gdzieś na tym forum widziałem temat odnośnie stosowania silikonu pod pokrywę, opinie były podzielone.

mam uszczelkę erlinga z intercarsu, wg mnie wystarczy starannie wyczyścić ranty głowicy i samą pokrywę+uszczelkę, jakiąś benzyną i wg mnie powinno trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scandalieross też tak miałem i się pociło i to zdrowo zarówno w P10 i P11. Dopiero silikon pomógł to zwalczyć. Tylko warunek - musi być olejoodporny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie przy pokrywie zaworów też cieknie nowa uszczelka po paru miesiącach eksploatacji, robione bez silikonu. Mam też ubytek oleju przy aparacie zapłonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy pokrywie zaworów też cieknie nowa uszczelka po paru miesiącach eksploatacji, robione bez silikonu. Mam też ubytek oleju przy aparacie zapłonowym.

Ja też z tym walczę, to już moja 4 lub 5 uszczelka, i skręcałem na silikon nic nie pomaga. Nie wiem o co chodzi z tym silnikiem ???? Po jakimś czasie znów cieknie :|  Ciśnienia dostaje i wywala - nie wiem :blink: . Przedmuchów nie ma, erling czy inna firma, zawsze to samo :angry:   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo trzeba na dobry silikon złożyć :D - ja złożyłem na Elringa DIRKO HT i mam spokój. W P10 jak miałem złożone na coś innego to mi się pociło. A teraz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zmieniałem w SR20DE i SR20VE w obu przypadkach nowa uszczelka erling plus troszkę spreyu do odtłuszczania tarcz hamulcowych lub alkohol izopropylowy dokładnie odtłuścić wszystkie powierzchnie na pokrywie i bloku silnika odrobina silikonu na półksiężyce i nie ma prawa nic wyciekać. Wyżej kolega umieścił kolejność śrub dokręcania, po takim zabiegu nie ma prawa nawet delikatnie się pocić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...