Gość ToArizona Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Mam problem tego typu - primerka 1,9dci odpalam i kontrolka oleju swieci sie ok. minuty po czym gasnie. Podczas jazdy sie nie zapala. Przy silniku stukow raczej nie slychac, olej byl wymieniony niedawno. Byla robiona panewka i zmieniony wal i obawiam sie ze mechanik cos zrabal... Za wszystkie porady z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbartx Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Manometr podpiac i sprawdzic wskazania po odpaleniu podczas swiecenia sie kontrolki. Byc moze po prostu padl czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 czy czujnik pasuje od laguny 2 lub od trafika ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Mam problem tego typu - primerka 1,9dci odpalam i kontrolka oleju swieci sie ok. minuty po czym gasnie. Podczas jazdy sie nie zapala. Przy silniku stukow raczej nie slychac, olej byl wymieniony niedawno. Byla robiona panewka i zmieniony wal i obawiam sie ze mechanik cos zrabal... Za wszystkie porady z gory dziekuje a czy kontrolka swieci sie za kazdym odpaleniem czy tylko po dluzszym postoju? bo w tym drugim przypadku moze byc zly zawor[lub jego brak] w filtrze oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 (edytowane) Gaśnięcie lampki oleju po minucie od uruchomienia będzie napędzać strachu kierowcy, przyczyna przerwany obwód elektryczny przed czujnikiem poziomu oleju ( po prawej stronie na dole przy filtrze oleju) lub uszkodzony czujnik ( też przerwany obwód elektryczny ) Usunięcie usterki to miernikiem sprawdzić przepływ przez czujnik ( miernik z buzerem ) jeżeli jest dobry to szukamy przerwy w przewodach przed czujnikiem zaczynając od wtyczki do wiązki - przeważnie przewód przerywa się w wiążce ze względu na przegrzanie przewodów od temperatury silnika. Nie ma strachu tylko ciut cierpliwści do tego trzeba. Powodzenia Edytowane 6 Stycznia 2013 przez voyager1956 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 kontrolka swieci za kazdym razem wymienilem czujnik i nadal to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Szukaj po przewodach zaczynajac od czujnika az gleboko do wiazki przewodow, na pewno jest przerwany przewaznie w wiazce nad pokrywa zaworow lub tam gdzie sie schodza z przewodami od czujnika walu korbowego/ na dole po prawej stronie , tam tez sie szuka jak silnik nagle zgasnie i nie odpala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Ale nadal jest tak, że gaśnie po jakimś czasie czy już ci świeci się permanentnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cabrio1 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 a jak dasz troszke gazu w momencie odpalenia zeby zwiekszyc obroty to tez swieci minute czy szybciej gasnie? jesli szybciej to cos z cisnieniem oleju , ale ciezko mi powiedzie co skoro byla panewka robiona, moze byc cos spierdzielone, jak zmienial wal to grzebal wszedzie, moze pompa,moze inne przyczyny. a czy jak odpalasz np po nocy swieci okolo minuty, zalozmy pochodzi 10 minut zgasisz i odpalisz to znow tak samo czy gasnie od razu a najlepiej to by bylo wykrecic czujnik wkrecic zegar i zobaczyc jakie ma cisnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Ale nadal jest tak, że gaśnie po jakimś czasie czy już ci świeci się permanentnie? Jak odpalam przy pierwszym przekreceniu kluczykiem(oczywiscie po podgrzaniu swiec) to kontrolka swieci tak kolo minuty Jesli przekrece kilka razy kluczykiem bez odpalenia to kontrolka sie nie swieci ale po chwili sie zapali na okolo minute i zgasnie. Edytowane 10 Stycznia 2013 przez ToArizona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 A nie ma tam przypadkiem 2 czujników olejowych?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Tak są dwa jeden od ciśnienia drugi od poziomu , przerabiałem ten temat i zamiast kombinować to zrób to co wyżej napisałm a potem pytaj dalej , gdybaniem usterki nie usuniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 sprawdzil wiazke i powiedzial ze wszystko jest ok. Juz nie mam sily do tego samochodu :/ Moze cos z licznikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 U mnie zimne luty w zegarach i dlatego się świeci permanentnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Wg mnie to pomacal to co widzial a problem lezy w wiazce w miejscu gdzie ona opiera sie o pokrywe zaworow,wysarczy ja rozpruc( rurka peszla jest rozpolowiona i zaizolowana)tam lezy przyczyna , jak mechanik nie potrafi to zrob to sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 sprawdzal miernikiem - widzialem jak cos tam pod akumulator podpinal i itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ales ty uparty , miernikim sprawdzal czy czujnik poziomu oleju jest dobry a nie obwod ktory nim steruje a tam lezy przyczyna, przerabialem to wiec o tym pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 czujnik poziomu oleju to wymienilem odrazu na nowy jeszcze przed sprawdzaniem kabli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz50 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Od 5 lat posiadam Nissana Primerę P11 2,0 TD z roku 2001. Od roku czasu nie potrafie poradzic sobie z problemem, który pojawił sie wiosną ubiegłego roku. Tak naprawde to mechanicy nie potrafią mi pomóc.Kontrolka oleju gasnie dopiero po kilku , kilkunastu sekundach.Wystarczy że zjadę z trasy, jest gorący dzień - olej rozgrzany. nastepnego dnia kiedy odpalam muszę poczekać kilkanascie sekund aż kontrolka zgasnie. Jesli postoje sa krótkie gasnie natychmiast. Zimą kiedy silnik nie jest rozgrzany kontrolka gasnie po kilku sekundach. Tak wczesniej nie było. Kontrolka gasła natychmiast po uruchomieniu silknika. Mam przejechane 170.000 km.Olej Castrol- pełny syntetyk.Czytałem wiele na róznych forach. Tak dzieje sie w róznych markach. Oczywiscie zainwestowałem w pompę oleju, wypróbowałem w tym czasie wszystkie filtry. Sprawdziłem panewki.I nic.Poniosłem koszty i to nie małe. I nic. Cisnienie oleju po wyjeciu czujnika mierzyłem manometrem - i cisnienie pojawia się dopiero po kilku sekundach. Ktos mi powiedział, że to wina "szklanek" ale to kolejny koszt - bez gwarancji.Jesli ktoś poradził sobie z tym problemem to proszę o kontakt. Pozdrawiam. Od 5 lat posiadam Nissana Primerę P11 2,0 TD z roku 2001. Od roku czasu nie potrafie poradzic sobie z problemem, który pojawił sie wiosną ubiegłego roku. Tak naprawde to mechanicy nie potrafią mi pomóc.Kontrolka oleju gasnie dopiero po kilku , kilkunastu sekundach.Wystarczy że zjadę z trasy, jest gorący dzień - olej rozgrzany. nastepnego dnia kiedy odpalam muszę poczekać kilkanascie sekund aż kontrolka zgasnie. Jesli postoje sa krótkie gasnie natychmiast. Zimą kiedy silnik nie jest rozgrzany kontrolka gasnie po kilku sekundach. Tak wczesniej nie było. Kontrolka gasła natychmiast po uruchomieniu silknika. Mam przejechane 170.000 km.Olej Castrol- pełny syntetyk.Czytałem wiele na róznych forach. Tak dzieje sie w róznych markach. Oczywiscie zainwestowałem w pompę oleju, wypróbowałem w tym czasie wszystkie filtry. Sprawdziłem panewki.I nic.Poniosłem koszty i to nie małe. I nic. Cisnienie oleju po wyjeciu czujnika mierzyłem manometrem - i cisnienie pojawia się dopiero po kilku sekundach. Ktos mi powiedział, że to wina "szklanek" ale to kolejny koszt - bez gwarancji.Jesli ktoś poradził sobie z tym problemem to proszę o kontakt. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.