Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

POMOCY Z NAPEDEM


Gość RoboTerrano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak wielokrotnie powtarzałem i powtórzę raz jeszcze nie taki patrol straszny jak go malują :) Ma on jedną potężną wadę której nikt nie potrafi rozwiązać

 

ta wada to jakieś 800-1000 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednie, tylne... w ogóle jest fajny od dołu :)

 

ale jak to kiedyś ktoś fajnie napisał, zmoty z patroli zapadają się po osie już na asfalcie...

 

a właśnie, fajego parcha ostatnio widziałem na allegro, rama z k160 na springu, mosty z GR a buda z pajero II :) to pewnie było sporo lżejsze niż seryjny grat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość pathfinder v6

Manuale to darmy wydatek.

Rozbierasz automat jak sie sypnie włączasz i zaspawujesz żeby sie nie rozłączyło odrazu obydwa i szalejesz w terenie dalej.

Napęd i tak reduktorem rozepniesz,zresztą nie ma jak to sztywniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

Manuale to darmy wydatek.

Rozbierasz automat jak sie sypnie włączasz i zaspawujesz żeby sie nie rozłączyło odrazu obydwa i szalejesz w terenie dalej.

Napęd i tak reduktorem rozepniesz,zresztą nie ma jak to sztywniak.

Nie zgodzę się z Tobą kolego.

Po pierwsze to takie dziadowanie, takim sposoobem można wiele innych elementów "naprawić"...

 

Po drugie słyszałem, że z tym zespawaniamem to nie jest tak, że spawasz i to sobie hula jak Ci sie podoba

 

Po trzecie , dajcie spokój z takimi rozwiązaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to stary dobry trick... przerobienie automatu na zabierak... masa aut tak jeździ i sobie chwali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RoboTerrano

Ja tez kupilem AWM I nie narzekam.CO PRAWDA MOZE I TRZEBA WYSKAKIWAC ALE MAM NADZIEJE ZE sa TRWALSZE.Jak cos mam do sprzedania automaty.

Edytowane przez RoboTerrano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zepniesz automaty przed "gnojem" to jest ok. Najgorzej jak auto utknie i wtedy zapinasz przód reduktorem mając rozpięte automaty. Ciśniesz gaz bez opamiętania a auto nie idzie tylko szlifuje sam tył. Nagle zapinają się przednie koła i jest niezły trzask.

Szybciej się dopina przód L4 niż H4 z tego co wypraktykowałem na śniegu. Więc jak utknę i zapomnę wcześniej spiąć kół automatem to zaczynam od razu od 4L.

 

Kolega, który często "woduje" terrano ma problem z manualami ponieważ woda dostaje się do łożysk i żałuje iż nie zablokował na stałe padniętych automatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość pathfinder v6

Skoro nadal upieracie się przy manualach to zespawajcie sobie dyfer i bedziecie mieć bokade 100%

przy rozpiętych sprzęgłach jeżdzi się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie :) pozatym że jedno z tylnych kół w zakręcię zawsze się będzie uślizgiwać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał29

Witam,mam pytanie czy napedy 4H Lub 4 L w momencie powieszenia sie na mostach koła powinny obracac sie jednoczesnie? dodam że w momencie szarpniecia terrano przez C 30 złapania przyczepności koła ruszyły..napedy wydają sie sprawne..zna ktoś odpowiedz

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wisiał centralnie na "gruchach" mostów, z kołami w górze, to powinny się kręcić w miarę jednakowo (to się jednak raczej nigdy nie zdarza)... jeśli któraś z opon choć ciut ciut dotykała ziemi mogło być tak że kręciło się tylko jedno z przodu i jedno z tyłu

 

troszkę nie jasno zadanie to pytanie... ten wątek o szarpnięciu zwłaszcza...

 

jeśli kręciło się np tylko jedno z tyłu i nic z przodu to znaczy że nie robi napęd przodu... brak centralnego dyferencjału oznacza że zawsze, ale to zawsze, 50% mocy idze na przód i 50% idzie na tył... z kolei dyferencjały w mostach, mogą sobie całą tą moc "posłać w powietrze" jeśli przynajmniej 3 koła nie mają dobrej przyczepności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz terenówkę i nieznane jest Ci pojęcie mechanizm różnicowy

Witam,mam pytanie czy napedy 4H Lub 4 L w momencie powieszenia sie na mostach koła powinny obracac sie jednoczesnie? dodam że w momencie szarpniecia terrano przez C 30 złapania przyczepności koła ruszyły..napedy wydają sie sprawne..zna ktoś odpowiedz

pozdrawiam

 

Masz terenówke i nie znane jest Ci pojęcie mechanizm różnicowy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

Masz terenówkę i nieznane jest Ci pojęcie mechanizm różnicowy

 

Masz terenówke i nie znane jest Ci pojęcie mechanizm różnicowy ??

Oj nie każdy musi wiedzieć z czym co się je. Po to właśnie jest forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał29

witam..koledzy mam pytanie odnosnie blokady mostów -podczas przejażdzania przez przeszkode zawiesiłem sie wsumie to siad na mostach,czy w ten czas 4 koła winny pracować razem.dodam że u mnie tak sie nie zadziało kreciło sie te które mjało najlżej,zapinam 4L To samo -tak sie dzieje jak zawisnie na mostach czy coś jest niesprawne?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz w terrano blokady mostów.

 

zawsze na osi będzie się kręcić to które ma lżej

 

jeśli masz napęd 2H to będzie się kręci tylko jedno tylne...

 

jeśli masz zapiete 4H lub 4L to powinno się kręcić jedno z przodu i jedno z tyłu

 

jeśli masz zapięte 4H lub 4L i kręci się tylko jedno z tyłu to znaczy że nie robi przód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zapniesz blokadę tylnego mostu to powinny się kręcić obydwa tylne w tą samą strone. czy źle mówie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

terrano najczęściej w tylnym moście ma LSD więc koła z tyłu z zasady kręcą się w tą samą stronę... ale to nie znaczy że jeśli zawiśniesz z jednym tylnym kołem w powietrzu to ono dostanie jakąś konktetną moc... przy sprawnym LSD powinno być tak że jakiś tam procent mocy pójdzie też na koło "uziemione" ale i tak 75% pójdzie w powietrze... najczęśniej jest tak że moc która idzie na koło "stojące na ziemi" jest i tak zbyt mała żeby ruszyć auto z miejsca...

 

LSD się nie zapina i nie odpina...

 

Jeśli ktoś ma auto z diff lockiem z tyłu i bez centralnego dyfra (np patrol, niektóre pajera), to jeśli zapiniesz 4H lub 4L i diff locka to powinny się kręcić dwa z tyłu (jednakowo) i przynajmniej jedno z przodu

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał29

I to chciałem wiedziec,zaczynam dopiero w tym temacie, wychodzi że napedy są sprawne..jest takie wrażenie że koło przeciwne chce chciało by ruszyć ale brak mu mocy,kolega debesciak ma racje w temacie,pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...