Datex Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Witam. Właśnie wróciłem z dłuższej trasy swoją Almerką i zauważyłem dość niepokojące zachowanie auta. Czasami autko podczas mocnego przyśpieszania (gaz w podłodze) zupełnie odcina moc silnika. Zdarzyło mi się to kilka razy na trasie 1500 km na biegu 4,5,6. Mocno przyśpieszam, obroty silnika między 2,5 tyś a 3 tyś i momentalny brak przyśpieszenia mimo gazu w podłodze, autko jedynie utrzymuje wtedy prędkość. Wystarczy na momencik odpuścić gaz, wcisnąć z powrotem i autko przyśpiesza normalnie. Autko poza tym ma normalną moc, rozpędziłem się na autostradzie do 180 pod lekką górkę i jeszcze był zapas pod pedałem gazu, więc utrata mocy jest chwilowa i nie zdarzyła mi się w innym zakresie obrotów czy też na innym biegu. Autko sprawnie zbiera się również od najniższych obrotów. Przetrzepałem już nieco internet i ogólnie dość często widać że pada przepływka. Podpiąłem się pod komputer prostym ELM 327 i faktycznie przepływka np. na obrotach jałowych oscyluje wskazaniami między 5 a 10 gram/s czyli jakby dość sporo. Takie wahania wskazań odbywają się również przy stałym utrzymaniu wyższych obrotów. Dla sprawdzenia zbadałem też wskazania przepływki w Nissanie qashqai 1.5 dCi i tam na obrotach jałowych wskazania przepływki są praktycznie liniowe na poziomie 9 gram/s. W weekend postaram jakoś wpiąć się w przepływkę miernikiem i zbadać napięcia. Nie wiem tylko czy to na pewno przepływka czy być może coś innego. Znalazłem w internecie podobny problem jednak bez konkretnego jego rozwiązania http://forum.nissank...obrotow-22-dci/ Komputer nie wskazuje żadnych błędów. I jeszcze jedno, czy warto wogóle zastanawiać się nad takim zamiennikiem przepływki http://allegro.pl/pr...2868782053.html Dodatkowo dzisiaj odcięło moc na 4 biegu przy ok. 3200 obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Witam. Właśnie wróciłem z dłuższej trasy swoją Almerką i zauważyłem dość niepokojące zachowanie auta. Czasami autko podczas mocnego przyśpieszania (gaz w podłodze) zupełnie odcina moc silnika. Zdarzyło mi się to kilka razy na trasie 1500 km na biegu 4,5,6. Mocno przyśpieszam, obroty silnika między 2,5 tyś a 3 tyś i momentalny brak przyśpieszenia mimo gazu w podłodze, autko jedynie utrzymuje wtedy prędkość. Wystarczy na momencik odpuścić gaz, wcisnąć z powrotem i autko przyśpiesza normalnie. Autko poza tym ma normalną moc, rozpędziłem się na autostradzie do 180 pod lekką górkę i jeszcze był zapas pod pedałem gazu, więc utrata mocy jest chwilowa i nie zdarzyła mi się w innym zakresie obrotów czy też na innym biegu. Autko sprawnie zbiera się również od najniższych obrotów. Przetrzepałem już nieco internet i ogólnie dość często widać że pada przepływka. Podpiąłem się pod komputer prostym ELM 327 i faktycznie przepływka np. na obrotach jałowych oscyluje wskazaniami między 5 a 10 gram/s czyli jakby dość sporo. Takie wahania wskazań odbywają się również przy stałym utrzymaniu wyższych obrotów. Dla sprawdzenia zbadałem też wskazania przepływki w Nissanie qashqai 1.5 dCi i tam na obrotach jałowych wskazania przepływki są praktycznie liniowe na poziomie 9 gram/s. W weekend postaram jakoś wpiąć się w przepływkę miernikiem i zbadać napięcia. Nie wiem tylko czy to na pewno przepływka czy być może coś innego. Znalazłem w internecie podobny problem jednak bez konkretnego jego rozwiązania http://forum.nissank...obrotow-22-dci/ Komputer nie wskazuje żadnych błędów. I jeszcze jedno, czy warto wogóle zastanawiać się nad takim zamiennikiem przepływki http://allegro.pl/pr...2868782053.html Dodatkowo dzisiaj odcięło moc na 4 biegu przy ok. 3200 obr. A czy przypadkiem jak wciskasz ten gaz pomiedzy 2 a 3tyś obrotów i auto nie przyśpiesza to obroty stoją w mijscu czy ida w górę? może to sprzęgło się ślizga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Obroty stoją w miejscu, sprzęgło się nie ślizga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 moj padre w vectrze c 2.2 gts tym mocniejszym miał ten sam problem, wywalało błąd silnika na liczniku i pod kompem pokazywało, ze ma za duże ciśnienie doładowania w układzie dolotowym. Rozwiązanie -> wymiana czujnika masy powietrza i doładowania, tak więc pół roku odpukać spokój Powodzenia w naprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Tyle że u mnie brak błędów. A więc. Przepływka wymieniona na tą z aukcji, zatankowane paliwo z dodatkiem STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesla i puki co problem z odcięciem mocy się nie powtórzył. Na dodatek autko stało się wyraźnie mocniejsze i elastyczniejsze na niskich obrotach. Mam nadzieję że była to wina przepływki ale czas pokaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 a przeplywka jaki koszt?? rozumiem ze jakis tani zamiennik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Link do aukcji podany w pierwszym poście - 180zł z przesyłką. Niestety walka z przepływką ciąg dalszy. Mianowicie zaczęła palić się kontrolka silnika, błąd P0101. Auto zaczyna dziwnie się zachowywać. Występuje problem z mocą do 2 tyś obr. Gdy silnik jest zimny autko żwawo przyśpiesza w zakresie obrotów 1-2 tyś. Gdy silnik się nagrzeje i stajemy w korku (komora silnika nagrzewa się - brak pędu powietrza) coraz bardziej tracę elastyczność silnika, do tego stopnia że jest problem z ruszeniem pod górkę w tym zakresie obrotów. Gdy wyjedzie się na trasę, autko stopniowo odzyskuje elastyczność. Powyżej 2 tyś a zwłaszcza po 2.5 tyś obrotów autko dostaje nagłego kopa i jedzie już normalnie. Swoją drogą zacząłem się zastanawiać, czy takie wycie turbiny jest normalne... http://www.youtube.com/watch?v=P5M8NvsA5R4 Dźwięk dochodzi z rury zasysającej powietrze do filtra. Powietrze jest tam zasysane dość mocno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) Wydaje mi sie, ze norma. Na jakis kolor auto dymi przy przyspieszankach? Na priv podalem Ci link do nowego oryginalnego przeplywomierza, za prawie 1/3 ceny intercarsowej. Pewnie sie przyda, jesli postanowisz kupic oryginal. Edytowane 2 Marca 2013 przez csm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Gdy auto się nagrzeje i nastąpi ten zanik mocy w niskich obrotach to auto potrafi dość mocno zakopcić przy pełnym wciśnięciu gazu. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić na jaki kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 moja troche inny wydaje dzwiek. przynajmniej tak mi sie wydaje;/ nie slysze takiego charakterystycznego swistu jak u Ciebie na postoju. moze gdzies jest nieszczelna rura do intercolera?? egr czysciles?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Wczoraj a miarę dokładnie sprawdzałem cały dolot i nic nie znalazłem. EGR nie sprawdzałem, a w jaki sposób może on wpłynąć na taką pracę silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrpok Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Witam. Właśnie wróciłem z dłuższej trasy swoją Almerką i zauważyłem dość niepokojące zachowanie auta. Czasami autko podczas mocnego przyśpieszania (gaz w podłodze) zupełnie odcina moc silnika. Zdarzyło mi się to kilka razy na trasie 1500 km na biegu 4,5,6. Mocno przyśpieszam, obroty silnika między 2,5 tyś a 3 tyś i momentalny brak przyśpieszenia mimo gazu w podłodze, autko jedynie utrzymuje wtedy prędkość. Wystarczy na momencik odpuścić gaz, wcisnąć z powrotem i autko przyśpiesza normalnie. Autko poza tym ma normalną moc, rozpędziłem się na autostradzie do 180 pod lekką górkę i jeszcze był zapas pod pedałem gazu, więc utrata mocy jest chwilowa i nie zdarzyła mi się w innym zakresie obrotów czy też na innym biegu. Autko sprawnie zbiera się również od najniższych obrotów. Przetrzepałem już nieco internet i ogólnie dość często widać że pada przepływka. Podpiąłem się pod komputer prostym ELM 327 i faktycznie przepływka np. na obrotach jałowych oscyluje wskazaniami między 5 a 10 gram/s czyli jakby dość sporo. Takie wahania wskazań odbywają się również przy stałym utrzymaniu wyższych obrotów. Dla sprawdzenia zbadałem też wskazania przepływki w Nissanie qashqai 1.5 dCi i tam na obrotach jałowych wskazania przepływki są praktycznie liniowe na poziomie 9 gram/s. W weekend postaram jakoś wpiąć się w przepływkę miernikiem i zbadać napięcia. Nie wiem tylko czy to na pewno przepływka czy być może coś innego. Znalazłem w internecie podobny problem jednak bez konkretnego jego rozwiązania http://forum.nissank...obrotow-22-dci/ Komputer nie wskazuje żadnych błędów. I jeszcze jedno, czy warto wogóle zastanawiać się nad takim zamiennikiem przepływki http://allegro.pl/pr...2868782053.html Dodatkowo dzisiaj odcięło moc na 4 biegu przy ok. 3200 obr. Link do aukcji podany w pierwszym poście - 180zł z przesyłką. Niestety walka z przepływką ciąg dalszy. Mianowicie zaczęła palić się kontrolka silnika, błąd P0101. Auto zaczyna dziwnie się zachowywać. Występuje problem z mocą do 2 tyś obr. Gdy silnik jest zimny autko żwawo przyśpiesza w zakresie obrotów 1-2 tyś. Gdy silnik się nagrzeje i stajemy w korku (komora silnika nagrzewa się - brak pędu powietrza) coraz bardziej tracę elastyczność silnika, do tego stopnia że jest problem z ruszeniem pod górkę w tym zakresie obrotów. Gdy wyjedzie się na trasę, autko stopniowo odzyskuje elastyczność. Powyżej 2 tyś a zwłaszcza po 2.5 tyś obrotów autko dostaje nagłego kopa i jedzie już normalnie. Swoją drogą zacząłem się zastanawiać, czy takie wycie turbiny jest normalne... http://www.youtube.com/watch?v=P5M8NvsA5R4 Dźwięk dochodzi z rury zasysającej powietrze do filtra. Powietrze jest tam zasysane dość mocno. Panowie w moim temacie odnośnie 1.5 dci objawy były podobne ... Więc Datex ja już wszystko wiem U mnie myślę, że u Ciebie również kończy się turbo. Na trasie miałem to samo. Jechałem 120 przyspieszałem obroty stały malały a potem obroty poszły do góry i auto przyspieszało ... z tym, że u mnie jest jeszcze jakiś problem ze świecami ale to chyba kolejna rzecz. W końcu turbo zaczęło wyć jak na filmiku i po jakichś 1,5 tys km zdechła Cóż regeneracja od 600-1000 zł z tego co się orientowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Tylko nie wiem dla czego objawy bardzo nasilają się na zimnym silniku. Znalazłem dzisiaj miejsce (najprawdopodobniej) nieszczelności w układzie dolotowym, zaraz za turbiną w miejscu łączenia dwóch rurek. Rozebrałem, przeczyściłem i uszczelniłem. Dodatkowo otworzyłem EGR i owszem, było w nim nieco sadzy ale bez przesady. Również wydmuchałem i złożyłem. Jutro będę sporo jeździć po mieście to zobaczymy. https://www.dropbox.com/s/2o10bazq5r5gdlv/nieszczelno%C5%9B%C4%87.jpg?m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 mielismy przypadek z zabrudzonym egr w vectrze 1.9 cdti a nastepnie z zawieszajacym sie i tracil dynamike troche, byl mulowaty do 2 tys obrotow i rozwijac moc nierownomiernie. Nastepnie wyswietlal blad i po zmianie egr przeszlo mu,ale na poczatku pomagalo czyszczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Niestety znowu ten sam problem. Jak zimny to jedzie dobrze, jak się nagrzeje w mieście to totalny muł do 2 tyś. I ponownie wyskoczył błąd P0101. Wymieniam przepływkę z powrotem na oryginalną i zobaczę czy coś się zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 a ta oryginalna przeplywke czysciles kiedys czy niekoniecznie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Nie bardzo. Jedynie ostrożnie przedmuchałem kompresorem. A tak z ciekawości zapytam, jak powinno się w miarę porządnie wyczyścić taką przepływkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Mi zamiennik przepływki do n16 benzyny wytrzymał tydzień... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Po zamianie na oryginalną przepływkę, mimo iż nie jest ona w pełni sprawna, autko odżyło. Zbiera się ładnie z każdych obrotów bez względu na to czy silnik jest zimny czy ciepły . Teraz powstaje pytanie, reklamować starą przepływkę i brać nową czy prosić o zwrot pieniędzy? Regułą jest, że zamienniki przepływek działają prawidłowo ledwo chwilę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 niestety tanie zamienniki tak maja, niska jakosc wykonania;/ moze niech Ci zwroca kase, ale jakos watpie zeby sie udalo;/ sprobuj ori przeplywke przeczyscic np sprayem do czyszczenia ukladu hamulcowego(mialem kiedys firmy wurth). gdzies na forum bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Mam 12 miesięcy gwarancji i paragon więc nie powinno być problemu. Perypetii z przepływką ciąg dalszy. Ostatnio pojawił się błąd P1272 i zupełny brak mocy. Należy zgasić silnik, odczekać i ponownie uruchomić i auto jedzie normalnie. Z tego co wyczytałem w internecie jest to również błąd związany z przepływką http://nissanhelp.com/diy/obd_codes/p1272_nissan.html Zrobiłem małe rozeznanie w przepływkach, w związku z tym mam kilka pytań. 1. Przepływomierze na pierwszy montaż są Denso, tak ? 2. Czym różni się przepływomierz 22680-AW400 od 22680-7S000 poza tym, że do tego pierwszego dostajemy plastikową część układu dolotowego ? AW400: http://www.sklep.e24h.pl/index.php?main_page=product_info&cPath=156&products_id=804 7S000: http://www.sklep.e24h.pl/index.php?main_page=product_info&cPath=156&products_id=803 Jak widać różnica w cenie jest dość znaczna a ja potrzebuję samą część elektroniczną. 3. Gdzieś wyczytałem, że przy oddaniu starej przepływki otrzymuje się zniżkę na nową, można prosić o dokładniejsze informacje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 W różnicy Ci nie pomogę. Co mogę powiedzieć to nie wiem czy ja mam takich pech z przesyłka czy tak już sklep ma ale z tej strony po prostu przestałem zamiawiać... Raz, chłodnica źle sprasowana rozszczelniła się, dwa, złe węże przy drugiej, trzy, problem z zamówionym czujnikiem, źle złożony, cztery, część źle wytłoczona, pięć, 4 sondy które padły po tygodniu... Jedyny plus że poza walką z chłodnicą inne części montowane nie do mojego auta i że gwarancję uznali, ale jakoś przestałem tam kupować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Dzięki serdeczne za ostrzeżenie Na szczęście jest alternatywa: http://www.e-denso.pl/dma0203-przeplywomierz-powietrza-toyota-226807s000-p-3072.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Niczym sie nie rozni. Rowniez wymienilem sama czesc elektroniczna na oryginalna, ale moja byla Hitachi. Mam zapisane, ze Hitachi AFH70M-38 22680 7S000. Z tego co pamietam, pierwotnie auto mialo chyba tez Hitachi. Nie jestem pewien, czy na tym wkladzie jest w ogole napisana marka, ale jesli tak, to na pewno nie bylo to Denso.Mozesz smialo wkladac ten za 400zl, jesli jest oryginalny, a nie zaden zamiennik. Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez csm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 A gdzie kupowałeś Hitachi ? Jaka była jego cena ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.