Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Świeżo zakupiona Almerka i 2 pytania


Roki28
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dwa dni temu stałem się posiadaczem Almerki. 2004 r. silnik 1.8. Autko z polskiego salonu, miało jednego właściciela i przejechało do dnia dzisiejszego niewiele ponad 51 kkm. Generalnie samochód jest w super stanie, niepokoją mnie jednak dwie rzeczy:

 

1. Po odpaleniu silnika (w zasadzie ciepłego, bo na zimnym działa ssanie), obroty przez chwilkę spadają do minimum i dopiero się podnoszą (ze 2 razy auto w ogóle zgasło). Generalnie nie widzę problemów z wolnymi obrotami (są cały czas w normie), jedynie właśnie przez jakieś pół sekundy po odpaleniu idą w dół i czasami podczas jazdy gdy wyrzucę na luz (oczywiście nie jeżdżę na luzie ale sprawdzałem czy auto nie zgaśnie) - auto nie gaśnie tylko właśnie obroty na jakieś pół sekundy spadają do minimum.

 

2. Podczas wciśnięcia pedału do podłogi, po przekroczeniu 4,5k rpm (zwłaszcza na 2 i 3 biegu) czuć drgania na lewarku biegów i auto wpada w delikatne wibracje - wygląda mi to na poduszkę (pod silnikiem? skrzynią?) - dodatkowo obserwując lewarek biegów przy gwałtownym wciskaniu i odpuszczaniu pedału gazu lewarek się dosyć mocno rusza.

 

W sumie są to rzeczy, które nie przeszkadzają w normalnej jeździe, jednak w moim samochodzie wszystko musi być w 100% sprawne, dlatego proszę o porady fachoców,

 

pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za offtopic , ale jeśli nie jest tajemnicą ile za nią końcowo zapłaciles bo stała chyba za 16900 :P ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

.....

2. Podczas wciśnięcia pedału do podłogi, po przekroczeniu 4,5k rpm (zwłaszcza na 2 i 3 biegu) czuć drgania na lewarku biegów i auto wpada w delikatne wibracje - wygląda mi to na poduszkę (pod silnikiem? skrzynią?) - dodatkowo obserwując lewarek biegów przy gwałtownym wciskaniu i odpuszczaniu pedału gazu lewarek się dosyć mocno rusza.

 

.....

 

pozdrawiam serdecznie.

 

Nie jestem fachowcem ale miałem ten sam problem.... Poduszki silnika i skrzyni do wymiany.

 

Sory za offtopic , ale jeśli nie jest tajemnicą ile za nią końcowo zapłaciles bo stała chyba za 16900 :P ??

 

Od takich pytań jest PW - Ostrzeżenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem ale miałem ten sam problem.... Poduszki silnika i skrzyni do wymiany.

 

 

 

Od takich pytań jest PW - Ostrzeżenie.

 

Tak właśnie myślałem - jaki jest mniej więcej koszt takiego zabiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak najgorzej:)

 

Dzięki za info.

 

a co z tymi obrotami? ma ktoś pomysł? Dzisiaj znowu kilka razy au

to zgasło podczas odpalania. jak odpalam auto i lekko musnę pedał gazu to jest ok (tzn i tak obroty zaraz po odpaleniu spadają do samego dołu na jakieś pół sekundy, jednak są błyskawicznie podciągane w górę i jest ok). podczas jazdy auto w ogóle nie gaśnie, jedynie tak jak pisałem wcześniej czasami po wrzuceniu luzu trochę spadają.

 

ma ktoś jakiś pomysł? czy po prostu odpalać auto z wciśniętym gazem i się nie przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to kabli nie mam?:) Tak z tego co czytałem, to najczęściej w tego typu przypadkach pomagało przeczyszczenie przepustnicy lub krokowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabli wysokonapięciowych. wszystko leci z wiązki do cewek i tyle. Przeczyść cały dolot, łącznie z przepustnicą i powinno być ok - no i oczywiście adaptacja ;)

 

a co do poduch zmień jak najszybciej i przyjrzyj się belce pod chłodnicą, zdradzieckie cholerstwo jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:) Muszę podjechać do jakiegoś warsztatu, żeby na to zerknęli. Jak ocenić stan tej belki pod chłodnicą? I czy jej zużycie powoduje objawy podobne do zużycia poduszek?

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersje z klimą tam ociekają wodą przez co koroduje szybko ..

ale aż tak zle to nie powinno być...

 

poduszki możesz sam sprawdzić

 

zaciągasz reczny otwierasz maskę i powinieneś widzieć górę silnika jak nie no to potrzebujesz osoby 2 giej na zapiętym ręcznym na 1 próbujesz puszczać sprzęgło by szarpneło autem --delikatnie jak widać że silnik sie przemieszcza dosyć łatwo to masz odpowiedz ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Generalnie z tą poduszką nie ma tragedii ale czuję szarpanie przy gwałtownym odpuszczaniu gazu. Z obrotami od wczoraj jest dużo lepiej. Co prawda też lekko opadają po odpaleniu na ciepłym ale auto nie gaśnie.

Edytowane przez Roki28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

kontroluję. Sprawdzałem przed zakupem - i profilaktycznie wczoraj też sprawdziłem - jest ok,

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierze dopiero jak dobrze przegonisz auto na trasie, a tak przy spokojnej jezdzie w miescie nie powinien tobie brac, oczywiscie kontrola raz w tygodniu zalecana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...