Roki28 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Witam, dwa dni temu stałem się posiadaczem Almerki. 2004 r. silnik 1.8. Autko z polskiego salonu, miało jednego właściciela i przejechało do dnia dzisiejszego niewiele ponad 51 kkm. Generalnie samochód jest w super stanie, niepokoją mnie jednak dwie rzeczy: 1. Po odpaleniu silnika (w zasadzie ciepłego, bo na zimnym działa ssanie), obroty przez chwilkę spadają do minimum i dopiero się podnoszą (ze 2 razy auto w ogóle zgasło). Generalnie nie widzę problemów z wolnymi obrotami (są cały czas w normie), jedynie właśnie przez jakieś pół sekundy po odpaleniu idą w dół i czasami podczas jazdy gdy wyrzucę na luz (oczywiście nie jeżdżę na luzie ale sprawdzałem czy auto nie zgaśnie) - auto nie gaśnie tylko właśnie obroty na jakieś pół sekundy spadają do minimum. 2. Podczas wciśnięcia pedału do podłogi, po przekroczeniu 4,5k rpm (zwłaszcza na 2 i 3 biegu) czuć drgania na lewarku biegów i auto wpada w delikatne wibracje - wygląda mi to na poduszkę (pod silnikiem? skrzynią?) - dodatkowo obserwując lewarek biegów przy gwałtownym wciskaniu i odpuszczaniu pedału gazu lewarek się dosyć mocno rusza. W sumie są to rzeczy, które nie przeszkadzają w normalnej jeździe, jednak w moim samochodzie wszystko musi być w 100% sprawne, dlatego proszę o porady fachoców, pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matus Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Sory za offtopic , ale jeśli nie jest tajemnicą ile za nią końcowo zapłaciles bo stała chyba za 16900 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Witam, ..... 2. Podczas wciśnięcia pedału do podłogi, po przekroczeniu 4,5k rpm (zwłaszcza na 2 i 3 biegu) czuć drgania na lewarku biegów i auto wpada w delikatne wibracje - wygląda mi to na poduszkę (pod silnikiem? skrzynią?) - dodatkowo obserwując lewarek biegów przy gwałtownym wciskaniu i odpuszczaniu pedału gazu lewarek się dosyć mocno rusza. ..... pozdrawiam serdecznie. Nie jestem fachowcem ale miałem ten sam problem.... Poduszki silnika i skrzyni do wymiany. Sory za offtopic , ale jeśli nie jest tajemnicą ile za nią końcowo zapłaciles bo stała chyba za 16900 ?? Od takich pytań jest PW - Ostrzeżenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Nie jestem fachowcem ale miałem ten sam problem.... Poduszki silnika i skrzyni do wymiany. Od takich pytań jest PW - Ostrzeżenie. Tak właśnie myślałem - jaki jest mniej więcej koszt takiego zabiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 koszt poduszki ok. 150 pln + robocizna ok. 50 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 To nie tak najgorzej:) Dzięki za info. a co z tymi obrotami? ma ktoś pomysł? Dzisiaj znowu kilka razy au to zgasło podczas odpalania. jak odpalam auto i lekko musnę pedał gazu to jest ok (tzn i tak obroty zaraz po odpaleniu spadają do samego dołu na jakieś pół sekundy, jednak są błyskawicznie podciągane w górę i jest ok). podczas jazdy auto w ogóle nie gaśnie, jedynie tak jak pisałem wcześniej czasami po wrzuceniu luzu trochę spadają. ma ktoś jakiś pomysł? czy po prostu odpalać auto z wciśniętym gazem i się nie przejmować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 warto przeglądnąć wszystkie eksploatacyjne rzeczy np świece kabli tam nie masz .. filtry itp ... potem krok owiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Jak to kabli nie mam? Tak z tego co czytałem, to najczęściej w tego typu przypadkach pomagało przeczyszczenie przepustnicy lub krokowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 kabli wysokonapięciowych. wszystko leci z wiązki do cewek i tyle. Przeczyść cały dolot, łącznie z przepustnicą i powinno być ok - no i oczywiście adaptacja a co do poduch zmień jak najszybciej i przyjrzyj się belce pod chłodnicą, zdradzieckie cholerstwo jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Dzięki:) Muszę podjechać do jakiegoś warsztatu, żeby na to zerknęli. Jak ocenić stan tej belki pod chłodnicą? I czy jej zużycie powoduje objawy podobne do zużycia poduszek? pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 wersje z klimą tam ociekają wodą przez co koroduje szybko .. ale aż tak zle to nie powinno być... poduszki możesz sam sprawdzić zaciągasz reczny otwierasz maskę i powinieneś widzieć górę silnika jak nie no to potrzebujesz osoby 2 giej na zapiętym ręcznym na 1 próbujesz puszczać sprzęgło by szarpneło autem --delikatnie jak widać że silnik sie przemieszcza dosyć łatwo to masz odpowiedz ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Dzięki za info. Generalnie z tą poduszką nie ma tragedii ale czuję szarpanie przy gwałtownym odpuszczaniu gazu. Z obrotami od wczoraj jest dużo lepiej. Co prawda też lekko opadają po odpaleniu na ciepłym ale auto nie gaśnie. Edytowane 7 Stycznia 2013 przez Roki28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Tajemnicą nie jest ze te motorki 1.8 lubią popijac olej.Kontroluj jego poziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Witam, kontroluję. Sprawdzałem przed zakupem - i profilaktycznie wczoraj też sprawdziłem - jest ok, pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 bierze dopiero jak dobrze przegonisz auto na trasie, a tak przy spokojnej jezdzie w miescie nie powinien tobie brac, oczywiscie kontrola raz w tygodniu zalecana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.