Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zamarzający siłownik centralnego zamka


Gość seburaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie - ma ktoś takie problemy ?

 

u mnie juz drugi raz - najpierw drzwi pasażera, teraz drzwi kierowcy... :devil:

dlaczego sądzę, ze to zamarzający siłownik, a nie awaria siłownika ? ano, bo mechanizm jest czytelny - temperatury powyżej zera, plucha, deszcz (jak ostatnio) - wszystko działa jak nalezy.... po czym przychodzi MRÓZ i nagle któreś z drzwi sie nie otwierają/zamykają z pilota :-/

 

poprzednio mialem tak, ze rano sie nie otwierały/zamykały - ale wystarczylo pojezdzic troche, wnętrze się rozgrzało, siłownik znów zaczynał ryglowac drzwi - ale jak auto postało troche na mrozie to sytuacja sie powatarzała (czyli ewidentne podmarzanie)... podczas odwilzy wszystko wraca do porządku

 

tym razem juz nawet nie odmarza po jezdzie - dobrze, ze to drzwi kierowcy, to kluczykiem mozna zamek ryglowac :angry:

 

co za fajans, przerabial ktos takie sytiacje ? wyglada, ze woda spływa z szyby gdzies w okolice silownika (moze jakiegos cięgna lub popychacza) i go blokuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie ten sam problem w tiidzie ,z tylnymi lewymi drzwiami (tylko z tymi jednymi)Pomogło na 2 lata zdjęcie tapicerki i przesmarowanie mechanizmu smarem BR2+(wodoodporny)Wtym roku znowu powróciło.Muszę powtórzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem o tym - ale nie mam warunków, a zrzucać tapicerki drzwi na mrozie mi sie jakoś tak nie chce (zreszta przy okazji połamałbym większość zatrzasków)... a jak przyjdzie wiosna to zniknie mi motywacja, bo wszystko bedzie dzialac :thumbsdown:

 

za pierwszym razem myslalem, ze to awaria siłownika - ale korelacja działania wraz z wilgocią i temperaturą wskazuje jednoznacznie na podmarzanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Niestety mam to samo. Zauważyłem to w przednich drzwiach. Nie zamykają się drzwi kierowcy i pasażera. Nawet nie mam jak zablokować ich ręcznie bo jakiś mądry inżynier nie zaprojektował prostych pstryczków przy drzwiach do mechanicznego blokowania! Wystarczy samo smarowanie? Pierwszy raz zdarza mi się, żeby zamarzał siłownik od centralnego zamka :/



Problemów ciąg dalszy:
Zdjąłem tapicerkę i ujrzałem blachę, która zasłania mi cały dostęp dalej. Problem z nią jest taki, że od drugiej strony przytwierdzone są do niej prowadnice szyby i nie wiem jak się tam dostać.
Poddałem się. Wykupiona gwarancja tego nie obejmuje, a ASO powiedzieli, że usterka musi wystąpić więc najlepiej było by zostawić auto na noc bo jak nie wystąpi to nic nie zrobią, a samo smarowanie nic nie da bo smar zamarza...

bc81e446e887747a.jpg

Edytowane przez Michalmiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jaką "wykupioną gwarancję" chodzi?  Czy mówisz o przedłużonej z Nissana? Jeżeli tak to moim zdaniem powinna obejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój samochód stracił fabryczną gwarancję, gdyż poprzedni właściciel zrobił ostatni przegląd poza ASO, a miałby jeszcze rok! :angry: Kupując samochód w komisie zaproponowali mi wykupienie gwarancji w firmie Auto Protect (czy jakoś tak), ale tam niestety nie ma siłowników centralnego zamka (np. podnośniki szyb są objęte).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten problem ma na pewno większość z Was, tylko po prostu nie zawsze sprawdza się auto po zamknięciu ;) U mnie spostrzegłem się jak pasażer nie mógł dostać się do środka, bo zamarzło :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dostać się do zamka konieczne jest zdjęcie tej "blachy" z mechanizmem napędowym szyby i wyjęcie samej szyby. W skrócie:

 

1) opuść szybę do momentu zauważenia śrub mocujących w dwóch otworach zakrytych gąbkowaną zaślepką

2) odkręć owe śruby :)

3) wyjmij szybę zaczynając od jej tylnej części i wyciągając ku górze (przednia część szyby musi być niżej pod skosem)

4) odkręć wszystkie śruby mocujące blachę i 2 śruby mocujące prowadnice mechanizmu podnoszenia szyb(w górnej części drzwi)

5) odłącz zasilanie mechanizmu i wyjmij całość 

6) zamek tak czy inaczej jest szczelnie zamknięty w obudowie i pozaklejany w jedną całość także nie wiem czy coś z nim zrobisz :) bo nie da się zajrzeć do środka.

 

Wydaje się to wszystko trochę ciężkie do ogarnięcia ale wczoraj ogarnąłem to w jakieś 2,5h po czym złożyłem z powrotem całe drzwi nic wewnątrz nie zrobiwszy :/ Mi się zamek uszkodził prawdopodobnie i będę musiał go wymienić... 

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ci Pixel za szczegółowy opis :) Ja na razie dałem spokój z tym zamkiem. Szkoda, że tak to jest wszystko dziwnie zrobione, że nie można go rozebrać. Producent nie przewidział, że będzie zamarzał? :rolleyes2: W Swifcie to było prosto... zdjąłem tapicerkę i wszystko jak na dłoni - naprawione w 5 minut :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że producent jedyne co chciał przewidzieć to wymiana zamka na nowy w aso. Samego zamka nie da się ni jak otworzyć - wszystko zalane plastikiem, taka jednorazówka.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...