Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zapalanie się kontrolki hamulca ręcznego przy ruszaniu samochodu.


bembenek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam mały problem ,gdy ruszam samochodem zapala się kontrolka od ręcznego hamulca i po sekundzie gasnie ,mozna powiedziec ze mruga tak sekunde dwie.Gdy zaciągne hamulec reczny działa prawidłowo i gasnie przy puszczaniu.Pytanie brzmi tak,czy ta kontrolka odpowiada tez za jakies inne czesci lub podzespoły,które mogą się popsuc lub zuzyc lub zuzywają sie podczas eksploatacji,czy tylko odpowiada za hamulec reczny (awaryjny).A moze tylko czujnik sie psuje.Prosze o podpowiec,bo nie wiem od czego zacząc,a nie chce szukac dziury w całym. Primera P11-2,0TD,98rok-90 km.sedan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki .Jutro to zrobie,Musze sie przyznac ze dawno nie zaglądałem pod maske,dzieki za podpowiec,nigdy bym na to nie wpadł,a chciałem juz cos rozkręcac.Musze sprawdzic czy gdzies nie ucieka płyn,hamulec jest OK,ale nigdy nie wiadomo jak sie nie zobaczy.Jeszcze raz DZIEKI,Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooooo nie wpadlbym na to. Mam to samo ale juz nawet podczas jazdy. Mruga jak w święta lampki na choince.

Myślałem ze któryś czujnik od ABS głupieje.

Dodatkowe pytanie - jaki płyn do zbiornika? - DOT4, DOT3, etc...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki ABS nie mają nic wspólnego z kontrolką ręcznego. Z lampką ręcznego mają do czynienia - ręczny, płyn hamulcowy i czujnik podciśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolałem płynu i nic nie dało,w sumie był prawie w normie dolałem do maxymalnej kreski, wciąz sie zapala gdy ruszam i energicznie przygazuje na pierwszym biegu.Klocki wymieniałem jakies dwa miesiące temu z tarczami,tak że klocki można wykluczyc.

Edytowane przez bembenek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na razie dwie rzeczy:

1 - włącznik dźwigni ręcznego (czy nie lata jakiś kabelek)

2 - przewody od pompy vacum (czy aby nie są sparciałe) - sprawdź je dokładnie

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem kabelki i nie widze nigdzie jakis przetarc,nie są tez sparciałe,wyciągłem wtyczke przy zbiorniczku i jest OK , nie jest zasniedziała.Przy dzwigni hamulca ręcznego tez jest wszystko dobrze pstryczek działa prawidłowo.Prosze podpowiadajcie co jeszcze moge zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drwijcie dalej se sobie niegodziwcy ......

jak mruga kontrolka od recznego to cos z hamulcami ;p

zeby wam dac kolejny powód to powiem ze na początku myślałem że to spowodowane było luzem na lince ręcznego, którego defacto nie ma :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drwijcie dalej se sobie niegodziwcy ......???

 

 

???

Edytowane przez dawid1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuj się "panstasio" i nie obrazaj tych , którzy chcą Ci pomóc! Napisał Ci "dawid1" w dniu 8.01. o czujniku podciśnienia? - napisał. Skoro sprawdziłeś wszystko inne, to sprawdź ten czujnik. Odepnij od niego kabelki i wszystko. Przestanie migać, masz przyczynę, nie przestanie - szukaj dalej.

 

Jeszcze jedno, jak padł czujnik, to tylko ASO, zamienniki nieobecne ( tylko, że w ASO drooogo!). Ja śmigam z odpiętym kabelkiem juz od roczku.

Edytowane przez emeryt03
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to o drwieniu było żartobliwie i odniosło się do słów Gawy:

"DOT 4 , ale skoro umiemy czytać i pisać to na korku od zbiorniczka powinno być napisane..." - kurcze jakbym nie czytał nie znajduje na tymze korku żadnej informacji o typie płynu

 

Za wszelkie słowa i odpowiedzi oczywiście szczerze dziekuje :)

Z tym czujnikiem koniecnzie musze sprawdzic - mruga bydle jak głupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik można rozkręcić (w środku jest zaworek) i przedmuchać jakimś wd tylko dobrze by było wcześniej policzyć obroty żeby go tak samo wkręcić - nie za głęboko i nie za płytko. Mój był niestety zniszczony w środku więc tylko wymiana.

Oczywiście najpierw sprawdziłem podciśnienie z pompy i było ok.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to o drwieniu było żartobliwie i odniosło się do słów Gawy:

"DOT 4 , ale skoro umiemy czytać i pisać to na korku od zbiorniczka powinno być napisane..." - kurcze jakbym nie czytał nie znajduje na tymze korku żadnej informacji o typie płynu

 

Za wszelkie słowa i odpowiedzi oczywiście szczerze dziekuje :)

Z tym czujnikiem koniecnzie musze sprawdzic - mruga bydle jak głupie

musi być napisane breake fluid ,Dot4,jeżeli nie to masz jakiś inny pasujący korek ale tym sie nie przejmuj :wave:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid 1 wielkie dzieki dla ciebie! sprawdziłem jeszcze raz wszystkie węzyki w swietle dziennym i znalazłem małe pękniecie ,wymieniłem i jest wszystko OK.Kontrolka juz nie mruga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...