Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Jakich świeczek i oleju używcie


Gość Voluminer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik jest po generalce w zeszłym roku. Pierścienie i uszczelniacze wymieniane były, no i wszystkie uszczelki.

takie jest zdanie gościa który siedzi w japońcach od lat i remontuje toyoty, że leje mineralkę. Poza tym, nie narzekam na razie.

 

Jeśli gość robił porządnie silnik, to nie powinien bać się jego zalania olejem 5/30/40, chyba że boi się nieszczelności i źle wykonanej roboty.

Te silniki powinny chodzic na syntetyku. Jeśli chcesz zobaczyć ja wygląda silnik po innym oleju, to popatrz na te fotki. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82559-vacum-pompa-lancuch-napinacz-w-22-dci/?do=findComment&comment=851412

ale jak nie narzekasz, to i niech tak będzie. Twój samochód i Twoje decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zaraz po remoncie zalewa się na kilka tys. km olejem mineralnym (przeważnie 2 - 3 tys.). Potem wymiana na taki, jak zaleca producent. Nowe auta w fabryce również są zalewane olejem mineralnym, który przy przeglądzie w ASO po iluś tam kilometrach jest zmieniany na taki, jaki rekomenduje producent. Podejrzewam, że ktoś wyżej trochę źle zinterpretował słowa mechanika - bo mechanik doskonale wiedział, co robi, zalewając olej mineralny - ale zapewne świeżo po remoncie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg naklejek wszelkich zalecany miałem Shell helix (teraz hx7 chyba) 10w40 i wcześniej taki lałem. Mineralny zalał jako pierwszy po remoncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PL zalecają niewiedzieć czemu 10W40, na szwabnie już 5w40 co z resztą potwierdza serwisówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przechodząc z mineralki teraz, to chyba zalanie syntetyka na wejście będzie srednim pomysłem? czy można bez problemu, ze się coś poodkleja z nagaru czy innego syfu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm po 140tys km z 10w40 przeszedlem na 5w30 i nic sie nie stalo i nie dzieje przez ostatnie 20tys km wiec jesli silnik jest dobrze poskladany to nic sie nie ma prawa dziac. Szczegolnie ze jest swiezo po remoncie wiec nie powinien byc zastfiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm po 140tys km z 10w40 przeszedlem na 5w30 i nic sie nie stalo i nie dzieje przez ostatnie 20tys km wiec jesli silnik jest dobrze poskladany to nic sie nie ma prawa dziac. Szczegolnie ze jest swiezo po remoncie wiec nie powinien byc zastfiony.

z pół syntetyku przeszedłeś na syntetyk tak wiec nei ma problemu, kolega wyżej pytał sie o to czy przejscie z minerału odrazu na syntetyk to dobry pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale od kolegi tomzyl wiemy tylko tyle, że zrobił remont w zeszłym roku i jakim olejem mu zalano /w jego 5 postach/.

Nie ma żadnej wzmianki o przejechanych kilometrach, oraz usterkach, jeśli takowe występują.

Wiadomo, że pół lub pełny syntetyk jest droższy i osoby oszczędzają.

Niech się wypowie sam zainteresowany i uzupełni dalsze informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od nowości jestem 3 właścicielem, a wcześniej był autem służbowym i momentami widać, ze tak było... Obecnie nastukane mam prawie 170kkm, sam nim smigam od równo 3 lat i zrobiłem nim 40kkm. Kiedyś mniej, teraz potrafi wyjść 10kkm w pół roku. Co do usterek, aktualnie to chyba tylko blacha została. Problemy związane z silnikiem tj branie oleju zostały ogarnięte, a brał nawet do 1-2l na 500km... Od remontu może z 0.1l wziął, a zrobiłem ok 5kkm. Po remoncie zalany Mobilem 1 15W40.

Wcześniej jeździłem, tak jak pisałem, na Shell Helix 10W40. Nie nazwałbym tego oszczędzaniem, a raczej brakiem świadomości;) Już nie raz miałem naprawę, po której portfel mnie bolał długo i myślałem nad sprzedażą, ale w sumie wyszło na to, że w tej chwili prócz blachy (ale TTTM) to wszystko jest zrobione jak trzeba i jeździ dobrze. :)

A co do zmiany to myślę kiedy podjechac do warsztatu żeby wymienili, tylko wolę mieć pewność co zalać i dlaczego, tak jak czego nie zalewać, już albo jeszcze, i dlaczego. :)

Edytowane przez tomzyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowiac o QG aktualnie nie ma konkretnwgo oleju pod dany silnik bo w zasadzie kazdy spelnia normy zalecane przez producenta te 10lat temu. Dobierasz olej spelniajacy wymagania warunkow atmosferycznych w ktorych jezdzisz. Tu najwygodniej trzymac sie klasyfikacji SAE. Zerknij sobie w tabele i zobacz jakie parametry sa do jakich temperatur i jakie maksymalnie temp. wystepuja tam gdzie jestes. Ja wybralem 5w30 z uwagi na zime, ale przy tej wymianie zaleje chyba 5W40.

 

Przy okazji jezdzil ktos na Valvoline maxlife? Warto doplacac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...