buladag Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) Jak w temacie. Z cewki wolałbym nie brać. ewentualnie który to będzie kabel przy stacyjce. Edytowane 9 Stycznia 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Ja wziąłem z kabla idącego do skrzynbki bezpieczników(pod kierownicą), nie pamiętam teraz który to jest już, wieczorem lub jutro mogę cyknąc fotkę. Można też wziąć z wiązki idącej do podszybia do silniczka wycieraczek(trzeba wyciągnąc plastikową zaślepkę i tam idzie wiązka). Nie pamiętam koloru ale chyba jest to zielono-biały. Najlepiej sprawdzić miernikiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 wtryski PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Wiesz może który kabel? Nie odetnie napięcia po przełączeniu na LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Wiesz może który kabel? Nie odetnie napięcia po przełączeniu na LPG? U mnie odcina. Poza tym napięcie na przewodzie zasilającym wtryski jest u mnie rzędu 0,2V. Też byłem przekonany że powinno być 12, chyba że coś źle zmierzyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 nie odetniesz, pewnie tez tam masz włączony + po stacyjce od instalacji LPG, wyjmij wtyczki z wtrysków, wystrczy dwa i sprawdź który "dzwoni" w obu wtyczkach i to będzie + po stacyjce (wtyczka ma dwa wyjścia, + po stacyjce, wspólny dla wszystkich i sygnał z ECU różny dla każdego wtrsyku) U mnie odcina. Poza tym napięcie na przewodzie zasilającym wtryski jest u mnie rzędu 0,2V. Też byłem przekonany że powinno być 12, chyba że coś źle zmierzyłem... źle zmierzyłeś, i co odcina???? nie ma takiej możliwości @nrb, w sumie jest taka możliwość, jak masz instalację I, II generacji, i odcięcie wtrysków PB, wtedy trzeba się wpiąć przed przekaźnik odcinający, w sekwencji nei ma takiej możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 no właśnie, mam blosa czyli pomiędzy I a II generacją :-) odcina napięcie na wtryskach na 100%, miałem właśnie ostatnio niezłe jaja bo padł mi ten przekaźnik i dostawał jednocześnie gaz i benzynę. Czyli mówisz DINO że powinno tam być 12V? ta wiedza mi się bardzo przyda do innego celu, dzięki :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 powinno być 12V przed przekażnikiem co rozpina wtryski po przełączeniu na LPG, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Ja wziąłem z kabla idącego do skrzynbki bezpieczników(pod kierownicą), nie pamiętam teraz który to jest już, wieczorem lub jutro mogę cyknąc fotkę. Można też wziąć z wiązki idącej do podszybia do silniczka wycieraczek(trzeba wyciągnąc plastikową zaślepkę i tam idzie wiązka). Nie pamiętam koloru ale chyba jest to zielono-biały. Najlepiej sprawdzić miernikiem. Jakbyś mógł to zarzuć fotką. Nie mam problemu żeby się przez ścianę grodziową "przebić" bo gazmeny u mnie poszli na łatwiznę i zwyczajnie się przez nią przewiercili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 wyważacie otwarte drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Jakbyś mógł to zarzuć fotką. Nie mam problemu żeby się przez ścianę grodziową "przebić" bo gazmeny u mnie poszli na łatwiznę i zwyczajnie się przez nią przewiercili. U mnie to samo Jutro rano cyknę fotkę. Już dokopałem się przypadkiem że potrzebujesz to do podłączenia świateł dziennych Ja mam właśnie dzienne podpięte do tego. Z tym że podłączyłem je pod przełącznik bo zależało mi na mozliwości włączenia ich kiedy chcę i tak żeby nie były uzależnione od postojówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Czesc. I jak tam z tą fotką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Czesc. I jak tam z tą fotką? Sklerotyk ze mnie:P + z stacyjki jest na tym kablu. Ja mam to podłączone pod włącznik tak jak pisałem. Dzienne mam przykręcone dwoma małymi śróbkami do kratki zderzaka jak na fotce. Masz halogeny więc to chyba jedyne sensowne miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Dzieki Ci bardzo. + po stacyjce jest na tym pierwszym z prawej zielonym co masz rozszeżony ten zacisk metalowy tak? Co do lokalizacji świateł to właśnie zastanawiałem się nad tym miejscem, albo jakimś wrzeźbieniem ich w grill, ale nie wiem czy wtedy spełnią te wymogi odległości. I jeszcze jakbys mogl mi powiedziec na ktorym kablu jest + przy pozycyjnej to bylbym wdzieczny bo bede to montowal na polu wiec szybko rece zgrabieja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 + od pozycji, podłącz bezpośrednio przy żarówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Wiem wiem tylko chodzi mi ktory z dwoch zebym nie musial izolacji sciagac na chybil trafil zeby sprawdzic. edit: teraz ruszylem glowa i przypomnialo mi sie ze w N16 oprawka pozycji jest sciagana i mamy wtyczke a nie na stale polaczona do kabli. Luzik sprawdze multimetrem, nie bylo pytania. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Na tym czarnym z białym paskiem dlatego jest zaizolowany Myślałem tez o montażu dziennych na grilu, ale wtedy nie spełniają wspomnianych przez Ciebie norm montażu. Tak więc w kratkach zderzaka to chyba jedyne miejsce gdzie można je zamontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) ja ciągnąlem prąd, podobnie jak pisze kolega dszywala od zasilania wycieraczek. dodatkowo zamontowałem przekaźnik do świateł dziennych (bodajże 561 jak dobrze pamiętam) tak, że po właczeniu postojówek dzienne gasną. Same lampy mam okrągłe zamontowane w tej dolnej, kratowanej części zderzaka. JAk chcesz, to mogę jutro parę zdjęć zrobić. edit dopiero zauważyłem, że masz wersje przedliftową, to u Ciebie tak łatwo nie da się wkomponowac lampek. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 dszywala: Dzięki wielkie. nunu85: Wrzucaj, zawsze fotki pomocne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 nunu85: Wrzucaj, zawsze fotki pomocne Wiedziałem, że już kiedyś było na forum o tym zielonym kabelku, bo sam z tego korzystałem;) Poszperałem w archiwum i mam http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/63237-n16-led-do-jazdy-dziennej/ Możesz sobie poczytac cały wątek (pisalem tam też m.in o tym, jak podłączyć wspomniany wyżej przekaźnik. ps zdjęcia jutro wrzuce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Ja jakis czas temu montowałem DRL u Ojca w N16. 12V wziąłem z zasilania wycieraczek (zielony kabelek). 12V z postojówek z wtyczki. Niestety nie pamiętam która żyła jest od którego światła. Najlepiej sprawdzić miernikiem A same światła zamontowałem o tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) nunu85: Wrzucaj, zawsze fotki pomocne Zgodnie z obietnicą. Zamontowałem sobie lamki takie http://sklep.wesem.p...iennej_typu_HM4 Wygląda to wg mnie dość ładnie bo tak A z bliska JAk widac w kratce musiałem wyciać ostrymi szczypcami odpowiednio dopasowany okragły otwór i przykręciłem lampe na 4 zwykłe wkręty. Na wierzch dopasowałem i przykleiłem na kropelke kawałek okrągłej gumy (jakis uszczelniacz ze slepu rolniczego za parę groszy), który ładnie maskuje wkręty i sprawia, że całość estetycznie wygląda. Całość max 2 godzinki roboty. Co do samego podłączenia Rozcinamy osłonę wiązki sterwania wycieraczek, którą to wiązkę znajdziemy na podszybiu po stronie kierowcy. W wiązce jest pięć kabli (zielony, zielony z czerwonym paskiem, zielony z białym paskiem, pomarańczowy, czarny z białym paskiem). Plus po stacyjce jest w kablu zielonym. Trzeba delikatnie zdjąć mu kawałek otuliny i dolutować swój dodatkowy kabelek (w moim wypadku też zielony) i puścić go do przekaźnika 561 (za 5 zł w sklepie motoryzacyjnym). Podłączenie samego przekaźnika wygląda następująco: gniazdo 85 - masa (u mnie żółty kabel do akumulatora) 87a - plus po stacyjce, wiec podpinamy pod ten zielony kabel pociągnięty od wycieraczek 30/51 podłączamy + żarówek świateł dziennych 86 podpinamy pod postojówki (kabelek idący do lampy umiejscowiony najniżej w kostce przyłączeniowej) I tyle, ot cała filozofia. Tu jest kolejna godzinka roboty, wiec całosc wychodzi 3h bez pośpiechu. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Zamontowane, kablem wszedłem do środka przez otwór, który zrobili gazownicy, następnie mnie oświeciło, że kiedyś wpinałem się w wiązkę do zapalniczki, więc do niej podpiąłem się z lampami. Wszystko działa, świecą bardzo mocno na biało (nie wiem czemu foto wyszło jakby były niebieskie - pewnie kwestia oświetlenia na stacji), jak jest ciemno to aż rażą. I to wszystko za 34,99zł + 3m kabla. Edytowane 19 Stycznia 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian93 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Witam. Też zdecydowałem się na światła do jazdy dziennej i wykorzystałem napięcie z zapalniczki. Wyszło dość ładnie i chodzi tak jak powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.