Gość Voluminer Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Siemanko. Dziś usiadłem w końcu do tylnej osi, mianowicie hamulców blokujących koła. Okazało się że tarcze są zwichrowane. Opory są bardzo duże... Jakie polecacie tarcze i klocki do nich? oczywiście Z tych w dobrym stosunku jakość/cena. Poza tym mam pytanko jeszcze o paste/smar do tłoczka hamulca. Używacie? czy lepiej przesmarować płynem hamulcowym? Upewnijcie mnie, a N16 jest DOT-4? Kolejna sprawa psikać czy nie psikać miedzianym po blachach klocków i prowadnicach? P.S Dodam foty z opisem, jak zabiorę się do tego( na kolejną wypłatę , bo pierw olej muszę wymienić i świeczki.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Tłoczki - pasta do tłoczków na bazie sylikonu, wcześniej warto dobrze wyczyścić break-cleaner'em. Prowadnice - smar grafitowy. Blaszki czy powierzchnie styku tłoczka z klockiem można miedzianym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 do prowadnic sie daje jeszcze coś innego ,,, co do klocków tarcz to na Ate chyba nikt nie nażekał cena /jakość to TRW ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Jakie polecacie tarcze i klocki do nich? oczywiście Z tych w dobrym stosunku jakość/cena. cena/jakość polecam tarcze Blue Print + klocki Ashika lub tarcze i klocki Blue Printa Moim zdaniem ATE są przereklamowwane i szkoda przepłącać, do normalnej bezpiecznej jazdy w/ zestawy jak najbardziej zaspokoją Twoje potrzeby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Z smarowaniem to tak jak napisali koledzy . Do prowadnic można użyć jeszcze smaru tak zwany montażowy. Co do tarcz to w dobrej cenie jakości czarny Bosch, klocki odpowiednio nie za twarde i nie pylące to Remsa! Tak czy inaczej jeżeli chcesz w miarę dobre to musisz liczyć na graty jakieś 450pln+własna praca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Voluminer, jak planujesz rozbierać i czyścić to sobie zerknij do działu zrób to sam i tam otwórz instrukcję dla P11, jest taki sam hamulec z tyłu. Warto rozebrać na części i wyczyścić wszystko, wymienić uszczelnienia. Co do kosztów to klocki na tył max 100, dwie tarcze ok 200, smar do tłoczków, nowy płyn, uszczelnienia i rzeczywiście zbierze się 450zł. W tym sklepie mają dość tanio, ale nie wiem jak jest z wysyłką: http://www.brakes.pl/ bo ja odbierałem osobiście. Co do klocków wg mnie Ferodo są też warte uwagi, skuteczne i nie pylą jakoś strasznie. Z kolei znajomy mechanik mówił mi, że oni w warsztacie wszystkim jak leci zakładają TRW i nie ma reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Miałem poprzednio TRW zakładane przy okazji w ASO i gówno tak korodowało, że rok w rok musiałem zaciski wyjmować i czyścić bo się blokowały. Teraz od 26tys km mam klocki i tarcze z przodu firmy A.B.S., a z tyłu tarcze A.B.S. i klocki Fomar. ~2,5 roku nawet nie zaglądam do hamulców bo nie ma po co, nic się nie dzieje, koła się nie grzeją. Hamulce nie piszczą, skuteczność hamowania bez zarzutów. Naprawdę polecam, szczególnie że to raczej jedne z tańszych produktów na rynku. U mnie fabryczne tylne tarcze zwichrowały się od zblokowania właśnie, tak to po 130tys km grubość miały jeszcze w porządku, sporo powyżej minimalnej, przód fabryczny również tyle samo, z tym, ze tu przeciągnąłem wymianę do zużycia owego zestawu TRW i była już nieco poniżej minimum grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Znalazłem fajny zestaw(tak mi się wydaję) http://allegro.pl/tarcze-brembo-kl-ferodo-primera-almera-n16-tyl-i2921752656.html Co Wy na to? Jeszcze muszę sprawdzić przednie hamulce, ale wydaję mi się z racji większej skuteczności hamowania mógł je ktoś wymieniać, ale to muszę zerknąć to wtedy wezmę od razu wymienię wszystkie:D Muszę zobaczyć w jakim stanie jest też płyn hamulcowy, najwyżej wymienię. Ile wchodzi do N16? A na przód http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-przod-nissan-almera-ii-primera-i2868954906.html ? Auto to almera II 2000 pierwsza rejestracja 21-12-2000 Chyba te będą pasować, chociaż wentylowane nie będą za szerokie? : O ( nie zaglądałem i nie wiem co tam jest:D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Płynu hamulcowy - zazwyczaj wystarcza 0,5l , można wyposażyć się w 1l dla pewnośći i zapasu, Hamulce powinny pasować, nie podałeś silnika, ale wszystkie N16 z tego co widzę mają te same hamulce, Wentylowane nie będą za szerokie Jakbyś chciał kupić oba zestawy w jednym sklepie to zapraszam do mnie zrobimy taką samą cenę lub ciut lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) A na przód http://allegro.pl/bo...2868954906.html ? Auto to almera II 2000 pierwsza rejestracja 21-12-2000 Chyba te będą pasować, chociaż wentylowane nie będą za szerokie? : O ( nie zaglądałem i nie wiem co tam jest:D) To raczej się nie nadaje, popatrz na opis systemu hamulcowego: System hamulcowy Lucas-Girling. W N16 chyba od początku był ATE (inne klocki), powinno byc oznaczenie na zacisku. Edit: tu są foty obu typów zacisków: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85720-jak-wymienic-tarcze-i-klocki-w-p11/#entry876245 Edytowane 10 Stycznia 2013 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 W 1.8 2001r z przodu są (chyba?) Lucas a z tyłu innego producenta. Tarcze przód wentylowane, tył lite. Co do tarcz brandowanych Brembo (bo z Brembo to nie ma nic wspólnego) i klocków Ferodo to taki komplet masakrycznie piszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Ok, zadzwoniłem do sklepu, gdzie mam zniżki 50%. Komplet tył tarcze + klocki boscha. Chyba sie na nie skuszę, gdyż wychodzi 170 zl ... a Bosch wydaje mi się że trzyma jakość, myle się? To raczej się nie nadaje, popatrz na opis systemu hamulcowego: System hamulcowy Lucas-Girling. W N16 chyba od początku był ATE (inne klocki), powinno byc oznaczenie na zacisku. Edit: tu są foty obu typów zacisków: http://forum.nissank...11/#entry876245 Racja:) mam ATE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Dobra cena, choć z drugiej strony Bosch to chyba tylko kiełbasy jeszcze nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Dobra cena, choć z drugiej strony Bosch to chyba tylko kiełbasy jeszcze nie robi. Wiadomka... Jak ktoś jest od wszystkiego, jest od niczego. CHOCIAŻ WIERTARKI mają świetne myślę że na tył zestaw boscha starczy. Uważasz że na obu osiach powinny być takie same komplety? w sensie tego samego producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Moim zdaniem nie ma to znaczenia. I tak cywilne tarcze są zazwyczaj robione ze stopu 40HM, nie zdziwiłbym się jakby większość stali pochodziła z tej samej huty na dany region, a miejsce gdzie są toczone nie ma przecież znaczenia. Tak jak pisałem, ja latam na komplecie A.B.S. i nie ma problemów i zużycie jest małe (praktycznie żadne) przy jeździe miejskiej po 26tys km. Za tył tarcze A.B.S. i klocki Fomar (takie akurat mieli) płaciłem 168zł, za przód komplet A.B.S. 258zł w lokalnym sklepie. BTW W innym aucie miałem zaciski Bosch i takie tez klocki fabryczne i fajnie się spisywały. Edytowane 10 Stycznia 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 No to chyba je biorę za 170 zł to jak za darmo:) przód pewnie droższy będzie, ale pierw sprawdzę czy wymagają wymiany:D I nakupować gumy na tłoczki, pasty itd. Ah te skarbonki:) i jeszcze zapieczona prowadnica Jakieś rady co do wymiany? bo To raczej się nie nadaje, popatrz na opis systemu hamulcowego: System hamulcowy Lucas-Girling. W N16 chyba od początku był ATE (inne klocki), powinno byc oznaczenie na zacisku. Edit: tu są foty obu typów zacisków: http://forum.nissank...11/#entry876245 Nie mogłem znaleźć; d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Nie ma tam nic nietypowego, klucz 19 do odkręcenia zacisku, później odkręcasz prowadnice, wszystko czyścisz drucianką, ale niezbyt mocno bo pamiętaj, że zawsze zdejmujesz takim szorowaniem trochę materiału co zmniejsza wytrzymałość całości. Prowadnice smarujesz, miejsce styku klocków z zaciskiem też można smarnąć i to w zasadzie wszystko, no chyba, że musisz wyjmować tłoczki i czyścić/wymieniać to jest więcej roboty. Aha i pamiętaj, że tłoczki na tyle są wkręcane, a nie wciskane, potrzebny Ci będzie "specjalny" klucz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Właśnie nie wiem czy czyscic czy nie. ogolem hamulce działają b.dobrze. Płyn hamulcowy nie wiem w jakim stanie, zobaczę w jakim są gumy i wtedy podejmę decyzję Klucz? może być gumowe urzadzenie do filtrow? na zasadzie sciskania i wykrecania? czy zjedzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Nie, potrzebne Ci coś z takim zakończeniem: Ja sobie taki klucz zrobiłem. Tak wygląda tłoczek z tyłu: http://imageshack.us...80920101355.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/69/280920101357.jpg/ Edytowane 10 Stycznia 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 oO.A coś alternatywnego jest? bo nie mam fizycznych możliwości zrobienia go... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Przykład pierwszy z brzegu: http://allegro.pl/zestaw-kluczy-klucze-do-tloczkow-hamulcowych-12-el-i2904851235.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Super:) dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.