Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Polecane tarcze hamulcowe oraz klocki


Gość Voluminer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Voluminer

Siemanko. Dziś usiadłem w końcu do tylnej osi, mianowicie hamulców blokujących koła. Okazało się że tarcze są zwichrowane.

Opory są bardzo duże...

Jakie polecacie tarcze i klocki do nich? oczywiście Z tych w dobrym stosunku jakość/cena.

Poza tym mam pytanko jeszcze o paste/smar do tłoczka hamulca. Używacie? czy lepiej przesmarować płynem hamulcowym?

Upewnijcie mnie, a N16 jest DOT-4?

Kolejna sprawa psikać czy nie psikać miedzianym po blachach klocków i prowadnicach?:)

 

P.S Dodam foty z opisem, jak zabiorę się do tego( na kolejną wypłatę :D, bo pierw olej muszę wymienić i świeczki.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki - pasta do tłoczków na bazie sylikonu, wcześniej warto dobrze wyczyścić break-cleaner'em.

Prowadnice - smar grafitowy.

Blaszki czy powierzchnie styku tłoczka z klockiem można miedzianym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecacie tarcze i klocki do nich? oczywiście Z tych w dobrym stosunku jakość/cena.

cena/jakość polecam tarcze Blue Print + klocki Ashika

lub tarcze i klocki Blue Printa

 

Moim zdaniem ATE są przereklamowwane i szkoda przepłącać, do normalnej bezpiecznej jazdy w/ zestawy jak najbardziej zaspokoją Twoje potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z smarowaniem to tak jak napisali koledzy . Do prowadnic można użyć jeszcze smaru tak zwany montażowy. Co do tarcz to w dobrej cenie jakości czarny Bosch, klocki odpowiednio nie za twarde i nie pylące to Remsa! Tak czy inaczej jeżeli chcesz w miarę dobre to musisz liczyć na graty jakieś 450pln+własna praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voluminer, jak planujesz rozbierać i czyścić to sobie zerknij do działu zrób to sam i tam otwórz instrukcję dla P11, jest taki sam hamulec z tyłu. Warto rozebrać na części i wyczyścić wszystko, wymienić uszczelnienia.

Co do kosztów to klocki na tył max 100, dwie tarcze ok 200, smar do tłoczków, nowy płyn, uszczelnienia i rzeczywiście zbierze się 450zł. W tym sklepie mają dość tanio, ale nie wiem jak jest z wysyłką: http://www.brakes.pl/ bo ja odbierałem osobiście.

Co do klocków wg mnie Ferodo są też warte uwagi, skuteczne i nie pylą jakoś strasznie. Z kolei znajomy mechanik mówił mi, że oni w warsztacie wszystkim jak leci zakładają TRW i nie ma reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem poprzednio TRW zakładane przy okazji w ASO i gówno tak korodowało, że rok w rok musiałem zaciski wyjmować i czyścić bo się blokowały. Teraz od 26tys km mam klocki i tarcze z przodu firmy A.B.S., a z tyłu tarcze A.B.S. i klocki Fomar. ~2,5 roku nawet nie zaglądam do hamulców bo nie ma po co, nic się nie dzieje, koła się nie grzeją. Hamulce nie piszczą, skuteczność hamowania bez zarzutów. Naprawdę polecam, szczególnie że to raczej jedne z tańszych produktów na rynku. U mnie fabryczne tylne tarcze zwichrowały się od zblokowania właśnie, tak to po 130tys km grubość miały jeszcze w porządku, sporo powyżej minimalnej, przód fabryczny również tyle samo, z tym, ze tu przeciągnąłem wymianę do zużycia owego zestawu TRW i była już nieco poniżej minimum grubości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem fajny zestaw(tak mi się wydaję)

http://allegro.pl/tarcze-brembo-kl-ferodo-primera-almera-n16-tyl-i2921752656.html

Co Wy na to?:)

Jeszcze muszę sprawdzić przednie hamulce, ale wydaję mi się z racji większej skuteczności hamowania mógł je ktoś wymieniać, ale to muszę zerknąć :) to wtedy wezmę od razu wymienię wszystkie:D

Muszę zobaczyć w jakim stanie jest też płyn hamulcowy, najwyżej wymienię. Ile wchodzi do N16?

 

A na przód http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-przod-nissan-almera-ii-primera-i2868954906.html ?:)

Auto to almera II 2000 pierwsza rejestracja 21-12-2000 Chyba te będą pasować, chociaż wentylowane nie będą za szerokie? : O ( nie zaglądałem i nie wiem co tam jest:D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu hamulcowy - zazwyczaj wystarcza 0,5l , można wyposażyć się w 1l dla pewnośći i zapasu,

 

Hamulce powinny pasować, nie podałeś silnika, ale wszystkie N16 z tego co widzę mają te same hamulce,

 

Wentylowane nie będą za szerokie :)

 

Jakbyś chciał kupić oba zestawy w jednym sklepie to zapraszam do mnie ;) zrobimy taką samą cenę lub ciut lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na przód http://allegro.pl/bo...2868954906.html ? :)

Auto to almera II 2000 pierwsza rejestracja 21-12-2000 Chyba te będą pasować, chociaż wentylowane nie będą za szerokie? : O ( nie zaglądałem i nie wiem co tam jest:D)

To raczej się nie nadaje, popatrz na opis systemu hamulcowego: System hamulcowy Lucas-Girling. W N16 chyba od początku był ATE (inne klocki), powinno byc oznaczenie na zacisku.

 

Edit: tu są foty obu typów zacisków: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85720-jak-wymienic-tarcze-i-klocki-w-p11/#entry876245

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8 2001r z przodu są (chyba?) Lucas a z tyłu innego producenta. Tarcze przód wentylowane, tył lite.

 

Co do tarcz brandowanych Brembo (bo z Brembo to nie ma nic wspólnego) i klocków Ferodo to taki komplet masakrycznie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zadzwoniłem do sklepu, gdzie mam zniżki 50%. Komplet tył tarcze + klocki boscha. Chyba sie na nie skuszę, gdyż wychodzi 170 zl ... a Bosch wydaje mi się że trzyma jakość, myle się?

 

To raczej się nie nadaje, popatrz na opis systemu hamulcowego: System hamulcowy Lucas-Girling. W N16 chyba od początku był ATE (inne klocki), powinno byc oznaczenie na zacisku.

 

Edit: tu są foty obu typów zacisków: http://forum.nissank...11/#entry876245

Racja:) mam ATE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra cena, choć z drugiej strony Bosch to chyba tylko kiełbasy jeszcze nie robi.

Wiadomka... Jak ktoś jest od wszystkiego, jest od niczego. CHOCIAŻ WIERTARKI mają świetne :D

myślę że na tył zestaw boscha starczy.

Uważasz że na obu osiach powinny być takie same komplety? w sensie tego samego producenta?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma to znaczenia. I tak cywilne tarcze są zazwyczaj robione ze stopu 40HM, nie zdziwiłbym się jakby większość stali pochodziła z tej samej huty na dany region, a miejsce gdzie są toczone nie ma przecież znaczenia.

 

Tak jak pisałem, ja latam na komplecie A.B.S. i nie ma problemów i zużycie jest małe (praktycznie żadne) przy jeździe miejskiej po 26tys km. Za tył tarcze A.B.S. i klocki Fomar (takie akurat mieli) płaciłem 168zł, za przód komplet A.B.S. 258zł w lokalnym sklepie.

 

 

BTW W innym aucie miałem zaciski Bosch i takie tez klocki fabryczne i fajnie się spisywały.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba je biorę:) za 170 zł to jak za darmo:) przód pewnie droższy będzie, ale pierw sprawdzę czy wymagają wymiany:D

I nakupować gumy na tłoczki, pasty itd. Ah te skarbonki:) i jeszcze zapieczona prowadnica :) Jakieś rady co do wymiany? bo

To raczej się nie nadaje, popatrz na opis systemu hamulcowego: System hamulcowy Lucas-Girling. W N16 chyba od początku był ATE (inne klocki), powinno byc oznaczenie na zacisku.

 

Edit: tu są foty obu typów zacisków: http://forum.nissank...11/#entry876245

Nie mogłem znaleźć; d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam nic nietypowego, klucz 19 do odkręcenia zacisku, później odkręcasz prowadnice, wszystko czyścisz drucianką, ale niezbyt mocno bo pamiętaj, że zawsze zdejmujesz takim szorowaniem trochę materiału co zmniejsza wytrzymałość całości. Prowadnice smarujesz, miejsce styku klocków z zaciskiem też można smarnąć i to w zasadzie wszystko, no chyba, że musisz wyjmować tłoczki i czyścić/wymieniać to jest więcej roboty.

 

Aha i pamiętaj, że tłoczki na tyle są wkręcane, a nie wciskane, potrzebny Ci będzie "specjalny" klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czy czyscic czy nie. ogolem hamulce działają b.dobrze. Płyn hamulcowy nie wiem w jakim stanie, zobaczę w jakim są gumy i wtedy podejmę decyzję:)

Klucz? może być gumowe urzadzenie do filtrow?:D na zasadzie sciskania i wykrecania?:) czy zjedzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, potrzebne Ci coś z takim zakończeniem: 280920101356.th.jpg

Ja sobie taki klucz zrobiłem.

 

Tak wygląda tłoczek z tyłu: http://imageshack.us...80920101355.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/69/280920101357.jpg/

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...