Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N15 1.6 Pali olej, ubywa plynu i b. dymi


Gość dziobak2208
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dziobak2208

Witam, szukałem podobnego tematu/problemu na forum ale niestety nie udało mi się znaleźć podobnej przypadłości almerki. Otóż posiadam almerke n15 1.6...

Z dnia na dzień zaczęły się poważne problemy, kilka dni temu zauważyłem spore ubytki oleju oraz płynu chłodniczego.

Dolewałem płynów bo mechanik dopiero za 2-3 tyg, wiec myślę że jakoś polata autko narazie z dolewkami.

Dwa dni później już tak nie myślałem ponieważ silnik po odpaleniu bardzo nierówno pracuje, jakby nie palił na co najmniej 1 gar (szarpanie, brak mocy), wyrzuca z siebie nieprzyzwoicie duże ilości białego dymu zwłaszcza na ciepłym silniku i przy wyższych obrotach (złość i irytacja innych kierowców świadczyła tylko o jednym kiedy przebijali się przez biały koc dymu) nie wspominając już o błyskawicznym zużyciu oleju silnikowego. Świece wporządku, wycieków brak. Odstawiłem auto i wygląda na to że do warsztatu 40km nie pojedzie więc laweta nieunikniona raczej.

Bardzo prosiłbym o podzielenie się opinią bądź wiedzą bo nie wiem na co się szykować. Z góry dziekuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działający cylinder - ciężko będzie odpalać i będzie nim trząść. Zapal i przyłóż rękę na pokrywę:) wyczujesz.

 

Płyn chłodniczy bierze? uszczelka pod głowicą:) stąd masz niebieski dym:)

Olej - pierścienie

 

Jednakże to są tylko teoretyczne przypadki;) mogę się mylić:)

Jaki przebieg?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni później już tak nie myślałem ponieważ silnik po odpaleniu bardzo nierówno pracuje, jakby nie palił na co najmniej 1 gar (szarpanie, brak mocy),

Padnięta cewka zapłonowa, kiedy wymieniałeś świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dziobak2208

Świece wymienione jakies pół roku temu, iskra idzie ładnie... A silnikiem faktycznie trzęsie i gdy dostaje obciążenia coś tam się kolebocze troszkę (taki odgłos klekotania jakby). Przebieg 255k :P ...świece wymieniałem właśnie dlatego że nie paliło mi na 2 gary, i szarpało jak ciągnikiem :P ...a teraz takie ubytki w ciągu ma silnik, jedzie jedzie i przestaje szarpniecia i znowu ciągnie chwile jakby faktycznie coś z zapłonem nie tak było ale skoro iskra idzie. Ale na to wychodzi że bez remontu głowicy się chyba nie obejdzie. W każdym razie dziekuje i pozdrawiam.

Edytowane przez dziobak2208
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć po każdej świecy, przytrzymaj kombinerkami i sprawdź czy daje iskrę przy zakręceniu rozrusznikiem.

metoda dobra przy Polonezach lub Fiatach, uwierz mi, że jak jest cewka padnięta to też będziesz miał iskre

przerabiałem to u siebie, iskra była a i tak szarpało silnikiem i wywalało check engine - bład cewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padnięta uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Nie kombinuj ze świecami ani aparatem zapłonowym (N15 nie jest na cewkach tylko na aparacie, nie wiem czemu wyżej ktoś wspomina o cewkach). Po prostu kompresja ucieka i nie ma mocy. Weź zajrzyj do oleju, czy przypadkiem tam płyn chłodniczy nie idzie. Jeśli masz masło w kolorze kawowym pod korkiem, to nie odpalaj tego silnika i nie jeździj, bo go zatrzesz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dziobak2208

Przyłożyłem się troche dziś, dowiedziałem troche i faktycznie jeśli chodzi idącą iskre niekoniecznie może swiadczyć o sprawnie działającym aparacie, to raz... pozatym jestem zielony jeszcze bo to pierwe auto jest i nie przeprowadziłem podstawowej kontroli ale się poprawiłem i zajrzałem do zbiornika wyrównawczego a tam... PUSTO :( a w misce prawie dwa razy więcej oleju!!! ...ale na szczęscie nie zaczął nigdzie wyciekać (chyba)...

 

Więc zastanawiałem się czy jak spuszczę cały ten wymieszany z chlodziwem olej, i zaleję nowego do max poziomu to będę mógł pojechać te 30-40km do warsztatu bez zadymiania okolicy i zacierania silnika? (oczywiście na wolnych obrotach max 2,5k, nie sprawdzałem dokłanie bo nie chciałem ryzykować zatarcia ale powyżej 2.5k bodajże odczułem utrate mocy/ciągu praktycznie). Czy pozostaje tylko załatwić hol w tej sytuacji?

Edytowane przez dziobak2208
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to juz go nie odpalaj bo jak kolega wyzej napisal go zatrzesz. Zaholuj do mechanika i szykuj kase na remont. Czekamy na dalsze info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 masz wypaloną uszczelkę pod głowicą (i to jest absolutne minimum). Być może nawet pękniętą głowice jak go przegrzałeś jeżdżąc bez płynu.

2 spuszcenie tej kawy z mlekiem i zalanie czystego oleju nic nie da. Odpalisz silnik, nie ujedziesz kilometra a płyn znów pójdzie do oleju.

Także albo jedziesz na lince (dosć niebezpieczne i nielegalne) albo laweta

 

Ogólnie w tym stanie nie polecam jechać nigdzie dalej niż paredziesiat metrów na lawete i z lawety do warsztatu. W innym wypadku możesz jeszcze pogorszyć zniszczenia (ja po paru godzinach jazdy ze spora ilością wody w oleju przytarłem panewki)

 

ps

skąd wiesz że spala olej, skoro ci go przybywa?

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metoda dobra przy Polonezach lub Fiatach, uwierz mi, że jak jest cewka padnięta to też będziesz miał iskre

przerabiałem to u siebie, iskra była a i tak szarpało silnikiem i wywalało check engine - bład cewki

Wydaję mi się że na zdiagnozowanie świec wystarczy. Ale macie racje:) Nawet przy wytartej kopułce ostatnio świeca dawała iskry, lecz można było zauważyć słaby i nieregularny przeskok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...