Gość dziobak2208 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Witam, szukałem podobnego tematu/problemu na forum ale niestety nie udało mi się znaleźć podobnej przypadłości almerki. Otóż posiadam almerke n15 1.6... Z dnia na dzień zaczęły się poważne problemy, kilka dni temu zauważyłem spore ubytki oleju oraz płynu chłodniczego. Dolewałem płynów bo mechanik dopiero za 2-3 tyg, wiec myślę że jakoś polata autko narazie z dolewkami. Dwa dni później już tak nie myślałem ponieważ silnik po odpaleniu bardzo nierówno pracuje, jakby nie palił na co najmniej 1 gar (szarpanie, brak mocy), wyrzuca z siebie nieprzyzwoicie duże ilości białego dymu zwłaszcza na ciepłym silniku i przy wyższych obrotach (złość i irytacja innych kierowców świadczyła tylko o jednym kiedy przebijali się przez biały koc dymu) nie wspominając już o błyskawicznym zużyciu oleju silnikowego. Świece wporządku, wycieków brak. Odstawiłem auto i wygląda na to że do warsztatu 40km nie pojedzie więc laweta nieunikniona raczej. Bardzo prosiłbym o podzielenie się opinią bądź wiedzą bo nie wiem na co się szykować. Z góry dziekuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Nie działający cylinder - ciężko będzie odpalać i będzie nim trząść. Zapal i przyłóż rękę na pokrywę wyczujesz. Płyn chłodniczy bierze? uszczelka pod głowicą stąd masz niebieski dym:) Olej - pierścienie Jednakże to są tylko teoretyczne przypadki;) mogę się mylić Jaki przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Dwa dni później już tak nie myślałem ponieważ silnik po odpaleniu bardzo nierówno pracuje, jakby nie palił na co najmniej 1 gar (szarpanie, brak mocy), Padnięta cewka zapłonowa, kiedy wymieniałeś świece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Padnięta cewka zapłonowa, kiedy wymieniałeś świece? Wykręć po każdej świecy, przytrzymaj kombinerkami i sprawdź czy daje iskrę przy zakręceniu rozrusznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziobak2208 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 (edytowane) Świece wymienione jakies pół roku temu, iskra idzie ładnie... A silnikiem faktycznie trzęsie i gdy dostaje obciążenia coś tam się kolebocze troszkę (taki odgłos klekotania jakby). Przebieg 255k ...świece wymieniałem właśnie dlatego że nie paliło mi na 2 gary, i szarpało jak ciągnikiem ...a teraz takie ubytki w ciągu ma silnik, jedzie jedzie i przestaje szarpniecia i znowu ciągnie chwile jakby faktycznie coś z zapłonem nie tak było ale skoro iskra idzie. Ale na to wychodzi że bez remontu głowicy się chyba nie obejdzie. W każdym razie dziekuje i pozdrawiam. Edytowane 11 Stycznia 2013 przez dziobak2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Wykręć po każdej świecy, przytrzymaj kombinerkami i sprawdź czy daje iskrę przy zakręceniu rozrusznikiem. metoda dobra przy Polonezach lub Fiatach, uwierz mi, że jak jest cewka padnięta to też będziesz miał iskre przerabiałem to u siebie, iskra była a i tak szarpało silnikiem i wywalało check engine - bład cewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Padnięta uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Nie kombinuj ze świecami ani aparatem zapłonowym (N15 nie jest na cewkach tylko na aparacie, nie wiem czemu wyżej ktoś wspomina o cewkach). Po prostu kompresja ucieka i nie ma mocy. Weź zajrzyj do oleju, czy przypadkiem tam płyn chłodniczy nie idzie. Jeśli masz masło w kolorze kawowym pod korkiem, to nie odpalaj tego silnika i nie jeździj, bo go zatrzesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziobak2208 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 (edytowane) Przyłożyłem się troche dziś, dowiedziałem troche i faktycznie jeśli chodzi idącą iskre niekoniecznie może swiadczyć o sprawnie działającym aparacie, to raz... pozatym jestem zielony jeszcze bo to pierwe auto jest i nie przeprowadziłem podstawowej kontroli ale się poprawiłem i zajrzałem do zbiornika wyrównawczego a tam... PUSTO a w misce prawie dwa razy więcej oleju!!! ...ale na szczęscie nie zaczął nigdzie wyciekać (chyba)... Więc zastanawiałem się czy jak spuszczę cały ten wymieszany z chlodziwem olej, i zaleję nowego do max poziomu to będę mógł pojechać te 30-40km do warsztatu bez zadymiania okolicy i zacierania silnika? (oczywiście na wolnych obrotach max 2,5k, nie sprawdzałem dokłanie bo nie chciałem ryzykować zatarcia ale powyżej 2.5k bodajże odczułem utrate mocy/ciągu praktycznie). Czy pozostaje tylko załatwić hol w tej sytuacji? Edytowane 12 Stycznia 2013 przez dziobak2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Najlepiej to juz go nie odpalaj bo jak kolega wyzej napisal go zatrzesz. Zaholuj do mechanika i szykuj kase na remont. Czekamy na dalsze info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 (edytowane) 1 masz wypaloną uszczelkę pod głowicą (i to jest absolutne minimum). Być może nawet pękniętą głowice jak go przegrzałeś jeżdżąc bez płynu. 2 spuszcenie tej kawy z mlekiem i zalanie czystego oleju nic nie da. Odpalisz silnik, nie ujedziesz kilometra a płyn znów pójdzie do oleju. Także albo jedziesz na lince (dosć niebezpieczne i nielegalne) albo laweta Ogólnie w tym stanie nie polecam jechać nigdzie dalej niż paredziesiat metrów na lawete i z lawety do warsztatu. W innym wypadku możesz jeszcze pogorszyć zniszczenia (ja po paru godzinach jazdy ze spora ilością wody w oleju przytarłem panewki) ps skąd wiesz że spala olej, skoro ci go przybywa? Edytowane 13 Stycznia 2013 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voluminer Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 metoda dobra przy Polonezach lub Fiatach, uwierz mi, że jak jest cewka padnięta to też będziesz miał iskre przerabiałem to u siebie, iskra była a i tak szarpało silnikiem i wywalało check engine - bład cewki Wydaję mi się że na zdiagnozowanie świec wystarczy. Ale macie racje:) Nawet przy wytartej kopułce ostatnio świeca dawała iskry, lecz można było zauważyć słaby i nieregularny przeskok:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.