nicolae Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Witam P11, diesel, 1998. Po przekręceniu kluczyka czasami nie gaśnie kontrolka ABS. Wystarczy przetoczyć auto o 1/4 obrotu koła i ponownie odpalić auto. Kontrolka gaśnie i już się nie zapala (ABS działa bez problemu). Jeżeli kontrolka nie gaśnie, a mi nie chce się "przetaczać" auta i ponownie odpalać - kontrolka będzie się świecić cały czas a ABS oczywiście nie będzie działał. Co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 (edytowane) Takie objawy są gdy czujnik ABS przedniego koła przesyła złe informacje do komputera. Najczęstsza przyczyna to przerwa na przewodzie czujnika, tu pomoże wymiana samego przewodu, można zrobić to samemu. Chociaż Twoje objawy bardziej wskazują na zabrudzenie pierścienia ABS w przegubie, tu powinno pomóc samo oczyszczenie pierścienia. Było o tym dużo pisane na form, poszukaj. Edytowane 11 Stycznia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Nie zabrudzenie, tylko kabel. Zabrudzenie nie ma wpływu na test ABS podczas postoju. W tedy system sprawdza tylko "rezystancję" czujnika. Gdyby była zabrudzona zębatka wywalał by błąd ABS po ruszeniu przy drugim teście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicolae Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Nie zabrudzenie, tylko kabel. Zabrudzenie nie ma wpływu na test ABS podczas postoju. W tedy system sprawdza tylko "rezystancję" czujnika. Gdyby była zabrudzona zębatka wywalał by błąd ABS po ruszeniu przy drugim teście. "Przetaczając" auto o np. pół obrotu koła nie zmieniam chyba położenia kabli. Kiedy ABS nie działa, "kulam" auto do przodu o pół obrotu koła, ABS zaczyna działać, wracam do tyłu znowu o pół obrotu koła, ABS nie działa. Oczywiście po każdym "przekulaniu" od nowa startuje samochód. W takim schemacie działania nie bardzo widzę winę kabla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 No właśnie dlatego napisałem że raczej pierścień. Chociaż jeśli ma gdzieś uszkodzenie lub zabrudzenie to teoretycznie tak jak pisze adambyw powinien wywalić też błąd już jak zaczniesz jechać, a piszesz że działa... najlepiej zrób autodiagnostykę, to 2 min roboty, a będzie wiadomo gdzie szukać. Oczyszczenie pierścieni to też chwila, wystarczy auto podnieść i obracając koło przedmuchać sprężonym powietrzem albo pędzelkiem pomachać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicolae Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Witam No i "wymrugałem" sobie. Wynik - 12 i 35. Na razie za zimno więc daję sobie spokój z grzebaniem przy aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Mówiłem: 12 - Rozpoczęcie sekwencji 35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty Jak włożysz zamiast czujnika opornik o wartości ok 1,4kOm to komputer powinien poprawnie przejśc test. Wywali błąd po ruszeniu, bo opornik nie da sygnału prędkości. Przepchnięcie o 0,5m może zmienić położenie kabla. Somo to że wsiadasz do samochodu powoduje ruch wahaczem. Może nie za duży, ale tyle wystarczy do pojawienia się przerwy lub przejścia w wadliwym kablu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zanim wymienisz przewód to dokładnie sprawdź wtyczki (konektory), u mnie wywalało błąd 21 i wymieniłem (niepotrzebnie) przewód a się okazało że nie zawsze był styk w konektorze. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ja miałem podobnie. kontrolka gasła,zapalała się,przetoczenie auta pomagało na chwile,abs raz działał raz nie, czasami nawet lekkie nacisniecie pedału powodowało włączenie ABS-u mnie był pękniety pierścień i przy wymianie osłony przeguby wypadł mi na noge w 3 kawałkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicolae Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) Ja miałem podobnie. kontrolka gasła,zapalała się,przetoczenie auta pomagało na chwile,abs raz działał raz nie, czasami nawet lekkie nacisniecie pedału powodowało włączenie ABS-u mnie był pękniety pierścień i przy wymianie osłony przeguby wypadł mi na noge w 3 kawałkach Edytowane 11 Lipca 2013 przez nicolae Jeżeli masz problemy z odpowiedziami - wyczyść pamięć podręczną przeglądarki, zamknij i uruchom ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 (edytowane) Oczyszczenie pierścieni to też chwila, wystarczy auto podnieść i obracając koło przedmuchać sprężonym powietrzem albo pędzelkiem pomachać. Mógłbyś kolego troszke szerzej rozpisać ten proces. Po krótce krok po kroku i co jest potrzebne. Edytowane 11 Lipca 2013 przez stoneface Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicolae Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 (edytowane) Witam Mój problem rozwiązany - wymieniony czujnik tylny lewy - tak jak sygnalizował komputer. Edytowane 23 Lipca 2013 przez nicolae Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.