Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ABS - nie zawsze się włącza


nicolae
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

P11, diesel, 1998.

Po przekręceniu kluczyka czasami nie gaśnie kontrolka ABS.

Wystarczy przetoczyć auto o 1/4 obrotu koła i ponownie odpalić auto. Kontrolka gaśnie i już się nie zapala (ABS działa bez problemu).

Jeżeli kontrolka nie gaśnie, a mi nie chce się "przetaczać" auta i ponownie odpalać - kontrolka będzie się świecić cały czas a ABS oczywiście nie będzie działał.

Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy są gdy czujnik ABS przedniego koła przesyła złe informacje do komputera. Najczęstsza przyczyna to przerwa na przewodzie czujnika, tu pomoże wymiana samego przewodu, można zrobić to samemu. Chociaż Twoje objawy bardziej wskazują na zabrudzenie pierścienia ABS w przegubie, tu powinno pomóc samo oczyszczenie pierścienia. Było o tym dużo pisane na form, poszukaj.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zabrudzenie, tylko kabel. Zabrudzenie nie ma wpływu na test ABS podczas postoju. W tedy system sprawdza tylko "rezystancję" czujnika. Gdyby była zabrudzona zębatka wywalał by błąd ABS po ruszeniu przy drugim teście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zabrudzenie, tylko kabel. Zabrudzenie nie ma wpływu na test ABS podczas postoju. W tedy system sprawdza tylko "rezystancję" czujnika. Gdyby była zabrudzona zębatka wywalał by błąd ABS po ruszeniu przy drugim teście.

"Przetaczając" auto o np. pół obrotu koła nie zmieniam chyba położenia kabli.

Kiedy ABS nie działa, "kulam" auto do przodu o pół obrotu koła, ABS zaczyna działać, wracam do tyłu znowu o pół obrotu koła, ABS nie działa. Oczywiście po każdym "przekulaniu" od nowa startuje samochód.

W takim schemacie działania nie bardzo widzę winę kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego napisałem że raczej pierścień. Chociaż jeśli ma gdzieś uszkodzenie lub zabrudzenie to teoretycznie tak jak pisze adambyw powinien wywalić też błąd już jak zaczniesz jechać, a piszesz że działa... najlepiej zrób autodiagnostykę, to 2 min roboty, a będzie wiadomo gdzie szukać. Oczyszczenie pierścieni to też chwila, wystarczy auto podnieść i obracając koło przedmuchać sprężonym powietrzem albo pędzelkiem pomachać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No i "wymrugałem" sobie.

Wynik - 12 i 35.

Na razie za zimno więc daję sobie spokój z grzebaniem przy aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem:

12 - Rozpoczęcie sekwencji

35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty

 

Jak włożysz zamiast czujnika opornik o wartości ok 1,4kOm to komputer powinien poprawnie przejśc test. Wywali błąd po ruszeniu, bo opornik nie da sygnału prędkości.

Przepchnięcie o 0,5m może zmienić położenie kabla. Somo to że wsiadasz do samochodu powoduje ruch wahaczem. Może nie za duży, ale tyle wystarczy do pojawienia się przerwy lub przejścia w wadliwym kablu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz przewód to dokładnie sprawdź wtyczki (konektory), u mnie wywalało błąd 21 i wymieniłem (niepotrzebnie) przewód a się okazało że nie zawsze był styk w konektorze.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja miałem podobnie. kontrolka gasła,zapalała się,przetoczenie auta pomagało na chwile,abs raz działał raz nie, czasami nawet lekkie nacisniecie pedału powodowało włączenie ABS-u mnie był pękniety pierścień i przy wymianie osłony przeguby wypadł mi na noge w 3 kawałkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja miałem podobnie. kontrolka gasła,zapalała się,przetoczenie auta pomagało na chwile,abs raz działał raz nie, czasami nawet lekkie nacisniecie pedału powodowało włączenie ABS-u mnie był pękniety pierścień i przy wymianie osłony przeguby wypadł mi na noge w 3 kawałkach ;)

Edytowane przez nicolae
Jeżeli masz problemy z odpowiedziami - wyczyść pamięć podręczną przeglądarki, zamknij i uruchom ponownie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Oczyszczenie pierścieni to też chwila, wystarczy auto podnieść i obracając koło przedmuchać sprężonym powietrzem albo pędzelkiem pomachać.

 

 

Mógłbyś kolego troszke szerzej rozpisać ten proces. Po krótce krok po kroku i co jest potrzebne.

Edytowane przez stoneface
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mój problem rozwiązany - wymieniony czujnik tylny lewy - tak jak sygnalizował komputer.

Edytowane przez nicolae
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...