Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mechanizm wycieraczek Primera WP11 98r


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kłopot z wycieraczkami przedniej szyby w Nissanie Primerze. Zaczęło się od tego, że wycieraczki na I biegu przestały wracać do dolnego położenia, zatrzymywały się na górze lub pośrodku szyby. Kiedy dźwignię załączania wycieraczek (chodzi mi o tą koło kierownicy) przesuwałem do góry (tak jak się np robi w momencie, gdy nie chcę się włączać jakiegoś "biegu" na stałe, tylko na chwilkę) to - gdy "sprytnie" przetrzymałem ją aż do momentu dojścia wycieraczek na dół i pusciłem - wycieraczki tam się zatrzymywały. Problem ze złym ustalaniem się położenia wycieraczek występował tylko na I biegu ponieważ tylko na tym biegu wycieraczki zatrzymują się cyklicznie (no i w sumie też ten problem występował, gdy na chwilkę dałem dźwigienke załączania wycieraczek do góry - jesli chce się załączyć wycieraczki tylko raz). Na pozostałych biegach wycieraczki pracowały cały czas "normalnie". Pozedłem do elektryka, który stwierdził uszkodzenie silniczka wycieraczek. Zamówiłem na Allegro używkę, doszła. Po wymianie silniczka wycieraczki wprawdzie zatrzymują się na dole, jednak nieco powyżej tego najniższego punktu do którego powinny dojść. I nie jest to wina złej regulacji ponieważ, gdy załączam ponownie wycieraczki to najpierw "odbijają" w dół (czyli schodzą na to położenia najniższe, w którym powiny się "standardowo" zatrzymać po wyłączeniu pracy) a dopiero potem idą w górę. Ogólnie wycieraczki po tej wymianie silniczka chodzą wolniej, jakoś tak bardzie mulasto. Mam pytanie - co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Może mechanizm po prostu za ciężko chodzi i silniczek tak reaguje na jakieś zatarcie ? Co to może być ?

Będę wdzięczy za pomoc, pozdrawiam.

Edytowane przez Dolce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a tuleje wycieraczek smarowałeś(trzpienie są rozbieralne są to te elementy co przykręcasz do nich ramiona) instrukcja jest jak rozebrać w zrób to sam może są zapieczone na amen i dlatego taki opór jest :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozbierałem, sprawdzę to jutro. A jeśli to nie tuleje, to co jeszcze ewentualnie można zrobić ?

Czy jest coś takiego jak wyłącznik pozycji wycieraczek (jakaś elektronika ustalająca pozycję wycierczek po zatrzymaniu pracy na dole) ?

Jak to działa ?

Pozdrawiam.

Edytowane przez Dolce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zrób to sam jest instrukcja naprawy silniczka tzn musisz tam wyczyścić taki tależyk i takie blaszki :)

 

Szkoda że kolega tego nie zrobił przed zakupem silniczka z allegro, bo w starym można było zrobić to samo :-) Jeśli na starym silniczku chodziło szybciej to nie upatrywałbym winy w tulejach tylko właśnie w silniczku, nagle się chyba tuleje nie zatarły po wymianie silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja panowie mam inny problem i powiem ze w taka pogode juz hu.. mnie strzela

http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/13-primera-p11/34-nissan-primera-demontaz-mechanizmu-wycieraczek.html

z powyzszej instrukcji chodzi mi o ostatnie zdjecie i te "ramiona" laczace trzpienie ramiona wycieraczek. Jak na zlość od wycieraczki kierowcy idzie to "ramie" wciskane na gruszke od dolu i mam taki luz na trzpieniu wycieraczki pasażera ze wystraczy lekko klepnac w szybe i wypada cale ramie i dziala mi tylko wycieraczka pasazera - na chwile obecna mam to zalatane na chama taśma na gada - choc wiem ze to sie przetrze i daje opor na silniczek wiekszy. - czy ktos juz sie spotkal z takim przypadkiem ma rozwiazanie jak sobie z tym poradzic, czy czeka mnei zakup calego mechanizmu? (niestety nie wiem czy luz ma sama głowka czy to ramie ma wyrobione gniazdo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej końcówka ramienia ma wyrobione gniazdo lub jest pęknięta (jest plastikowa), bo główka z tego co pamiętam jest metalowa to raczej się tak łatwo nie wyrobiła. Nie musisz kupować całego mechanizmu, w takim przypadku wystarczyłoby samo cięgno:

 

http://allegro.pl/nissan-primera-p10-p11-lewe-ciegno-wycieraczek-i2941422239.html

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś moim bogiem nrb - tylko czy aby na pewno jest ona plastikowa?

Zauwazylem jeszcze ze glowka ma takiniby kołnierz gumowy, ktory to chyba powinien byc jakos naciągniety na to.

Jakby nie bylo zakupy czas zaczac - dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest taki gumowy kołnierz, w sumie nie wiem po co, chyba ma osłaniać tę plastikową główkę żeby nie tarła o ramię mechanizmu.

Końcówka cięgna na pewno jest plastikowa, zawsze jak to wciskam drżę żeby nie pękła :-) zresztą dobrze to widać na zdjęciu z aukcji.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wystarczy samo cięgno nowe kupić , ja miałem w zeszłym roku przygodę jadać do teściów na wigilie że ramię spadło , pogoda porażka . Zjechałem na pierwszą stacje i tam po 10 min założyłem cięgno po 5 min jazdy ponownie spadło. W akcji desperacji plastikowe podszybie do bagażnika i wycieraczka pasażera przestawiona na sworzniu tak żeby zbierała też od strony kierowcy jak w mercedesie . Spokojnie można krótki okres tak pojeździć z jedną wycieraczką . Cięgno można kupić w Intercarsie jak masz u siebie żeby nie czekać na przesyłkę z allegro .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, ja miałem taką sutuację ze kupiłem nowe cięgno bo stwierdziłem że spadało dlatego, że wytarł się plastik w tym elemencie wchodzacym na metalową kulkę, i pochodziło 2 tyg i znowu spadło:/ okazało się że spadało właśnie przez tą gumową osłonkę przy metalowej kulce bo sie ta gumka ze starości chyba powykrzywiała i powodowała podważanie do góry tego plastikowego elementu... czyli jesli (oby nie) po kupnie nowego cięgna spadnie Ci znowu to spróbuj wy... tę gumkę :) pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumową osłonkę masz po to żeby osłonić przegub przed rozbryzgiwaną wodą. W podszybiu przecież masz sporo wody podczas deszczu.

Inna sprawa jest skuteczność tego jak guma sparcieje po tylu latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciegno zaposiadniete - jkak na ironie (co było do przewidzenia) taśma na gada spisuje sie bardzo dobrze i nie ma zamiaru sie zerwac. Na wszelki wypadek ciegno i klucze pod reka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

hmm a tuleje wycieraczek smarowałeś(trzpienie są rozbieralne są to te elementy co przykręcasz do nich ramiona) instrukcja jest jak rozebrać w zrób to sam może są zapieczone na amen i dlatego taki opór jest :)

Wyglada na to, że Twój sposób mi pomógł. Słyszałem jak jedno z trzpieni piszczy, WD 40 i 15 minut pomogło. "plus" za prostą radę. Jestem do przodu o jakieś 140 zł(cięgna na allegro tyle kosztują) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Miałem, mam podobny problem ;/ 1 bieg wycieraczek zaczął się zacinać. wymontowałem silniczek, przeczyściłem talerz i blaszki, nawet zanitowałem żeby nie odstawał od oryginału, zamontowałem i dalej to samo. Gdzie jeszcze mam szukać przyczyny? Pewnie czeka mnie zakup nowego (używanego) silnika.

 

dzik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Miałem, mam podobny problem ;/ 1 bieg wycieraczek zaczął się zacinać. wymontowałem silniczek, przeczyściłem talerz i blaszki, nawet zanitowałem żeby nie odstawał od oryginału, zamontowałem i dalej to samo. Gdzie jeszcze mam szukać przyczyny? Pewnie czeka mnie zakup nowego (używanego) silnika.

 

dzik :)

 

Chyba tak, nie słyszałem jeszcze żeby to czyszczenie  komuś nie pomogło... ale jeszcze możesz rozebrać cały silniczek, powykręcać wszystko co się da. Oprócz tych blaszek i kółek jeszcze jest sam silnik. U mnie się gdzieś tam robiło zwarcie po deszczu i wywalał bezpiecznik - więc wiem że ta druga część silniczka też może być zawodna. Wyczyszczenie i uszczelnienie wszystkiego pomogło.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. od poniedziałku zaczynam urlop (pierwszy tydzień w szpitalu ;/ ), jak juz dojdę do siebie to rozbiorę raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...